Gezocht: snowboard Maximum lengte 159

• Gertg
    Expert
    Gertg op 21 februari 2017 · 09:44
    hallo allemaal,

Ik ben nog opzoek naar een leuk snowboard. Momenteel snowboard ik op een Slash straight 159 en vind dit een geweldig plankje. Helaas heeft een shark deze zogoed als volledig kapot gemaakt. Mits ik mijn splitboard wat wil sparen en ik voor de rest mijne andere planken ook al kapot gekregen heb in het begin van het seizoen is het tijd voor iets nieuw.

Ik zoek een plank tussen de 155 en 159 afhankelijk van specificaties.
    IK zelf ben 1m70 groot en weeg ongeveer 70 Kg.

Het mag gerust een plankje van een paar winters oud zijn, een beetje p-tex hier en daar maakt me ook niet zoveel uit.
    Zolang de kanten er nog stevig in zitten ben ik best tevreden.

Stuur maar even een foto en wat specs door als je nog iets hebt staan dat wat veel stof hapt.

Ik mik ergens rond de 100 a 200 euro voor het boardje. afhankelijk van de staat natuurlijk. Splitboardje mag ook altijd!

Alvast bedankt om eens in jullie quiver te bladeren.

MVG,
    Gert
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 21 februari 2017 · 20:24
    Hey Gert,

ik heb hier nog een Burton Sherlock van 2011 liggen in maat 157.

https://www.rei.com/product/805544/burton-sherlock-snowboard-20102011...

Ik ging hem deze week op 2dehands gooien aangezien deze al twee jaar niet meer gebruikt wordt (wegens gebruik splitboard en voor mijn gewicht korter pisteboard). Mocht je interesse hebben, dan probeer ik morgen wat foto's te nemen. Het board is in redelijk goede staat en er zitten Medium Burton Cartel Limitid Edition bindingen op (het is een channel board). Bij één van de twee is de gas-pedal wel kwijt maar kan je zo krijgen in eender welke Burton-authorised dealer. Ik heb er een tijdje les op gegeven en heb het altijd een heel leuk board gevonden, door de rocker ook geen enkel probleem in de poeder waar je mooi centered kan blijven en dus niet vol op je achterste been moet. Enige minpunt (of dat was toch even wennen) is de flyingV constructie in combinatie met smalle waist. Bij heel-side turns miste ik hierdoor soms wat grip maar eens je dat weet vormt het geen probleem meer, het is met andere woorden geen carve-board. Maar buiten de piste heel goede tijden mee gehad! Met de bindingen erbij (schoenmaat tussen 41 en 44) had ik er graag nog 170 € voor gehad...Op te halen in Geraardsbergen (België) maar ik ben ook regelmatig in Gent, Brussel en soms zelfs Amsterdam.

Groetjes,
    Erik
  • sdb
    Tourist
    sdb op 21 februari 2017 · 22:36
    Dag Gert,

ik heb een zeer vergelijkbaar board als Erik nog liggen:
    Burton Barracuda 2012 maat 157, met Cartel EST (channel) Medium bindingen.
    Board is eigenlijk niet breed genoeg voor mijn maat 45 (afhankelijk van de schoen zal 44 ook op het randje zijn).

Heeft al een paar keer steenschade gehad in base, nooit in staalkant, steeds hersteld met ptex en glijdt nog goed, mag wel eens geslepen worden.

Board kan voor 110€ weg, bindingen (geen schade, wel wat gebruiksporen) ook voor 110€.

Als je interesse hebt laat maar weten via PM dan neem ik wat foto's. Op te halen in Gent of omstreken.

Groet,
    Sander
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 22 februari 2017 · 10:33
    Gert Bij deze de foto's (kon ze niet per PM versturen):

Board in goede staat. Heb er even één binding van gedaan zodat je de channel goed kan zien. Lichte schade gehad aan nose maar is perfect hersteld. Op de Base slechts één klein plekje met ptex behandeld. Heeft wel een slijp en waxbeurt nodig 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro