Splitfest 2017 Arolla tripreport

• FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 20 februari 2017 · 16:37
    Splitfest 2017 Arolla

Donderdag 9 februari
    Winny en ik rijden om 16.00 uur weg richting Zwitserland in Das Boot! Lang geleden dat ik met Winny en Das Boot op pad geweest ben. Uiteraard is het direct weer gezellig en lijkt het alsof we elkaar gisteren nog zagen.
    Het is ook jaren geleden dat ik op een sneeuwtrip ga die maanden van te voren gepland is. En de laatste sneeuwval is al weer flink wat dagen geleden. En het weer zou wel eens matig kunnen zijn. En het is mijn eerste splitboard ervaring (op dat uurtje laffe vals plat een paar maandjes geleden na dan). En ik ken naast Winny maar 2 andere personen op het Splitfest. En ik heb nog niet zoveel ervaring met van de kaart af, zonder ooit het gebied gezien te hebben, een toerroute in te plannen. Kortom ik zweef tussen 2 gedachten. Veel zin om de sneeuw in te gaan, nieuwe mensen te ontmoeten, veel te leren…. En… We gaan de sneeuw in terwijl hij niet vers is, ik ken niemand en ik moet nog heel veel leren 😉

Vrijdag 10 februari
    Gisterenavond zijn we rond 00.00 ons bed in gedoken. Om 7.30 uur rijden we weg uit ons Ibis hotelletje net voorbij Bern. Om 10.00 uur hebben we met de hele club afgesproken op een parkeerplaats in het Val d'Hérens. Een zijdal van Wallis. Een hele trits van bekende namen komt deze ochtend nog even voorbij: Verbier, Nendaz, Veysonnaz. Wallis ziet er een beetje grauw uit. Totdat we Val d’Hérens indraaien en we hoogte maken. Voorbij Evolène, maar nog voor Arolla parkeren we langs de weg. We zijn niet de eersten en zeker ook niet de laatsten. Rond 10.15 is iedereen wel gearriveerd. Velen kennen elkaar van eerdere edities van het Splitfest. Kennis maken, omkleden, oude bekenden, skins eronder. Om 11.00 uur is iedereen klaar om te vertrekken. Ivar heet iedereen welkom en geeft het startsein.

Ivar geeft het startsein