Review: Morris 157 Signature shape

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 7 juni 2017 路 19:04
    @FreeArno, staat al een tijdje genoteerd. Komt goed 馃槈 @Balboa
    May the powder be with you.
  • Haas
    Expert
    Haas op 7 juni 2017 路 19:28
    @mark75, vergelijk je dr. Gear nu met een WC eend? @Haas, graag gedaan en geen woord van gelogen. Maar kun je dr. Gear uitleggen waarom je met medium kruisverzet steenslijp belag komt? Dat profiel zat toch niet in het belag van de boards die dr. Gear heeft getest? En schiet eens een beetje op met bouwen. Dr. Gear werd vanochtend wakker met wit besneeuwde toppen in de achtertuin. dr.Gear op 7 jun 2017 14:51

Doc,
    Scherp opgemerkt.
    Inderdaad hadden de testboards nog geen 'stonegrind' toen ik je in Engelberg tussen al die Indi毛rs tegen het lijf liep. Het board zal dus met stonegrind nog een stukbeter lopen. Een beetje een technisch verhaal nu, maar goed je vroeg erom.
    Er zijn een aantal redenen waarom een board goed glijdt en / of snel is. Stijfheid, het al dan niet hebben van camber, sidecut en taper zijn belangrijke factoren. Obviously zijn we tijdens het ontwerpen van het board niet gegaan voor de snelst mogelijke opties. Dan hadden we nu een raceboard gehad...
    De door ons ontworpen shape doet het fantastisch als je op zoek bent naar mooie lijnen in diepe powder, messcherpe turns op de piste en veel bekijks bij de lift. Geen raceboard dus maar een stijlvolle swallowtail voor het surfystyle rijden. Dat we geen racer hebben gebouwd wil natuurlijk niet zeggen dat we geen snel belag willen. Sterker nog; we willen binnen de mogelijkheden van de shape het snelste board! Dus supersnel grafiet belag, lekkere camber onder de voet en, jawel daar komt ie, een steengeslepen base!
    Hoe werkt dat nou precies met dat steenslijpen?
    In het belag wordt een structuur geslepen. Die structuur zorgt ervoor dat het board beter glijdt. Het complexe aan de keuze voor welk type structuur en hoe grof het in de base te slijpen, is dat je vrijwel nooit precies weet wat voor sneeuw je zult aan treffen. Kort door de (mooi op de kant gereden) bocht kun je stellen dat je bij gortdroge koude pow relatief weinig en een smooth/ fijne structuur nodig hebt. Naarmate de sneeuw warmer wordt glijd je beter met een groffe steenslijp. Dit heeft alles te maken met de wrijving tussen base en sneeuw. In principe glijden we op een flinterdun laagje water. Zoals een voorbij flitsend glas bier op een natte bar... voor de Morris 157 hebben we gekozen voor een twee laags medium kruisverzet steenslijp. Deze structuur doet het goed in verschillende sneeuwsoorten en sneeuwtemperaturen. En niet onbelangrijk deze structuur laat zich na het waxen en scrapen relatief makkelijk weer naar 'boven' borstelen al dan niet gebruikmakend van een rotobrush.
    E.e.a wat duidelijker geworden?
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • robbert
    Advanced
    robbert op 7 juni 2017 路 23:49
    @poedertijn....vele benamingen maar als je t echt wil weten : P-Tex 5000+ black electra, voorzien van een medium crossed sintered finish (dat vond @haas een minimum vereiste SanderK op 6 jun 2017 15:06

Kleine nuancering:
    Het board komt met een P-tex 5920 Electra belag. Dat is een gesintered grafiet belag. Er komt een medium kruisverzet steenslijp in het belag. En wel in twee lagen. Zodat het board supersmooth loopt.

Ik ben Super stoked dat ook @dr.Gear positief is! Haas op 6 jun 2017 20:05

Yes steenslijp, goede toevoeging. Snelste base op de berg 馃槂
  • SanderK
    Advanced
    SanderK op 12 juni 2017 路 10:41
    "We" (snowboard company Powfinder concepts) zijn nu een dikke week verder, en de pre-orders voor de Morris157signature stromen binnen ! Dat is niet alleen leuk voor ons, maar vooral voor deze vroege boekers die de komende winter wel een heel erg lekker high end boardje onder de voeten hebben. Kortom: Bedankt voor de support!
  • WeirdHatGuy
    Beginner
    WeirdHatGuy op 12 juni 2017 路 12:30
    Wat een board 馃槂 En leuk om jullie te steunen in deze geweldige ideeen 馃槂
  • ThijsBriggeman
    Beginner
    ThijsBriggeman op 12 juni 2017 路 15:32
    Zoeken jullie nog iemand om de komende winter mond-op-mond/praktijk reclame te maken? Ik hou me aanbevolen 馃槈
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 13 juni 2017 路 10:05
    @Morris kan ik zoen deze schoonheid een keer betasten in het S-1/4-ier?
    Tukker(ik)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 13 juni 2017 路 12:42
    @Tukker, maar natuurlijk. Laat maar weten wanneer je tijd hebt!
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 14 juni 2017 路 09:19
    @Tukker, maar natuurlijk. Laat maar weten wanneer je tijd hebt! meteomorris op 13 jun 2017 12:42

Voor dit soort moois maak ik tijd. Even kijken wat glazenbol van Guru572 zegt ......
    Tukker(ik)
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 14 juni 2017 路 09:21
    Theoretisch woensdag 14 juni, vandaag dus, tussen 14:00 en 20:00 uur geen noemenswaardige verwachte actie ten noorden van het havenhoofd zo te zien. Ben echter wel om 18:00 uur besteld pizza te komen eten bij de Flintstones.
    Tukker(ik)
  • yourian
    yourian op 14 juni 2017 路 10:17
    fijn om de achtergrond van het board te horen, ik herkende het board ook al 馃槂
    Het lijkt mij leuk om in een volgend verslag het verschil te horen tussen de 157, en de 155?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 juni 2017 路 13:38
    @Tukker, ben vandaag in Frankrijk. Vrijdag?
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 14 juni 2017 路 17:05
    C'est tres bon!
    Tukker(ik)
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 20 juni 2017 路 08:41
    Echt een mooi project mannen !! Cool dat dit mogelijk is hier op het vlakke land van Nederland en dat er een aardige club fanatieke snowboarders is die dit project in de armen sluiten........ECHT VET !!
    Ik kijk nu al uit naar komende winter en naar de release party natuurlijk 馃槂 !
    www.boerteun.com
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 20 juni 2017 路 09:07
    @Bobdeboarder ook heel tof al die support. Als de verkoop zo snel doorgaat zitten we deze zomer al aan de limiet wat we kunnen maken voor komend seizoen. Dank voor alle support!!
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 23 juni 2017 路 13:53

I'm in love!!!!
    Tukker(ik)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 juni 2017 路 23:01
    @Tukker, leuk dat je voor de koffie kwam. Naast een mooi board besteld te hebben heb ik je ook wat kunnen laten zien van de nieuwe wePowder. Hoewel ik de komende maanden nog heel veel golven wil rijden heb ik verdomd veel zin in de nieuwe winter....... Mooi mooi...
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 23 juni 2017 路 23:11
    De nieuwe WePowder site met al z'n kenmerken, eigenschappen, vooral met een duidelijk onderscheidende werking en waarde, kortom features, zag er geweldig uit. Maar de Morris Signature 157 slaat alles ...... ga er na een mooie dag werken in de ochtend, koffie in de middag en daarnet een dikke sessie bij de vuurtoren veur de deur, heerlijk over dromen.
    Tukker(ik)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 juni 2017 路 11:50
    De nieuwe WePowder site met al z'n kenmerken, eigenschappen, vooral met een duidelijk onderscheidende werking en waarde, kortom features, zag er geweldig uit. Maar de Morris Signature 157 slaat alles ...... ga er na een mooie dag werken in de ochtend, koffie in de middag en daarnet een dikke sessie bij de vuurtoren veur de deur, heerlijk over dromen. Tukker op 23 jun 2017 23:11

sssstttt, nog niet teveel verklappen 馃槈
  • Tom85
    Beginner
    Tom85 op 26 juni 2017 路 21:57
    Mooi boardje. Ik zou hem heel graag aanschaffen maar zit ik met mijn 1,93m en 88 kg niet aan de limiet van dit prachtstuk?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 juni 2017 路 10:49
    @Tom85 dat zou je ff met @Haas moeten bespreken. Haas is namelijk ook lang, maar ik weet zijn gewicht niet.
  • Haas
    Expert
    Haas op 27 juni 2017 路 11:05
    Mooi boardje. Ik zou hem heel graag aanschaffen maar zit ik met mijn 1,93m en 88 kg niet aan de limiet van dit prachtstuk? Tom85 op 26 jun 2017 21:57

Nee hoor!
  • Tom85
    Beginner
    Tom85 op 27 juni 2017 路 20:57
    Bedankt voor de feedback, direct maar bestellen 馃槂
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 7 juli 2017 路 10:10
    heee, heeft de site het begeven onder de vele bestellingen? Ik probeer al twee dagen op de site te komen om te bestellen maar krijg een 404 melding? Ben ik te laat? 馃槥

@meteomorris @Haas
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 juli 2017 路 10:36
    heee, heeft de site het begeven onder de vele bestellingen? Ik probeer al twee dagen op de site te komen om te bestellen maar krijg een 404 melding? Ben ik te laat? 馃槥

@meteomorris @Haas
    Dutchess op 7 jul 2017 10:10

Misschien hebben ze een moss filter op de site ge茂nstalleerd en wordt je geblokkeerd omdat je al een super sexy snowsurfer hebt? 馃槈
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 7 juli 2017 路 11:14

@meteomorris @Haas
    Dutchess op 7 jul 2017 10:10

@Dutchess, hier werkt hij gewoon. https://www.powfinderconcepts.com
    Kun je anders even je cache legen en het opnieuw proberen?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 7 juli 2017 路 13:56
    Aha, mijn excuses voor mijn computernoobness, @meteomorris, complete cook there! Dank je wel!

@Willem2k Er kan nooit genoeg sexiness zijn, zeker niet waar het snowboardquivers betreft... meer, meer, meer!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • MaartenR
    MaartenR op 12 juli 2017 路 17:55
    Werkt de 157 ook voor 195 en 97 kg? Ga er sowieso een bestellen, maar ben in de running als er een iets grotere / sterkere versie wordt ontwikkeld..of is de 157 ook getest door wat grotere en zwaardere jongens?
  • Haas
    Expert
    Haas op 12 juli 2017 路 18:49
    @ All,

de PRESALE met de Giga korting van 鈧 150,= nadert met rasse schreden zijn einde.
    Tot zaterdag 15 juli 2017 kun jij je nog verzekeren van een Morris 157 Signature.
    Wees dus geen dief van je eigen portemonnee!
    En bestel nu

https://www.powfinderconcepts.com/product/morris-157-signature/...
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 13 juli 2017 路 14:58
    Werkt de 157 ook voor 195 en 97 kg? Ga er sowieso een bestellen, maar ben in de running als er een iets grotere / sterkere versie wordt ontwikkeld..of is de 157 ook getest door wat grotere en zwaardere jongens? MaartenR op 12 jul 2017 17:55

@Haas is zelf langer en geeft hierboven ook een reactie. Zou geen probleem moeten zijn.
    powpowwowjippiajippieee

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro