April Toerskimaand?

• kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 3 april 2017 路 20:06
    Ik ben dit jaar meer beginnen toeren en had altijd meegekregen dat April toerskimaand bij uitstek is. Vorig weekend zat ik echter in St Anton met extreem zomerse condities en een zeer afnemend sneeuwpak. (wat natuurlijk niet uitzonderlijk is voor deze periode)

Ik had dus nog een weekje ingepland deze maand in Chamonix en vraag me hierbij af of het sneeuwpak wel nog de moeite is. Cumulatief ligt er 2mtr op de top wat me weinig lijkt voor deze tijd van het jaar.
    Vergis ik me hier in of zal het nog steeds de moeite zijn om volgende week te gaan toeren?

btw, altijd een lift vrij om nu zondag vanuit brussel naar chamonix te gaan en de vrijdag erop terug te keren.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 3 april 2017 路 22:10
    Hoop hier is gevestigd op laatste week april. Alternatief: ribadesella, weekje surfen. Afzien hoor 馃槂馃槂馃槂
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 4 april 2017 路 07:03
    Ik ga de laatste week van april ook nog touren, Wel naar Zermatt, dus hoog.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Seek2
    Advanced
    Seek2 op 4 april 2017 路 11:14
    Geen paniek. Ga hoog (boven 2000, liever boven 2500). Sneeuw zat.

Of ga naar de Pyreneeen 馃槈
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 4 april 2017 路 11:53
    Nooit paniek. Pyrenee毛n klinkt ook goed. Paar dagen ski毛n, dan nog een paar dagen op het water. Tegen die tijd maar eens zien hoe alles er bij ligt 馃槂
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 4 april 2017 路 12:56
    Het zal niet zo zacht worden als bij jou in de Pyrenee毛n maar een dag in de bergen is nooit verloren...
    Dus zien we volgende week wel ter plekke in Chamonix, hoogte is daar geen probleem 馃槂

Nadien komt het kitesurf gerief uit de kast maar toch altijd een beetje met spijt dat ik de winterspullen er dan moet instoppen..
  • JobLomans
    Expert
    JobLomans op 4 april 2017 路 14:42
    Ja ik heb ook de hoop gevestigd op Paasweekend, vaak nog een dump en daarna lekker kitesurfen ja. Maar wat duurt het dan weer lang voor die lange latten snik.
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 4 april 2017 路 18:20
    Check de Queyras/Piemonte/ecrins momenteel... diepe poeder heerlijk weer....
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 5 april 2017 路 12:00
    Noord-Noorwegen... Vorige week diepste week vh seizoen, nu na twee dagen regen weer sneeuw in de voorspellingen. Lekker lange dagen.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 5 april 2017 路 13:05
    @JaapvR Tweede helft van deze maand kom ik bij je in de buurt. Een keertje afspreken voor een toertje als het zo uitkomt? 馃槂
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 6 april 2017 路 11:44
    Mooi Aryen! Ik ben vanaf de 20e in NL, 10 tot 20 te vinden rondom Lyngen aan boord van SV Opal. Tijd voor een tourtje is moeilijk te zeggen, maar we hebben zeker koffie aan boord 馃槂.
  • Patrick1973
    Beginner
    Patrick1973 op 6 april 2017 路 12:20
    Ik ben juist terug uit Zermatt, en de sneeuw is boven 2800m op noord hellingen heel goed maar lager is het een ander koek. Op de zuid hellingen op 3100m is alles bevroren, dus zonder verse sneeuw.
    Op Rote Nase ligt volgens de pisteurs nog niet eens 40% van de 'normale' hoeveelheid sneeuw.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 april 2017 路 12:53
    Zelf niet ter plekke geweest, maar mocht iemand lokale info rondom Gran Paradiso willen:
    Sneeuw is boven 3400m goed, daar onder nat..
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 6 april 2017 路 14:19
    Een beetje zoals ik verwacht had, maar het zal dan maar met deze condities toeren worden.
    Rapportje uit Chamonix komt eraan volgende week..
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 6 april 2017 路 14:25
    @kristalklear; ja Cham ben ik ook wel benieuwd naar. Eind volgende week zijn daar de meeste liften dicht toch? Enkel nog toeren op hoogte met de Midi, Grand Montet en de Skyway die dan na Pasen nog lopen?
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 6 april 2017 路 15:03
    Het is een splitboard stage met UCPA. Heb vorig jaar een offpiste stage gedaan met hun en was dik in orde.
    Initi毛le planning is 2 maal een tweedaagse met een verblijf in refuge de requin en een keer in refuge d'argenti猫re.
    Kijk er wel naar uit om Cham wat verder te verkennen 馃槂
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 7 april 2017 路 08:53
    er is nog altijd een lift vrij voor zondag richting chamonix
    grts

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro