Is dit te repareren?

• Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 18 februari 2017 · 22:18
    Beste forumleden,

Vandaag heb ik helaas tijdens het rijden (weer) wat geraakt. Weet iemand of dit nog te repareren is of dat dit einde snowboard betekend? Zoals te zien is komt de staalkant los en kun je in het board kijken. Het belag is nog wel heel. Het board ligt nu te drogen.
  • Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 18 februari 2017 · 22:22
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 19 februari 2017 · 08:25
    Dat wordt een stukje inzagen vrees ik. Wellicht een diy swallowtail maken?
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 19 februari 2017 · 08:47
    Het lijkt mij de neus van jouw board? Staalkant daar is niet essentieel voor het rijden, dus lijkt mij prima te repareren. @Tukker kan daar een beter oordeel op geven!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 19 februari 2017 · 09:27
    als het de neus is zou ik hem zo goed mogelijk leeghalen daar, goed drogen, vullen met epoxy, 2 plankjes met lijmklemmen er op (even wat plastic er tussen). Dan na droging evt paar boutjes door en door om het geheel te borgen. Je hebt er dan geen last van verder.
  • Bono
    Beginner
    Bono op 19 februari 2017 · 09:49
    Ja hoor geen probleem
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 19 februari 2017 · 09:57
    Ik weet niet hoe oud het board is, maar reisverzekering?
    Ik heb iets vergelijkends gehad en dit werd vergoed door de reisverzekering.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 19 februari 2017 · 10:44
    Is te repareren, wil je het netjes en strak hebben kost het behoorlijk wat tijd (met glasvezel weer opbouwen enz enz) Lompere manier kan eenvoudiger.
    Tukker(ik)
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 19 februari 2017 · 14:41
    Ja! Zeker mogelijk. Bij mij was het board (door de snelheid van de crash) bijna tot de binding gedelamineerd. Heb het board gerepareerd op de manier van evr66 en gewoon weer goed bruikbaar!
  • Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 21 februari 2017 · 22:25
    Bedankt vkor alle reacties! Ik ga er zeker mee aan de slag. Het board is een twin dus maakt niet zoveel uit. Zit offcieel in de tail.als het de neus is zou ik hem zo goed mogelijk leeghalen daar, goed drogen, vullen met epoxy, 2 plankjes met lijmklemmen er op (even wat plastic er tussen). Dan na droging evt paar boutjes door en door om het geheel te borgen. Je hebt er dan geen last van verder. evr66 op 19 feb 2017 09:27Klinkt haalbaar. Hef boutje zat ik ook aan te denken.

Snowzone op 19 feb 2017 09:57
    klinkt interessant. Het board is uit 2013. Hoe precies kun je dit claimen? Met welk verhaal werd het bij jou gedekt?
  • Mars
    Tourist
    Mars op 21 februari 2017 · 22:52
    Bij is een keer een fiets op de neus van m'n board geland. Dus de claim ging naar de aansprakelijkheidsverzekering van de ander, wat het makkelijker maakte. Ze vroegen een schaderapport, de aankoopfacturen en verklaringen van de fietser. De verzekeraar trok 33% per jaar van de waarde af. Met een board uit 2013 moet je niet te veel verwachten.
    Je zou eerst de polis eens kunnen lezen of zo'n eenzijdig ontstane schade onder jouw polis gedekt wordt en hoe je de schade claimt. Voor de afschrijving kun je met jouw verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon bellen.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 22 februari 2017 · 07:26
    Bedankt vkor alle reacties! Ik ga er zeker mee aan de slag. Het board is een twin dus maakt niet zoveel uit. Zit offcieel in de tail.als het de neus is zou ik hem zo goed mogelijk leeghalen daar, goed drogen, vullen met epoxy, 2 plankjes met lijmklemmen er op (even wat plastic er tussen). Dan na droging evt paar boutjes door en door om het geheel te borgen. Je hebt er dan geen last van verder. evr66 op 19 feb 2017 09:27Klinkt haalbaar. Hef boutje zat ik ook aan te denken.

klinkt interessant. Het board is uit 2013. Hoe precies kun je dit claimen? Met welk verhaal werd het bij jou gedekt? Schoenend00s op 21 feb 2017 22:25
    kennis heeft dit laatst ook bij de hand gehad met ski's. Op een steen, staalkant deels eruit. Gewoon duidelijk gemeld bij verzekering, werd netjes vergoed. Uiteindelijk de ski's nog vrij goed kunnen repareren dus een mazzel tje. Wel afwachten hoe lang dat gaat houden natuurlijk. Zou in ieder geval verzekering ff bellen en foto's maken voordat je gaat repareren.

Maar, 2013, geen idee wat het board gekost heeft, maar ze zullen niet al te veel meer uitkeren lijkt me.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 22 februari 2017 · 08:43
    klinkt interessant. Het board is uit 2013. Hoe precies kun je dit claimen? Met welk verhaal werd het bij jou gedekt? Schoenend00s op 21 feb 2017 22:25

Ik ben verzekerd bij de Ned. ski vereniging. Geclaimed met het werkelijke verhaal, dat ik een steen/rots heb geraakt. De schade moest dan getaxeerd worden door een door hen geselecteerde shop. Daar (Sportief Tilburg) probeerde ze me nog op te lichten door te zeggen dat ik €30 moest betalen voor de taxatie, maar dat ik dan een waardebon kreeg die ik in de shop kon besteden. Uiteindelijk is het board total loss verklaard (vergelijkbaar met jouw schade) en heb ik zoveel % van de nieuwwaarde uitgekeerd gekregen.
  • Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 22 februari 2017 · 17:35

kennis heeft dit laatst ook bij de hand gehad met ski's. Op een steen, staalkant deels eruit. Gewoon duidelijk gemeld bij verzekering, werd netjes vergoed. Uiteindelijk de ski's nog vrij goed kunnen repareren dus een mazzel tje. Wel afwachten hoe lang dat gaat houden natuurlijk. Zou in ieder geval verzekering ff bellen en foto's maken voordat je gaat repareren.

Maar, 2013, geen idee wat het board gekost heeft, maar ze zullen niet al te veel meer uitkeren lijkt me. evr66 op 22 feb 2017 07:26
    Het was een testboard waar ik 250eu voor betaald heb (catalogusprijs 470). Ik ga mijn reisverzekering wel bellen maar ik verwacht hier niet veel van.

Ik ben verzekerd bij de Ned. ski vereniging. Geclaimed met het werkelijke verhaal, dat ik een steen/rots heb geraakt. De schade moest dan getaxeerd worden door een door hen geselecteerde shop. Daar (Sportief Tilburg) probeerde ze me nog op te lichten door te zeggen dat ik €30 moest betalen voor de taxatie, maar dat ik dan een waardebon kreeg die ik in de shop kon besteden. Uiteindelijk is het board total loss verklaard (vergelijkbaar met jouw schade) en heb ik zoveel % van de nieuwwaarde uitgekeerd gekregen. Snowzone op 22 feb 2017 08:43
    Dit klinkt ook wel als een goede verzekering, die heb ik zelf geen. Interessant om te horen dat dit 30eu zou kosten, lijkt mij wat overtrokken.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 22 februari 2017 · 17:38
    Haha als je 4 jaar terug 250 betaald hebt, inderdaad. Zou ze ff bellen, gewoon 20 Eur en een uurtje werk eraan spenderen en er dan nog zoveel mogelijk lol van hebben. Maar volgens mij merk je er na reparatie pniets van in de sneeuw. Zoals Tukker aangaf, het kan veel fraaier, maar is wellicht hier niet de moeite waard.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro