PA#16: het is winter in de Noordalpen

• ieism
    Tourist
    ieism op 21 april 2017 · 09:53
    [logt uit]
    splitfest.nl
  • powderpedro
    Tourist
    powderpedro op 21 april 2017 · 12:26
    Komt er dit weekend een update? GFS geeft al verschillende dagen sterk sneeuwsignaal vanaf woensdag voor de AT gletschers.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 april 2017 · 13:19
    Engelberg gisteren heerlijke poeder, de Jochpas is routineus verspoord, ook door ons. Want helaas was ik me niet bewust van het feit dat de Zwitsers ook nog paasvakantie hebben. Jemineetje. En als je dan net koud uit de eerste lift een (relatief kleine) lawine ziet afgaan op twintig meter afstand, met twee mensen erin (eentje met airbag, die lag keurig boven op, eentje er al door haar maatjes uitgetrokken voor ik mijn schep goed en wel in elkaar had gezet) dan ben je wel meteen wakker ja.

(Nou is iedereen natuurlijk hartstikke nieuwschierig: Voor zover ik kan reconstrueren: bovenaan de Jochpass lift stond een groepje op het bullypad daar, wij stonden bij het touwtje de helling in te kijken samen met weet ik veel hoeveel scandi's en zwitsers. Kennelijk besloot een van dat groepje om een hellingkje boven dat pad op te stampen (voor een aanloop om een sprong te maken vermoed ik?) maar dat rotspuntje daar was totaal ingeblazen en verliep scherp van ongeveer dertig graden -waar die jongen begon te bootpacken- naar ik boven de 35. De boel brak boven hem, nam hem mee, en bedolf een meisje wat onder hem op het pad stond. Ze lag niet diep, en er stonden nog drie mensen naast haar die haar hebben uitgegraven. Interessant om te zien hoe de freeriders eromheen reageerden (ik denk toch wel een man of 10 in totaal?) en hoe ik zelf reageerde. (direct, maar ongecoordineerd) De jongen zelf had zijn airbag getorkken en had niets.

En hoe diep de poeder was toen ik van mijn board afstapte om naar boven te waden met mijn rugzak in mijn ene hand en mijn schep in de andere. heupdiep en gortdroog. (En hoe ik dacht: FUK, het duurt minstens tien minuten voor ik uberhaupt boven ben, maar toen was ze er dus al uit, ongedeerd)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • JuraSki
    Advanced
    JuraSki op 21 april 2017 · 16:50
    Met wat foto's. Ik stond dichterbij en had zelfs de eer mee te mogen scheppen en de dame in kwestie onder de sneeuw uit te zien komen. Geen fijn gezicht ook al had ze niets.
  • JuraSki
    Advanced
    JuraSki op 21 april 2017 · 16:56
    Foto's genomen toen ze helemaal vrij lag, overigens. Verder een prachtige dag, bedankt voor het fijne (veilige!!) gezelschap @Dutchess en @Thomas en @Aryen + eega.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 april 2017 · 17:14
    He, ik heb helemaal gemist dat je foto's had genomen! Wat goed, want het was wel een leermomentje. Nu heb ik er illustratie bij.

Het was goed rijden @JuraSki en wie weet krijgen we volgende week/weekend een herkansing?
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 22 april 2017 · 09:00

Winter = AAN!!!
    Tukker(ik)
  • marksurf2
    Beginner
    marksurf2 op 22 april 2017 · 20:15
    @morris, PA17? Hier al regen in Anton 😃
    Snow is only frozen water
  • brt
    Advanced
    brt op 22 april 2017 · 21:12
    Iemand nog zin in een tripje van wo/do op zondag?
  • Cassiej
    Beginner
    Cassiej op 23 april 2017 · 23:07
    Ik was eigenlijk bijna in de zomer modus, maar ik zie in de voorspellingen nog veel sneeuwval staan di-vr. Welke hoge gebieden zijn nog open en de moeite om heen te gaan as weekend om te freeriden op een niet al te moeilijk niveau? Vrijdag tot uiterlijk maadag, dus 3 a 4 dagen. Ik kijk nu naar Hintertux of Kaprun. Maar is Solden ook nog een optie? of andere gebieden? Tips zijn welkom!
  • brt
    Advanced
    brt op 24 april 2017 · 08:03
    @meteomorris komt er nog een update een dezer dagen? Of ben je al in surfmodus? 😃
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 april 2017 · 09:31
    Ik was eigenlijk bijna in de zomer modus, maar ik zie in de voorspellingen nog veel sneeuwval staan di-vr. Welke hoge gebieden zijn nog open en de moeite om heen te gaan as weekend om te freeriden op een niet al te moeilijk niveau? Vrijdag tot uiterlijk maadag, dus 3 a 4 dagen. Ik kijk nu naar Hintertux of Kaprun. Maar is Solden ook nog een optie? of andere gebieden? Tips zijn welkom! Cassiej op 23 apr 2017 23:07zit in solden. Top op het moment. Verwachting do/vr nog 50 cm vers. Doen beginnersniveau lift acces met (hele) korte stukjes vellen.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 24 april 2017 · 09:35
    zit in solden. Top op het moment. Verwachting do/vr nog 50 cm vers. Doen beginnersniveau lift acces met (hele) korte stukjes vellen. evr66 op 24 apr 2017 09:31

Ik heb hetzelfde plan voor Ischgl donderdag t/m zondag. Donderdag en vrijdag in ieder geval poederen, zaterdag en zondag zien we wel.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 april 2017 · 17:01
    Zoals het zich nu laat aanzien worden zaterdag en zondag de mooiste dagen 😃
  • Pascalski
    Advanced
    Pascalski op 24 april 2017 · 17:49
    Zit hier te plannen om woensdagavond of donderdag heel vroeg nog even naar Solden/Gurgls of Ischgl te rijden voor 3 / 4 dagen. Zijn er nog meer mensen in de buurt om een rondje te knallen? Idd, zaterdag en zondag lijken top te gaan worden!
    Enjoy life with a smile on your face!!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 april 2017 · 18:03
    Zit hier te plannen om woensdagavond of donderdag heel vroeg nog even naar Solden/Gurgls of Ischgl te rijden voor 3 / 4 dagen. Zijn er nog meer mensen in de buurt om een rondje te knallen? Idd, zaterdag en zondag lijken top te gaan worden! Pascalski op 24 apr 2017 17:49Ben bang, dat het niveauverschil wat groot is, je kunt beter ff verder zeken 😃😃😃. Boeit verder niets, wij hebben heel veel lol, maar jou vermoedelijk niets te bieden 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro