Alternatief voor Salomon Derby? (Snowsurf)

• Brambo
    Beginner
    Brambo op 17 maart 2017 路 18:13
    Ik rijd sinds vorig seizoen met veel plezier op een Salomon Derby 151. Heerlijk surfy en speels als het diep is, zeker met de bindingen achterop ipv center, in de slush ook. Maar, wordt het iets compacter/verspoord/harder is het toch wel een ander verhaal.. Ik vind 'm dan eigenlijk te slap en mis misschien toch iets van camber.

Aangezien ik de momenten dat ik naar de Alpen kan niet altijd voor het kiezen heb (locatie gelukkig wel, superlaat boeken levert toch vaak wat poeder op 馃槂) kijk ik een beetje uit naar een alternatief. Wel de surf-feel, maar dan wat meer grip en respons in verspoord/zwaarder terrein, of wanneer ik met reisgenoten op de pistes blijf. Ik ben gek op lekkere bochten in het terrein maken, ook als het niet super-diep is (liefst wel vanzelfsprekend).

Ik ken de posts van Dr. Gear zoals deze http://wepowder.nl/forum/topic/231182 maar extra input/ervaringen is altijd fijn. Waarschijnlijk ligt de Moss Wing Swallow het meest voor de hand als alternatief, maar dat is helaas echt boven mijn budget.. Opties waar ik nu aan denk:

- Jones Stormchaser: zeker nu ze met een beetje concaaf werken (spoon). Wel stijver, maar natuurlijk geen camber maar "surfrocker" @SamSam was er hier wel over te spreken in elk geval: http://wepowder.nl/forum/topic/226338 Maar welke maat?
    - Korua Apollo: lijkt wel echt te gek
    - K2 Eightyseven: 156 heb ik even getest indoor, leek me eigenlijk echt een leuk board; stijver, beetje camber, maar het kan wel nog wat surfy-er..
    - Jones Hovercraft: radius lijkt me toch wat te groot, ben wel benieuwd naar wat die nieuwe spoon toevoegt.

Op de niet poeder-dagen grijp ik ook vaak terug op de Jones Mountain Twin uit '13 (stijver, beetje camber, mellow-magnetraction). Ook een lekker board, maar mijn freestyle-aspiraties blijken ver achter te blijven bij de neiging tot carven, poederen, slashen en alles, dus die twin-shape voegt momenteel niet zoveel toe. Deze blijft denk ik wel als all-mountain plank. De Derby houd ik overigens ook denk ik, want die blijkt ideaal om surf-maatjes mee over te halen om ook eens de sneeuw in te duiken 馃榾

O ja, ik ben 187 lang, 76 kg, schoenmaat 42

Tips/ervaringen anyone?
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 17 maart 2017 路 19:08
    Ik heb net de Korua Apollo gekocht, maar heb er helaas nog niet op kunnen rijden. Maar ik krijg van anderen door dat het 茅cht een heel fijn plankje is. Zowel in de slush als in diepe poeder als carvend op groomers. Ik heb ook de Hovercraft. Vind ik ook nog steeds een te gek board. Daar kan ik eigenlijk alles op, behalve lekker switch rijden. Van de grote radius heb ik nooit last gehad. Juist als treerun plankje doet ie 't erg goed. Erg wendbaar, goede float, surfy, maar ook lekker knallen in minder makkelijk terrein. Ook ik ben benieuwd of die nieuwe spoon wat toevoegt.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 17 maart 2017 路 19:25
    Al eens Dupraz geprobeerd? Ik ben helemaal weg van mijn D1. Meest veelzijdige van mijn planken (Moss U5 en K2 Cool Bean).
  • Vikkos
    Beginner
    Vikkos op 17 maart 2017 路 20:58
    Hoi,

Nog niet heel veel ervaring op een Salomon sickstick, maar echt wel een aanrader! Zelf zweer ik (wel) op een K2 Cool Bean. Kek dingetje. Wellicht de capita slush slasher? Hoop deze einde seizoen zelf nog is te testen...
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 18 maart 2017 路 19:24

Nog niet heel veel ervaring op een Salomon sickstick, maar echt wel een aanrader! Zelf zweer ik (wel) op een K2 Cool Bean. Kek dingetje. Wellicht de capita slush slasher? Vikkos op 17 mrt 2017 20:58

De Sickstick lijkt me een vette plank idd! Maar ik denk toch meer aan een "echte" snowsurfer (dus geen twin-shape). De Cool Bean lijkt me ook leuk, maar volgens Dr. Gear laat de float te wensen over als het echt diep wordt... Hoe zijn jouw/jullie ervaringen daarmee? De Slush-slasher lijkt me ooook een leuke plank, maar heeft net als de Derby een vrij softe flex en flat profiel dus niet echt wat ik zoek.

Al eens Dupraz geprobeerd? Ik ben helemaal weg van mijn D1. Anouk op 17 mrt 2017 19:25 Die zou ik eens moeten testen idd!

Ik heb net de Korua Apollo gekocht. Ik heb ook de Hovercraft. Van de grote radius heb ik nooit last gehad. Juist als treerun plankje doet ie 't erg goed. Erg wendbaar, goede float, surfy, maar ook lekker knallen in minder makkelijk terrein. Ook ik ben benieuwd of die nieuwe spoon wat toevoegt. Poedertijn op 17 mrt 2017 19:08 Cool! Heb je de 156 Apollo? Staat toch wel bovenaan t lijstje nu denk ik. Ik heb ooit op een poederdag een 160 Hovercraft gehuurd. Vond m in de poeder helemaal te gek, maar op de pistes wat "doods" en niet heel surft/wendbaar. Misschien is het beter met een 156 voor mijn gewicht. Welke maat rij jij?

Ben toch ook wel benieuwd of er mensen ervaring hebben met de Stormchaser 馃槂
  • Vincent.S
    Beginner
    Vincent.S op 18 maart 2017 路 20:11
    Never Summer Swift
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 19 maart 2017 路 13:09
    @Brambo Ik heb zelf de 156 hovercraft en een 160 hovercraft split. Die rijdt inderdaad ietsje stugger, maar dat kan ook door de split komen. De Korua heb ik ook als 156. M'n Sickstick heb ik net verkocht. Erg leuk board, dat direct uitdaagt speels te rijden, maar wel wat minder float heeft dan bijv. een hovercraft. De Dupraz is ook te gek board dat ik al tijden graag een keer wil rijden. De Stormchaser is misschien wel de beste optie voor diepe dagen, maar inderdaad geen camber en lijkt me weer iets minder op hard pack of moeilijker terrein. Lastig, lastig. Bekijk ook eens wat reviews op The Good Ride. Dan krijg je vaak wel wat meer gevoel bij een board, wat ie kan en waar ie goed/minder goed in is.
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 20 maart 2017 路 12:31
    @Poedertijn thnx!
  • poling
    Beginner
    poling op 20 maart 2017 路 13:22
    Weinig vergelijkings materiaal zelf maar dupraz kills it all. Als je hm een keer wil testen en heel laat maar je de mijne best een keer uitlaten
  • Jeroen999
    Beginner
    Jeroen999 op 20 maart 2017 路 13:38
    Toevallig heb ik nu ongeveer hetzelfde luxeprobleem als Brambo. Voor mijn vorige poedertrip heb ik (zeer goedkoop) een overjarig model van de Nitro Quiver Pow op de kop kunnen tikken. Echt een heerlijk board in de poeder, pillows en zelfs op de piste draait hij echt super soepel en wendbaar. Alleen ook deze is echt super slap, waardoor het op ijzige offpiste stukken, als er al enige tijd geen sneeuw meer gevallen is, niet echt lekker mee te boarden is. Ook al is het een camber board met een mega grote poederneus. Al konden onze skiers ook niks op dat stuk. En 80+km/h is ook niet echt comfortabel te doen, maarja daar koop je ook geen snowsurfer voor.

Verder heb ik nog nooit echt andere snowsurfers getest, maar vergeleken met mijn Lib Tech Skunk Ape is de Nitro Quiver Pow echt heel slap.

Ik ga dit topic wel volgen. Zelf weet ik ook nog niet precies wat ik wil doen met mijn situatie. Een stijver offpiste board kopen puur voor de dagen dat er mogelijkheden zijn om ijs tegen te komen is ook zo duur, maar wel een goed excuus voor een nieuw speeltje natuurlijk.
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 21 maart 2017 路 09:10
    @poling Dat aanbod ga ik niet vergeten 馃榾 super nice! Welke maat/versie heb je?

Verder, tja, hoe stijf heb je nodig? Hangt denk ik nogal van je gewicht af. Ik weet in elk geval dat mijn Derby 151 met mijn 76 kg wel wat stijver zou mogen, maar nou ook weer niet super intens veel stijver zeg maar.
    Ben wel benieuwd hoe stijf de Japanse planken eigenlijk zijn. Wat kunnen de Moss/Gentemstick riders hierover zeggen? @Anouk ? 馃槂
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 22 maart 2017 路 10:36
    Ik heb een Moss wingswallow, hier op dit forum tweedehands op de kop getikt. Is een heerlijk plankje, gaat probleemloos van piste naar pow en terug, is stijf genoeg voor mij (68 kg) om lekker radicaal mijn neus diep in de bocht te leggen, maar... ik heb 茅茅n maar: hij is me een tikje te kort. Niet wat drijfvemogen betreft, hij drijft prima, maar qua het soort bochtenwerk wat ik het liefst doe -middellange tot lange uitgestrekte carves.
    Dit board is ideaal voor kleinere mensen die heupdiep het bos door willen rossen. kleine, snelle, surfy bochten, lipje op lipje af, dat is helemaal het ding voor deze plank. Een echte snowsurfer dus. Bij dikke poeder (of dikke slush) trek ik hem graag tevoorschijn, maar voor andere omstandigheden zou ik liever op een wat grotere plank willen staan. Misschien dat de U serie van Moss dan een betere is? (@Anouk heeft die)

Stijfheid is overigens maar een deel van het geheel. Het werkt sterk samen met lengte, effectieve kantenlengte en radius. Een kort (er) stijf board met een lange eff. kantenlengte zal heel anders aanvoelen dan een lang middelstijf board met een kortere eff. kantenlengte.

Ik was zelf helaas minder onder de indruk van de Dupraz die ik ooit eens testte, maar: dat was een carbon versie, en dus in die lengte (165) misschien te stijf voor mij. Ik weet niet hoe de kortere versie in carbon (151) of dezelfde 'normale' versie zonder carbon en dus slapper, voor mij had gewerkt.

Kortom, in het kort: het is heel persoonlijk en hangt zeker niet alleen af van lengte of stijfheid. Ook taper heeft nogal wat invloed. Mijn split is een Prior Khyber 160,met carbon, dus wat stijver, en die heeft flinke taper, camber onder de voeten, en ik vind het een heerlijk board. Ook op de piste carvt ie als een raket, maar ik kan er in het terrein nog steeds wel surfy mee doen als dat zo uitkomt.

Ik heb ook tijden op de sickstick gestaan, die lijkt me wat stijver dan de derby te zijn maar daar ga je in harder terrein zeker de limieten van voelen, net als bij de derby. Wel lekker surfy en je kan altijd een maatje groter pakken.

de Korua helaas nog nooit geprobeerd, maar ik hoor er alleen maar goede verhalen over.

Als ik jou je rijstijl zo hoor beschrijven zou ik idd camber onder de voeten aanraden. Dan bijt het ook in hardere sneeuw nog lekker.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 maart 2017 路 11:09
    Die korte brede boardjes zijn leuk in de pow maar op pistes en in de crud -naar mijn mening- gewoon niet 茅cht wat je wil. De extra breedte gaat op een gegeven moment tegenwerken en op hogere snelheid is een beetje lengte en de stabiliteit die dat brengt gewoon wel fijn.

Als je iets zoekt dat waar je mee kunt carven 茅n surfy poeder rijden zou ik meer naar de 'klassieke' freeride boards kijken (lees: 160+, redelijke taper en iets van camber) zoals de eerder genoemde swift en khyber. En dan eventueel beetje spelen met de setback voor een wat losser/slashy gevoel op de echt diepe dagen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 22 maart 2017 路 11:27

Of zet de zaag in een langer board met camber en minder stijve (ietwat langere) neus. Hierdoor houd je kantenlengte bij mooie float. Breedte van board is alleen maar fijn wanneer je 'm goed op de kanten zet, zeker voor boarders die op grote voet leven.
    Tukker(ik)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 22 maart 2017 路 12:24
    Gewoon een paar maanden wachten. Er komt iets moois aan 馃槈
    May the powder be with you.
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 22 maart 2017 路 14:30
    De storm chaser is zeker een leuk board, ik heb nog nooit een board gereden dat zo enorm versnelt, vooral op iets nattere poeder (ik vermoed door die surf rocker in combinatie met de breedte). Dat kon een goed ding zijn, maar ook soms iets te veel van het goeie, in die zin dat hij zo hard versnelde in een bocht op nattere poeder dat ik in japan een paar close encounters met bomen/struiken heb gehad 馃槂. Dit aspect maakte ook dat ik hem minder stabiel vond op hogere snelheid in open terrein. Ik had trouwens de 157 van vorig jaar, en die was wel heel gigantisch, dit jaar is de 157 een volle centimeter smaller in de waist. Ik zou nu voor de 147 gaan, maar dan enkel voor tussen de bomen.

Dit seizoen rij ik op mijn burton retro fish 160 en een Korua Apollo 56, beiden schitterend vind ik, de fish voor treeruns en slush, de apollo voor treeruns, open terrein pow en carven.

De apollo heeft wel ook zijn grenzen vind ik, onlangs kwam ik die voor mijn gewicht (83 kg) tegen tijdens het nemen van brede bochten op hoge snelheid op een open veld in iets nattere poeder (kan natuurlijk aan iets anders liggen dan aan het board). Ook vind ik de effective edge iets te kort voor op de piste. Het is voor mij voorlopig zeker een blijver, net zoals de fish nog steeds, maar ik zit dus al verlekkerd te kijken om eens een big gun te proberen voor open terrein. En voorlopig bovenaan die lijst staat bij mij de Dupraz D1+ 178, of de quiver Cannon 183 van Nitro, maar ik twijfel of die laatste stijf genoeg is. Of opnieuw de Korua pencil 馃槂

Verder komen er volgend seizoen een hoop nieuwe interessante dingen aan (zie afgelopen ISPO). De sickstick is bijvoorbeeld vernieuwd door Wolle Nyvelt (die ook de Asmo powdersurfers maakt), shape en bend enz is anders, als ik mij niet vergis met wat camber deze keer. Salomon First chair ziet er interessant uit, K2 simple pleasures, nieuwe nitro quiver series modellen, en ga zo maar door 馃槂 Mijn bron van informatie voor dit soort dingen is het easyloungin snowboard forum
  • Mars
    Tourist
    Mars op 22 maart 2017 路 16:57
    Een board met camber voor piste to powder en vervolgens komen de Stormchaser, Apollo, en Dupraz aan bod. Het gaat alle kanten uit

Dutchess en Willem2K vatten het goed samen.
    De stormchaser volgt de nieuwe richting Breed, en kort. Zoals je al schrijft is het een rocker board, ontworpen voor dikke dumps.
    Samsam schrijft er lovend over, maar niet het board wat je wilt voor crud en piste.

Korua is de 鈥渉ype鈥 op Wepowder. Morris heeft een review over de Apollo geschreven. http://wepowder.nl/forum/topic/226422.. Zelf rij ik de Pencil, het board is wat allrounder als de Apollo:

Speels met een heerlijke shape. Met een goede mix tussen float, flex, camber, effective edge,鈥
    Switch te rijden.
    Bossen of couloirs met poeder, hindernissen en hugs zijn een speeltuin.
    Komt op de piste redelijk mee. Maar mist wat bamboe zoals Morris al schrijft. Ik druk hem in snelle korte carve bochten er uit. Daar zul je met jouw gewicht minder last van hebben.

Het belag is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend om het in nette woorden te houden.
    Dit is geen board voor tochten mee te maken; op traverses kun je door het belag in de problemen komen.

Over een Dupraz in de poeder hoef ik niets te zeggen. Bovendien carved het board heel goed op pistes en is met gemak op hele hoge snelheden rijden.
    Het heeft een heel andere shape als de Pencil. In vergelijking tot de Pencil is ze ook zonder carbon stijver tussen de bindingen maar zachter in de neus en dus minder speels als de Pencil. Op dit board moet je werken.

Als je op een zondag ochtend naar Landgraaf kunt komen wil ik ze wel een keer mee nemen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 maart 2017 路 17:10
    Het is natuurlijk altijd een beetje een compromis, maar als je als een kabouterboard hebt 馃槈 zou ik er inderdaad een lange Dupraz of iets degelijks bijkopen.

Of een Furlan Ash, waar ik stiekem een beetje verliefd op ben maar die voor mij een te kleine radius heeft.

Of wacht... http://wepowder.nl/forum/topic/234456

Next question please..
    splitfest.nl
  • robbert
    Advanced
    robbert op 22 maart 2017 路 17:22
    Toch even een opmerking over Korua.

Wat een verschrikkelijke base. Enorme afknapper de base van mijn Asitony. Neemt geen wax op en daardoor na twee rodjes al witte randen bij de kant. Resultaat is verhoogde weerstand en een enorm gefrustreerde Asytoni bezitter. Denk dat de zaag er in gaat en in de vuilnisbak. Enorm jammer aangezien ik de shape wel echt heel fijn vind.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 22 maart 2017 路 17:25
    Die korte brede boardjes zijn leuk in de pow maar op pistes en in de crud -naar mijn mening- gewoon niet 茅cht wat je wil. De extra breedte gaat op een gegeven moment tegenwerken en op hogere snelheid is een beetje lengte en de stabiliteit die dat brengt gewoon wel fijn.

Als je iets zoekt dat waar je mee kunt carven 茅n surfy poeder rijden zou ik meer naar de 'klassieke' freeride boards kijken (lees: 160+, redelijke taper en iets van camber) zoals de eerder genoemde swift en khyber. En dan eventueel beetje spelen met de setback voor een wat losser/slashy gevoel op de echt diepe dagen. Willem2k op 22 mrt 2017 11:09
    ik heb jarenlang lange boards gereden. Ben inmiddels van mening dat je onder de 160 juist heel goed uit de voeten kunt.
    May the powder be with you.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 22 maart 2017 路 17:55
    @robbert Heb jij een Korua van dit seizoen? Ik had juist begrepen dat de base dit seizoen beter zou zijn...
  • SanderK
    Advanced
    SanderK op 22 maart 2017 路 18:13
    Klopt- Korua heeft de base verbeterd, van de aanvankelijke trage ISO 6000 (2014/2015)naar de P-TEX 2000 Sintered.(2016/2017)
    Aangezien de Asytoni niet een van de populairste shapes is, heb je kans dat het het oudere model betreft.
    Zowel het topsheet als de nose zijn in de Asy2017 iets aangepast

Heb mijn KORUA's deze (klote) winter gereden op hardpack, slush , kunstsneeuw 茅n poeder zonder problemen. Mijn Never Summer deed het in deze variable condities een stuk minder.

Maar eerlijk is eerlijk: ik had liever een upgrade gezien naar sintered 4000 voor de whiteline.

Wel komt KORUA komend seizoen met de "blackline of plus- serie" waar naast Carbon, Paulownia /poplar core en een Nano Highspeed Sintered Base helaas ook een aanzienlijk prijskaartje hangt....
  • robbert
    Advanced
    robbert op 22 maart 2017 路 18:50
    @Poedertijn dat zou het wel moeten zijn. Ik wist van de problemen met de base. Maar zoals @SanderK vermeldt is de base verbeterd. Dat gaf de doorslag om toch een KORUA te kopen. Kan zijn dat ik een board van vorig seizoen heb gekregen. Daarom heb ik een week geleden KORUA gemaild en het probleem haar fijn uitgelegd. Geen enkele reactie ontvangen.

Vind het fijne plank, maar raad niemand een KORUA aan. Ofwel je krijgt een oude versie of de Base is nog steeds ruk. Behoorlijk teleurgesteld in KORUA, beetje een aanfluiting
  • Mars
    Tourist
    Mars op 22 maart 2017 路 19:17
    Ik hoef geen blackline of plus serie. Er moet gewoon een goed belag onder.

Want dit kan niet na een paar uurtjes:

Als je ziet dat het Retail $12.49 per meter kost snap ik Korua niet.
    http://www.store.skilab.com/index.php?main_page=product_info&cPath...

Ik heb al eens gedacht; wat als ik 2 meter laten komen.
  • SanderK
    Advanced
    SanderK op 22 maart 2017 路 20:09
    Ai ...dat ziet er inderdaad nog slechter uit dan het gebit van mn grootmoeder. Dit zijn inderdaad de kinderziektes van de eerste base. Mars en Robbert check je PM!
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 23 maart 2017 路 12:13
    Thnx voor alle input iedereen!

Ik snap dat je met een groter (160+) freeride board de boel misschien beter kan afdekken, zeker als het terrein listig wordt. Maar in mijn (beperkte) ervaring is dat kort en breed juist super fijn en leuk voor hoe ik rijd op het moment. Ik hoef niet overal met mach 10 naar beneden, probeer eerder juist zoveel mogelijk lekker bochten (en bochtjes) te maken overal. Ik vind de korte tail van de Derby super, op de pistes kan ik lekker diep carven door de breedte. Oftewel, ik zoek niet echt een quiverkiller, maar eigenlijk gewoon iets 脿 la de Derby maar dan met wat camber, iets stijver en ok, misschien evt ietsje langer.
    Misschien dat ik ooit ook nog 's naar een echte big-gun ga kijken, maar voor nu kijk ik toch liever naar wat kleiners.
    Valt de Dupraz dan af? Wellicht, maar dat is zo'n classic dat ik m sowieso een keer wil testen haha!
    De Stormchaser trok mijn aandacht omdat hij in elk geval een stuk stijver is dan de Derby, en sommige mensen er keihard mee kunnen carven op de pistes (ene Jeremy bv, u kent dat filmpje wel). Maar idd niet echt de "oplossing" denk ik.
    De Apollo fits the bill, zo lijkt het, de asymmetrische tail vind ik vooral heel interessant. Er vanuit gaande dat de nieuwe base dus geen issues meer heeft dan h猫 (kunnen we dat nu definitief met zekerheid stellen? 馃槈)

@SamSam goeie tip dat forum! (kleine oogjes..) Er lijkt idd wel heel veel nieuw gaaf spul aan te komen..
    @Mars Landgraaf is helaas niet bepaald om de hoek, maar superthnx voor het aanbod, ga ik onthouden!

Gewoon een paar maanden wachten. Er komt iets moois aan 馃槈 meteomorris op 22 mrt 2017 12:24 Dat is al de tweede keer dat je me teased met dat er iets aan komt @meteomorris .. 馃榾 Tipje van de sluier??

Of zet de zaag in een langer board met camber en minder stijve (ietwat langere) neus. Hierdoor houd je kantenlengte bij mooie float. Breedte van board is alleen maar fijn wanneer je 'm goed op de kanten zet, zeker voor boarders die op grote voet leven. Tukker op 22 mrt 2017 11:27
    Misschien dat ik ooit mn 160 Mountain Twin een keer bij je breng voor zo'n zaagbeurt @Tukker! (nu ben ik er nog teveel aan gehecht 馃槈)
  • Robert-marieke
    Advanced
    Robert-marieke op 23 maart 2017 路 13:02
    Jongens dat is leuk al die kleine snowboardjes, maar als je 194 cm lang bent en 100 kg zwaar dan zak je meteen naar de bodem. Dus mag de plank best wel lang en breed zijn.
    Snowboarder
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 23 maart 2017 路 13:13
    Tja... ik kan me zo voorstellen dat een Dupraz 6'3" voor jou zo'n beetje doet wat bijv. een Apollo 56 voor mij doet 馃榾

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro