99 jaar oud en nog steeds poeder rijden?....

99 jaar oud en nog steeds poeder rijden?....

‘Hoe lang blijf jij nog poeder rijden?’, vroeg laatst iemand aan me. Inmiddels weet ik het… Ik ga proberen het record van George Jedenoff te verbeteren en minimaal ook lid te worden van de 90+ skiclub. Deze legende staat, hoewel hij al 99,5 jaar oud is, dit seizoen weer op zijn ski’s in Alta en Snowbird. Ofwel 57 onafgebroken winters achter elkaar poeder rijden in Utah. Wow, dat betekent dat ik nog… heel veel jaar in de poeder kan staan.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
49Auteur17 februari 2017 · 11:41

George Jedenoff is mijn held!
En samen met Emma Morano mijn voorbeeld voor nog minimaal 80 jaar in freeride paradise!

montagna bianca, ti amo
Expert
meteomorrisAuteur17 februari 2017 · 11:42

@@Arjen, mooi man. Dan kan ik nog zo’n 70 jaar met jou de poeder in.

powfinder.com
Gevorderd
AlexSkiAuteur17 februari 2017 · 11:50

Wat een baas.

When life gets too complicated.... SKI
Beginner
MarijntAuteur17 februari 2017 · 11:53

Held! Zo kreeg een vriend van mij de opmerking dat 45+ en snowboarden niet meer kon, maar dat gaan wij toch maar gewoon veranderen en lekker doorgaan met genieten!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur17 februari 2017 · 12:13

@@meteomorris Absoluut. Hieruit blijkt maar dat de beste freerider een oude freerider is. Heerlijk filmpje!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
MarsieRocksAuteur17 februari 2017 · 12:35

Ik heb nu op 33 al een hernia, Ben benieuwd

Beginner
GaiusAuteur17 februari 2017 · 12:51

Ik ben nog maar halverwege :-)

Gevorderd
evr66proAuteur17 februari 2017 · 13:05

Als-ie nu maar niet te veel op de piste gaat skiën. Levensgevaarlijk daar!

Gevorderd
evanAuteur17 februari 2017 · 14:09
Gevorderd
DutchessAuteur17 februari 2017 · 16:28

Held! Zo kreeg een vriend van mij de opmerking dat 45+ en snowboarden niet meer kon

Marijnt op 17 feb 2017 11:53

Oh, shit, sta ik al ruim een jaar te lang op de berg, dat wist ik niet, sorry. Gewoon dapper doorgaan natuurlijk!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
PoedertijnAuteur17 februari 2017 · 16:34

Haha, dan mag ik ook al niet meer mee @@Dutchess. Maar afgelopen Splitfest bewijst het tegendeel en wordt team 45+ steeds sterker. Toch al zeker een mannetje/vrouwtje of 6. Maar prachtig die ouwe. Als ik alleen al 30 jaar nog zo mee kan, dan ben ik al heel bij.

My drug is white powder. Deep, white powder.
Gevorderd
SPAMAuteur18 februari 2017 · 00:19

Meeste skigebieden kennen een gratis pas voor 75 jaar en ouder. Daar heeft deze baas al flink van geprofiteerd

Wie niet chased moet veel weken boeken!
Beginner
CorDAuteur18 februari 2017 · 17:30

Alleen maar respect voor George Jedenoff. Knap hoor.

Think with powder
Toerist
sannoAuteur18 februari 2017 · 19:07

Held! Zo kreeg een vriend van mij de opmerking dat 45+ en snowboarden niet meer kon

Marijnt op 17 feb 2017 11:53


George zag dat al aankomen en is toen hij 43 was gaan skien. ;)

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Expert
HaasAuteur1 maart 2017 · 17:05

Ik heb in de jaren 50 nog met George Jedenoff staan schredden! is al even geleden natuurlijk maar ik koester de goede herinneringen!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!