Skischool Lech aangeklaagd.

• psd
    Tourist
    psd op 14 februari 2017 · 09:08
    Waar gaat dit naar toe. Over een poos geen gidsen meer? Of denken de mesen dat als ik een gids inhuur overkomt mij niets. Dat was wel,de strekking na het ongeval in 2015. Ik was onderweg met deze groep.

http://www.vol.at/vorarlberg-lawinenopfer-geht-gegen-skischule-vor/514...
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 14 februari 2017 · 10:07
    Tja, de Amerikaanse claimcultuur verspreidt zich helaas steeds meer. Dit zie je niet alleen terug bij dit soort zaken, maar bijvoorbeeld ook in de zorg. Eigen verantwoordelijkheid wordt vaak als bijzaak gezien.
  • Berber
    Expert
    Berber op 14 februari 2017 · 10:41
    Lukt het bij de skischool niet, hebben ze altijd nog de ski-verhuur.. *sarcsm uit* ..
  • brts
    Beginner
    brts op 22 februari 2017 · 16:48
    De andere kant is ook wat voor te zeggen.

Het zomaar accepteren van andermans fouten (let wel, toerekenbare fouten, geen ongelukkige vergissingen) met dramatische afloop is in zekere zin idioot. Als voorbeeld kan de zorg inderdaad dienen. Van een arts verwacht je de grootst mogelijke zorgvuldig- en kundigheid. Heeft hij die niet of handelt hij lichtzinnig waarbij iemand overlijdt of blijvende schade oploopt, waarom zou dat dan zomaar geaccepteerd moeten worden door het/de slachtoffer(s)?

Daarbij: het is een gevecht tussen de aansprakelijkheidsverzekeraars.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 22 februari 2017 · 22:11
    Lukt het bij de skischool niet, hebben ze altijd nog de ski-verhuur.. *sarcsm uit* ..
    Berber op 14 feb 2017 10:41
    Blijkbaar waren het eigen ski's waarvan de linkerbinding niet los wilde laten, want bij de verhuur zie ik meer kans voor een claim in dit verhaal.

Ik acht de kans groot dat de rechter zal concluderen dat het letsel in de eerste plaats is veroorzaakt door de falende binding en niet door de locatie. Verder geef ik de klager weinig kans, bij bewuste deelnamen aan een gevaarlijke sport is het per definitie erg moeilijk om een andere partij aansprakelijk te stellen, ook in gevallen dat de andere partij een fout heeft gemaakt.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • RalphU
    Advanced
    RalphU op 23 februari 2017 · 14:34
    Gidsen en leraren maken natuurlijk ook fouten en je moet er ook niet van uit gaan dat ze dat niet doen maar ik snap niet waarom deze beroepen uitgesloten moeten worden van aansprakelijkheid.
    Artsen, advocaten etc hebben ook aansprakelijkheidsverzekering voor het geval dat ze fouten maken.

Tja, de Amerikaanse claimcultuur verspreidt zich helaas steeds meer. Dit zie je niet alleen terug bij dit soort zaken, maar bijvoorbeeld ook in de zorg. Eigen verantwoordelijkheid wordt vaak als bijzaak gezien. Riesvw op 14 feb 2017 10:07
    Claim cultuur van onze Duitse vrienden bedoel je, top 5 landen qua rechtszaken per capita:
    1. Germany: 123.2/1,000
    2. Sweden: 111.2/1,000
    3. Israel: 96.8/1,000
    4. Austria: 95.9/1,000
    5. U.S.: 74.5/1,000
    source: https://www.clements.com/sites/default/files/resources/The-Most-Litigi...

Eigen verantwoordelijkheid is een krom argument in dit geval, je huurt gidsen en leraren in omdat jij zelf niet de kennen of kunnen hebt om de juiste beslissingen te nemen, dan mag je natuurlijk wel verwachten dat degene die jij inhuurt dit het gross van de tijd dan ook doet.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro