Slijpen van nidecker board

• rickkert91
    Advanced
    rickkert91 op 21 februari 2017 路 15:15
    Hoi!

Ik wil graag dit board slijpen.... maar heeft iemand enig idee hoe dat word gedaan bij deze kanten??
    Powder to the people!
  • rickkert91
    Advanced
    rickkert91 op 21 februari 2017 路 15:15
    Ohja het gaat om een nidecker
    Powder to the people!
  • Markie
    Advanced
    Markie op 22 februari 2017 路 09:00
    Net zoals je een normaal board slijpt. De groeven zijn niet interessant om te slijpen, de grip komt van de buitenste "nokjes". En daar komt je vijl overheen.
    Als je lang genoeg slijpt zul je weer een egale staalkant hebben 馃槈
    Succes!
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 februari 2017 路 09:37
    Je kan een gewone korte kantenvijl gebruiken, maar let even op dat je alleen van voren naar achter gaat anders krijg je te scherpe hoeken aan de voorkant van de nokjes en dat remt misschien af. Niet te veel slijpen, gewoon tot het scherp is.

Ik denk dat met de hand beter gaat dan machinaal in dit geval.

p.s. Apart geval dit. Ik vraag me af of een aangepaste variant met schuine tandjes hiervan meer kantengrip zou geven bij het skinnen. Misschien de slijptol even hanteren om een testje te doen. _____/-------/_____/-------/
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 22 februari 2017 路 09:49
    @rickkert91 Welk model Nidecker is dit eigenlijk. Ken wel de magne-traction, maar zo'n staalkant heb ik nog nooit gezien. En hoe rijdt het het? 馃槈
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Smeltski
    Beginner
    Smeltski op 22 februari 2017 路 13:22
    dit is Ultimate grip. Ultimate grip wordt machinaal gezet
    slijpen zoals boven omschreven door Markie, het terug liggende gedeelte van de staalkant is alleen te slijpen met een machine die Ultimate grip zet.

Off topic
    Het idee achter Ultimate grip is dat het beter snijdt/langer scherp blijft (gekarteld mes blijft langer scherp)
    of dit daadwerkelijk zo is weet ik niet. In de wedstrijdsport kom je het niet meer tegen.
    Nadeel is eerder kans op breuk van de staalkant en moeilijker te slijpen (behalve op een Ultimate grip machine)
    Ski SMELT
  • Mars
    Tourist
    Mars op 22 februari 2017 路 13:30
    Dat is Nideckers UT Ultimate Traction.

http://www.snowboardcloud.com/img/brand/SPECIFICHE/Nidecker-specifiche...

De Platinum, Axis, Advanced en Angel hebben dat.
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 22 februari 2017 路 17:01
    Dit is Ultra grip idd en zoals @markie zegt, je hoeft alleen de buitenste nokjes te slijpen. Niet te lang en vaak slijpen dus, anders heb je weer een reguliere staalkant馃槈 Met de hand gaat t prima.

@Mars, UT is volgens mij weer de opvolger hiervan. Niet de hele staalkant tussen de bindingen is serrated, maar alleen op 5 strategische plekken een bultje, beetje zoals magnatraction achtig.
    WE麓ve got the POWDER

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro