werkt de lawinetas wel? (met skies erop)

• mark75
    Beginner
    mark75 op 14 februari 2017 · 14:13
    als je je skies in a-vorm op je rugtas bindt, werkt deze dan nog wel?
    BCA float 32 heb ik.

heb een mailtje naar bca gestuurd maar (nog) geen reactie.

Ik liep namelijk een stukje over een kam en dacht ineens.............
    Onequiver
  • BMT
    Advanced
    BMT op 14 februari 2017 · 14:20
    Kijk waar de ballonnen uitkomen als de band dat niet blokkeert is er geen issue.

Zelf denk ik dat je wel een issue hebt als je met ski's op je rug meegenomen wordt.

BMT
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 14 februari 2017 · 14:26
    ik zat ook te mijmeren of de ballon kapotgescheurd zou worden door zijkant ski......

misschien de a-vorm maar achterwege laten, terwijl ik het makkelijker vind lopen......

ben toch ook benieuwd naar de officiele uitleg van BCA, naar mijn info heeft mamut niet de mogelijkheid om je skies aan de zijkant van de tas te hangen.
    Onequiver
  • sanno
    Tourist
    sanno op 14 februari 2017 · 14:32
    Bij BCA moet je je ski's diagonaal vastmaken.
    De bandjes aan de zijkant zijn om de rugzak te trimmen niet om ski's aan vast te maken.
    Toerisski
  • waingro
    Advanced
    waingro op 15 februari 2017 · 07:52
    Wat @sanno zegt is correct. Dit staat ook zo in de beschrijving.

In mijn ervaring kun je echter prima een a-frame maken als je via een smal bospad de eerste paar 100 hoogste meters maakt.

Echter zodra je op de sneeuw komt dan direct diagonaal dragen.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 15 februari 2017 · 08:59
    De snowpulse (highmark) van mammut heeft in ieder geval alleen maar de diagonale bevestiging en die komt niet boven de nek/borstband langs (waar de ballon uit komt) zodat hij niet knelt of kanten kan raken. Overigens heb ik er zelf wel moeite mee om iets schuin achter me aan te slepen. Ben altijd bang dat ik achter met de uiteinden van m'n ski's een ondergrond raak en zo voorover getipt wordt...
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 15 februari 2017 · 10:18
    Werkt vast minder goed, idd ook eens kans dat ie lekgestoken wordt. Aan de andere kant, misschien 'floept' ie er wel tussendoor of duwt ie de ski's naar voren of naar achter. Kortom: geen garanties. Zelf afwegen welk risico je groter lijkt: vallen door brakke ski-carry of een misschien-niet-werkende airbag. Misschien t bandje in de top van de A zo maken dat ie losschiet als de zak opblaast?

Ik loop soms ook met een A-frame.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 15 februari 2017 · 10:22
    BCA, Heeft de vraag + reactie ook op hun Facebook gezet
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 15 februari 2017 · 10:40
    GOOD QUESTION EVELYNE. Strap your skis on a diagonal onto the BCA Float avalanche airbag pack when bootpacking or hiking as shown in the photo here. Yes, the Float airbag will deploy when skis mounted A-frame style. But BCA (and other manufacturers) do not recommend carrying your skis A-frame style in avalanche terrain. The skis can get shoved into your head and cause injury. It’s also possible that the ski edges could also tear the airbag. Check out our Float Resources page for Float user manual, FAQs, Float how-to videos and other info here: http://backcountryaccess.com/services/float-resources/...
    Vertaling bekijken
    Onequiver
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 15 februari 2017 · 10:44
    thanks........ niet doen dus........
    Onequiver

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro