BD Jetforce in vliegtuig

• Shortie
    Beginner
    Shortie op 17 februari 2017 路 12:17
    Wie heeft er ervaring met het meenemen van een BD jetforce in het vliegtuig (KLM)? Hebben jullie hem aangemeld als speciale bagage of niet, en kon je er gewoon probleemloos mee doorlopen bij de douane zonder papieren te laten zien/uit elkaar te halen? Ik heb er onlangs een gekocht en vlieg morgen richting de Alpen. Heb hem bij KLM aangemeld als speciale bagage (staat op website dat dat moet met lawine rugzakken) maar vraag mij af of dit ook geldt voor de jetforce omdat hij op batterij en fan werkt ipv cylinder.
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 18 februari 2017 路 03:53 Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • Shortie
    Beginner
    Shortie op 18 februari 2017 路 10:09
    Thanks, deze had ik inderdaad al gezien. Vroeg me af eigenlijk of iemand al ervaring had met het meenemen van de jetforce in het vliegtuig, pikte de security hem eruit of niet en moest je die handleiding laten zien, was hij aangemeld als speciale bagage, etc.? Als ik die handleiding lees dan mag je hem inderdaad gewoon meenemen, echter, het is mij nog steeds onduidelijk of je hem moet aanmelden als lawinerugzak/speciale bagage bij de airline.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 18 februari 2017 路 11:11
    Vooral op tijd zijn. Accu zou wel wat discussie op kunnen leveren. Zou in ieder geval accu even los en ge茂soleerd verpakken.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 18 februari 2017 路 11:20
    Ik hoop dat iemand nog op tijd voor je een ervaring kan uitwisselen, maar het zou zomaar kunnen zijn dat de jetforce nog te nieuw is en er dus nog te weinig mensen aan deze ant van de grote plas rondlopen die zo'n ding hebben en er al mee gevlogen hebben. In dat geval aan jou de eer om je eerste vliegervaring hier met ons te delen, want ik ben wel benieuwd!

Het kan zijn dat het ook voor de veiligheidsdiensten op de vliegvelden nog redelijk nieuw is en er dus inderdaad gekeken gaat worden naar de accu zoals evr66 boven zegt. Wees dus in ieder geval op tijd. KLM doet (inmiddels niet meer) moeilijk over ABS rugzakken, dus ik verwacht behalve wat verbaasde blikken en een extra check/ telefoontje niet heel veel problemen. Je hebt hem aangemeld, dus jij hebt gedaan wat je moest doen als passagier.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • BaJan
    Advanced
    BaJan op 18 februari 2017 路 14:29
    Meerdere keren gevlogen met een BD Jetforce. Nooit aangemeld maar gewoon als handbagage (rugzak item) meegenomen. Nooit problemen gehad ermee en nog nooit geweigerd. Ze zien op de r枚ntgen scanner wel de batterij maar doen er niet moeilijk over.

Zowel naar Noorwegen, Frankrijk en Itali毛 ermee gevlogen en met verschillende maatschappijen, Internationale en binnenlandse vluchten. Dit was voor mij ook de reden om een BD jetforce of zoiets (elektronische lawine rugzak) te kopen. Geen gezeur meer op vliegvelden zoals met "gas" lawine rugzakken. Tot nu toe niks dan plezier hiervan gehad zowel met reizen als met skieen.

Super systeem dit en zou nooit meer terug willen naar een "gas" lawine rugzak. Kan ook niet wachten totdat de Arcteryx lawine rugzakken gecertificeerd zijn voor de Europese markt. Ja ze zijn iets duuder in aanschaf dan de traditionele systemen maar qua: gebruiks gemak, oefenen, vliegen, gebruik, veiligheid, etc, etc, stijgen (馃槂) ze meer dan boven de rest uit.

Mijn BD jetforce neem ik in April ook mee naar Groenland en zeker weten dat hij daar weer perfect functioneert.
  • djmj
    Advanced
    djmj op 18 februari 2017 路 17:35
    Kan ook niet wachten totdat de Arcteryx lawine rugzakken gecertificeerd zijn voor de Europese markt. BaJan op 18 feb 2017 14:29

Zijn die dat dan nog niet? Want gewoon te koop:
    http://www.arcteryx.com/ProductFind.aspx?country=nl&language=en&am...
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 19 februari 2017 路 16:30
    Net met de jetforce naar Japan geweest. Formeel mogen lithium batterijen niet meer in de ruimbagage. Werden In Tokyo vragen over gesteld, maar mocht toch mee in het ruim. Handbagage zou geen probleem mogen zijn.
  • Shortie
    Beginner
    Shortie op 19 februari 2017 路 21:59
    Gister gevlogen en ging allemaal vrij soepel. Had toch de batterij los geschroefd als voorzorgsmaatregel en die los in de tas en het bakje gestopt. Losse batterij was geen probleem. De rugzak werd alleen nog twee keer extra door de scanner gehaald omdat ze niet direct zagen dat het een lawinerugzak was. Toen dit wel duidelijk was en hij niet op gas bleek te werken mocht ik hem gewoon meenemen.
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 20 februari 2017 路 13:21
    Hoe koppel je de batterij van een jetforce los.
    Ik dacht dat die vast zat
  • Shortie
    Beginner
    Shortie op 20 februari 2017 路 18:16
    Kan je los schroeven. Dat zakje openen waar die in zit en dan zitten er twee kleine schroefjes links en rechts in dat blok waarmee je de batterij los schroeft van het blok. Batterij en batterij houder even goed verpakken als je hem los schroeft zodat er geen stof etc bij komt. Voor beschrijving zie die handleiding die door @mvdbrink boven gelinkt werd.
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 20 februari 2017 路 22:00
    Helder. Dank je wel.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro