Lawine Hinteren Rendl (St. Anton)

• djmj
    Advanced
    djmj op 17 maart 2017 · 15:18
    Helaas vandaag weer twee lawinedoden bij een Stufe 2 in Arlberg:
    http://tirol.orf.at/news/stories/2831685/
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 17 maart 2017 · 15:53
    Poef heftig, die lagen erg diep, aan het gat te zien...
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 17 maart 2017 · 16:07
    @markingdealpen de foto is van de lawine van woensdag, niet van dit bericht. Ze hadden blijkbaar nog geen fotos om te plaatsen.

Heftige week dit.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 17 maart 2017 · 16:27
    Inderdaad, het gaat maar door..... RIP
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 17 maart 2017 · 16:46
    @markingdealpen de foto is van de lawine van woensdag, niet van dit bericht. Ze hadden blijkbaar nog geen fotos om te plaatsen.

Heftige week dit. bertjebertje op 17 mrt 2017 16:07

Ok dank voor verheldering.
  • djmj
    Advanced
    djmj op 17 maart 2017 · 17:17
    Inmiddels staan er ook foto's in het artikel:

Wat een treurige week
  • dominiekvanlaeken
    dominiekvanlaeken op 17 maart 2017 · 18:58
    Iemand zicht op nationaliteit van de slachtoffers ?
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 17 maart 2017 · 21:17
    Vind het zo bizar in beide gebieden was ik afgelopen dagen. St Anton is mijn home en met de steile afdaling daar is het altijd zweten of je iets hoort of ziet. Altijd op scherp voor je gevoel. Maandag was ik in solden, waar ik in de lift naar de verschillende hangs aanschouwde en dacht damn wat een lawine paradijs. En dan dit nieuws, Rillingen over mijn rug... veel sterkte voor de Nabestaanden
  • JobLomans
    Expert
    JobLomans op 17 maart 2017 · 23:28
    Vreselijk weer. Ik ben al een tijd niet in St Anton geweest, maar weet dat al jaren aan de achterkant van de Rendl heel veel lawines zijn geweest met dodelijke slachtoffers. Het zou misschien goed zijn om daar een bord te plaatsen met de jaartallen en aantal slachtoffers. Dit is ook gedaan in Les Arcs boven aan de lift de Lanchettes, dit schrikt toch af en maakt skiërs meer bewust als ze dit off piste terrein kiezen.
  • Bertelomeus
    Advanced
    Bertelomeus op 18 maart 2017 · 08:34
    Back side Rendl de lawine was op de tweede kunstmatige dam op deze foto. Zijn daar deze week ook nog langsgekomen.

• Berber
    Expert
    Berber op 18 maart 2017 · 12:07
    Voor die lullige 10 bochten, op het laatste onaangetaste beetje sneeuw, je leven moeten laten... 😞( . Bah, dramatisch weer.. R.I.P. In de Tiroler bergen binnen 3 dagen, 7 dodelijke lawine slachtoffers.. Ik wil hopen dat het niet iedere 2e dag raak gaat zijn tot het einde van het seizoen..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro