Meerdere lawines in Oostenrijk. Wonder boven wonder geen slachtoffers

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 maart 2017 · 17:10 May the powder be with you.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 9 maart 2017 · 17:33
    En dit was op woensdagochtend. Condities zijn alleen maar minder geworden...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 9 maart 2017 · 18:29
    Inderdaad wonder boven wonder. Pfff. Werd vorige week al voor gewaarschuwd dat er ernstig kritische situaties aan zaten te komen gezien meteoverwachting en sneeuwcondities.
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 9 maart 2017 · 18:39
    Mijn Duits is niet optimaal, maar is dit een fernauslösung?
  • doov
    Advanced
    doov op 9 maart 2017 · 18:47
    Mijn Duits is niet optimaal, maar is dit een fernauslösung? Guy. op 9 mrt 2017 18:39

Een lawine die van een afstand wordt getriggerd
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 10 maart 2017 · 09:51
    Over iets meer dan een week met een gids touren in Chamonix maar de berichten van de afgelopen weken zijn niet heel geruststellend . :-/
    Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 maart 2017 · 10:14
    Mijn Duits is niet optimaal, maar is dit een fernauslösung? Guy. op 9 mrt 2017 18:39
    @Guy Volgens mij zeggen ze daar niks over. Is het mogelijk dat je op afstand zo geïsoleerd verschillende lawines triggered, of is het dat ze toevallig min of meer gelijktijdig afgaan?
    Lijkt me overigens wel heftig om zoiets mee te maken, dat er overal om je heen lawines afgaan.
  • hooge048
    Advanced
    hooge048 op 10 maart 2017 · 12:05
    Op de blog van de Tiroler Lawinenwarndienst wordt het eea uitgelegd over de lawines in Jamtal. De fernauslösing ging dus meerdere kilometers ver, en de lawines gingen binnen 10 sec van elkaar af. Toeval was het dus zeker niet.

http://lawinenwarndienst.blogspot.co.at/2017/03/neuerlich-lawinenabgan...
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 10 maart 2017 · 12:45
    @Guy Volgens mij zeggen ze daar niks over. Is het mogelijk dat je op afstand zo geïsoleerd verschillende lawines triggered, of is het dat ze toevallig min of meer gelijktijdig afgaan?
    Lijkt me overigens wel heftig om zoiets mee te maken, dat er overal om je heen lawines afgaan. Aryen op 10 mrt 2017 10:14

Geloof me, dat is ook zo, in de zomer op n berg gezeten, waar links en rechts wat natte sneeuwlawines naar onder kwamen, geloof me daar zit je niet op te wachten als je moet wachten op de bergredding in een whiteout. en je hoort ze wel, maar je ziet ze niet
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 10 maart 2017 · 13:19
    Hier in het Montafon vandaag lawinegevaar 4 en veel spontane lawines.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 10 maart 2017 · 14:58

Kleine lawine net naast de piste bij de Grasjoch (Montafon). Verder veel grotere lawines op de wat steilere wanden. De sneeuw is eigenlijk best zwaar, ook op wat grotere hoogte (2200 meter).
  • Rogier
    Elite

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro