Review: Morris 157 Signature shape

• Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 1 december 2017 路 15:28
    Vandaar de kwijl, heel begrijpelijk! 馃槈
  • Steef
    Advanced
    Steef op 12 december 2017 路 15:06

Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden. Rijden op de 157 geef gewoon een smile op je gezicht! Je wordt er happy van. Permanente stoke! A) omdat het boardje er gewoon super uit ziet, B) omdat je hem steeds meer gaat waarderen met iedere minuut dat je er langer op staat.

Ik ben eigenlijk alleen maar de Salomon Sick Stick gewend (why change a winning team?) maar dit zou zomaar eens mijn volgende favo plank kunnen gaan worden. Wat zeg ik: ik hoop stiekem op mega veel sharks in Japan volgende maand zodat ik m'n Sick Stick aan gort rij en een thuis een excuus heb om de Morris 157 te kopen....!

Moest in het begin wel iets wennen aan de breedte (in de neus) en de kantenwissel. Dat was natuurlijk alleen op de piste en op de verspoorde bobslee baan in de alternatieve dalafdaling van Sonnenkopf. Maar wellicht komt dat ook doordat ik een lichtgewicht ben en er dan wat extra moeite in moet stoppen. In de poeder voelt het board gewoon heerlijk vertrouwd aan. En dat 'kortere achterkantje' is super fijn! Lekker speels. Powfinder? Pillowfinder! Lekker surfy door de poeder en over pistes. Daar hou ik wel van!

Voor het echte carven heb ik geen kans gehad met al die poeder afgelopen weekend. Maar eerste indruk daarvan is ook goed. Alles voelt lekker stabiel aan. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat dit board zich prima houdt in ijzigere condities en op de wat steilere, geilere hellingen.

Ik ben best enthousiast eigenlijk als ik er zo over nadenk. En dat is niet om dit boardje te hypen of wat dan ook. Eerlijk en uit het hart!
    Bewegend beeld zal binnenkort wel volgen.. Vragen? Shoot!
    Every turn is a sign of weakness
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 12 december 2017 路 15:39

Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden. Rijden op de 157 geef gewoon een smile op je gezicht! Je wordt er happy van. Permanente stoke! A) omdat het boardje er gewoon super uit ziet, B) omdat je hem steeds meer gaat waarderen met iedere minuut dat je er langer op staat.

Ik ben eigenlijk alleen maar de Salomon Sick Stick gewend (why change a winning team?) maar dit zou zomaar eens mijn volgende favo plank kunnen gaan worden. Wat zeg ik: ik hoop stiekem op mega veel sharks in Japan volgende maand zodat ik m'n Sick Stick aan gort rij en een thuis een excuus heb om de Morris 157 te kopen....!

Moest in het begin wel iets wennen aan de breedte (in de neus) en de kantenwissel. Dat was natuurlijk alleen op de piste en op de verspoorde bobslee baan in de alternatieve dalafdaling van Sonnenkopf. Maar wellicht komt dat ook doordat ik een lichtgewicht ben en er dan wat extra moeite in moet stoppen. In de poeder voelt het board gewoon heerlijk vertrouwd aan. En dat 'kortere achterkantje' is super fijn! Lekker speels. Powfinder? Pillowfinder! Lekker surfy door de poeder en over pistes. Daar hou ik wel van!

Voor het echte carven heb ik geen kans gehad met al die poeder afgelopen weekend. Maar eerste indruk daarvan is ook goed. Alles voelt lekker stabiel aan. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat dit board zich prima houdt in ijzigere condities en op de wat steilere, geilere hellingen.

Ik ben best enthousiast eigenlijk als ik er zo over nadenk. En dat is niet om dit boardje te hypen of wat dan ook. Eerlijk en uit het hart!
    Bewegend beeld zal binnenkort wel volgen.. Vragen? Shoot!Steef op 12 dec 2017 15:06

Hoe is de float en wendbaarheid tov de sickstick? Ik rijd ook op een sickstick maar de powfinder staat al thuis te wachten om getest te worden binnen een paar weken! En in januari gaat hij ook mee naar Japan 馃槂
  • Steef
    Advanced
    Steef op 12 december 2017 路 15:56
    Float is meer dan prima! Ik heb geen verschillen gemerkt. Sterker nog; die lekkere volle neus is super fijn en beukt overal doorheen! Deze neus dient gewoon volgestopt te worden met witte poeder. Is het minste wat je terug kunt doen voor dit board.

Wendbaarheid is ook fijn, misschien voelt het door zn kortere achterkant ook wat wendbaarder aan. Sick Stick is wat slapper en dat kan misschien even wennen zijn. Maar de Powfinder geeft daardoor wel wat meer vertrouwen denk. Ik weet bijna wel zeker dat je hem gaat waarderen! Sowieso prima overstap en mooie aanvulling naast je Sick Stick.
    Every turn is a sign of weakness
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 13 december 2017 路 11:27

Drie klassiekers op deze foto ..... 馃槈
    Tukker(ik)
  • Sander K.
    Advanced
    Sander K. op 23 december 2017 路 15:03
    sneak peek van de eerste Powfinder toer....
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 30 december 2017 路 08:01
    Ein-de-lijk mijn Powfinder 164 aan de tand kunnen voelen.
    Door 3 China reizen in okt, nov en dec ivm werk, is er van poederen dit seizoen nog niks gekomen. De familie verdiende meer aandacht van mij dan de poederbossen, dus met het gezin op naar Dam眉ls tussen kerst en O&N. Omdat in januari de Canada WP CMH trip op de agenda staat, moest die powfinder wel eerst een keer uitgelaten worden. Het werd dus een combi van de kindjes (2 en 5) voor het eerst naar sneeuw opvang / skiles, op pad met mijn ski毛nde vrouw en de powfinder op zn donder geven. Aan sneeuw geen gebrek op donderdag en vrijdag. Dus steeds even naast de piste, afsteken, bosje erbij. Maar ook gladde pistes, hobbel de hobbel pistes en af en toe een stukje ijs.
    Met mijn gewicht (93kg op 1.98m) en snowboot maat 48 heb ik tot nu toe geen poederboard gevonden dat aan alle eisen voldeed. Mijn Jones Flagship kwan daar nog het beste bij in de buurt, maar draait niet kort genoeg.
    De powfinder. Hier komtie:

Poederrrr:
    In de poeder erg sterk. Neus blijft altijd boven. Ruim voldoende float. Gewichts verdeling veel natuurlijker in het midden ipv krampachtig op achterste been. Geen last van heel- en toedrag. Enorm wendbaar. Op wat vlakkere uitloop wellicht iets minder sterk en sta ik iets eerder stil tov mijn 169 Flagship. But who cares. Steiler is geiler.

Verspoord offpiste:
    Beukt overal doorheen. Iets minder stabiel dan mijn Flagship, maar het speelse dansende maakt het juist erg leuk. Erg makkelijk te corrigeren doordat je meer druk op je voorste been kunt houden.

Piste:
    Prima te carven. Erg wendbaar. Speels. Hobbels geen probleem. Is juist erg fijn dat het board zo snel draait. Voldoende grip op ijs.

Al met al erg blij mee! Een nieuwe poeder favoriet 馃槂
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Haas
    Expert
    Haas op 30 december 2017 路 19:50
    @FreeArno Thx voor je review. Goed te horen dat je het board in verschillende sneeuwsoorten hebt kunnen testen en dat je zo enthousiast bent. Zelf heb ik de 164 tijdens poederalert #7 gereden en ben ook lyrisch! Het boards is wat stijver dan de 157 maar heeft nagenoeg dezelfde radius. Ondanks de waist van 28 cm is een snelle kantwissel mogelijk. Dat voel je, het is een uitermate lekker wendbaar board. Ook wij hebben met de Powfinder boards, er waren er op een gegeven moment 7!! Op de Diedamskopf, piste gecarved.
    Zowel de 157 als de 164 laten zich makkelijk op de kant rijden en hebben een super edgehold.
    Zelf ben ik 1.90 mtr weeg ca. 85 kg en heb bootmaat 44,5.
    Hoewel ik de 157 superlekker vind rijden gaat mijn voorkeur uit naar de 164. 'One six four ready to score' 馃榾

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Sander K.
    Advanced
    Sander K. op 20 januari 2018 路 17:31
    Verkoop loopt lekker door. Mensen die binnenkort poeder willen rijden in de Alpen, Pyrenee毛n , Canada, VS of Japan weten POWFINDER te vinden en verwennen zichzelf met een heerlijk snowsurf speeltje..... nog slechts een beperkte hoeveelheid 164 beschikbaar! Meer tam-tam? www.powfinder.com

• Rene
    Beginner
    Rene op 29 januari 2018 路 18:28
    Oef! Vandaag ook m'n eerste bochten op de Morris 157 gedraaid. Ik was er benieuwd of het "een hype dingetje" zou zijn of dat het board ook echt zo goed was als de verhalen ondertussen de ronde doen. Helaas niet getest in de poeder, maar wat blijkt, de 157 blijkt ook een echte piste knaller te zijn! De eerste bochten waren vooral even wennen aan de radius in combinatie met het missen van een 'echte' tail. Maar hoe meer afdalingen ik maakte op het board, hoe verliefder ik werd. Carven ging nog nooit zo lekker, op hoge snelheid vind ik hem veel stabieler dan m'n andere boards, wat er toe leidde dat ik nog nooit met zoveel vertrouwen een piste af heb geknald. Heerlijk genieten, bocht na bocht. En op het einde van de dag werd ik nog een keer verrast. Toen ik door een veld vol met hopen af moest dalen en het board me er met zoveel gemak doorheen loodste dat ik niet anders meer wil. Juist die naklapper die je soms krijgt van een "normaal" board krijg je niet meer door het "missen" van een lange tail. Tel daar ook nog eens bij op dat de grote noise met gemak door elke hoop heen snijd die je maar tegen komt.

En kijk nu toch... wat een bijzonder mooi plaatje is het ook:

Ik ben echt om.... en niet zo'n beetje ook! Als dit al het resultaat is van een dag piste knallen, wil ik niet weten hoe lekker dit board door de losse pow gaat knallen. @meteomorris en de rest achter Powfinder: keep up the good work!
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 30 januari 2018 路 09:01
    Ik ben echt om.... en niet zo'n beetje ook! Als dit al het resultaat is van een dag piste knallen, wil ik niet weten hoe lekker dit board door de losse pow gaat knallen. @meteomorris en de rest achter Powfinder: keep up the good work! Rene op 29 jan 2018 18:28

Dat wil je juist wel weten 馃槈
    Welke boards heb je in het verleden gereden?
    Tukker(ik)
  • Rene
    Beginner
    Rene op 30 januari 2018 路 10:07
    Scherp @tukker ! 馃槈

De Salomon Sickstick en Assassin zijn beide boards die ik actief reed... maar beide kunnen vervangen worden door de 157 eigenlijk 馃槑 de Sick Stick gaat nu sowieso in de verkoop.
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • henwildie
    Advanced
    henwildie op 31 januari 2018 路 13:00
    Ik heb de afgelopen 4 dagen de 157 losgelaten in de massive poeder van hokkaido! Nu ga je hier met elk fatsoenlijk board en de juiste hellingsgraad de ultieme poederervaring hebben. Ik heb de afgelopen jaren salomon derby (lekker allround en prima poeder) en jones solution (heeeerlijk poeder, rest minder) gereden en ik vind persoonlijk een korte tail heerlijk rijden (hou nogal van bossen rossen). Gezien de shape vergelijk ik deze vooral met de hovercraft en dan ervaar ik dat de 157: meer pop, genoeg fload, stabieler op snelheid/landen. Duurzaaamheid heb ik nog niet kunnen testen gezien de massive amounts poeder waar we hier mee moeten dealen. Bij de jones was dat een minpunt, daar was weinig voor nodig om door het belag te komen. Pistes kan ik niet echt beoordelen en lijkt me niet relevant, het is een powfinder. Je gaat ook niet met een tennisracket squashen.

Ps kom ik vanochtend in annupuri gewoon een dude uit londen tegen met de morris 157!!!
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 31 januari 2018 路 22:25

Ps kom ik vanochtend in annupuri gewoon een dude uit londen tegen met de morris 157!!! henwildie op 31 jan 2018 13:00[/quote]

Ik ben die dude in Rusutsu tegengekomen, denk ik. Tikje op mijn schouder: Hey dude, same board, cool en weg was hij. 馃槂

bericht aangepast door dimsum op 31 jan 2018 22:27 (62% bewerkt)
  • Jurjen Boardshortz
    Beginner
    Jurjen Boardshortz op 12 februari 2018 路 20:54
    Het was een genot om op de Morris 157 te cruisen. Samen met Edwin hebben we onze ervaring hier samengevat: http://www.boardshortz.nl/powfinder-snowboards-review/...
    Jurjen van Boardshortz.nl
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 14 februari 2018 路 18:25
    Ik november had ik hem al, maar durfde het nog niet aan om poeder te rijden. Tijdens SSC1 vorige week in Davos was het dan zover, eindelijk mocht ik mijn Powfinder los laten in onverspoord terrein met een goede base, met kans om hem op vari毛rend terrein te rijden aangezien ik verwachtte met SSC1 mooie hellingen te rijden.

Rijder: 185 cm en 74kg
    Board: 157 cm

Genoeg medestanders op SSC1

Poeder:
    Na avonden tegen een grote neus te hebben aangekeken en mij afvragende of dit nu echt zo goed was als men zei, kan ik maar 茅茅n ding concluderen: hij maakt ALLE verwachtingen waar. Ik heb elk veld (groot/klein, steil/vlak) met een grote smile kapot geragd en de dikke neus zorgt voor heel veel float (zeker gezien de lengte). Het board is dan niet per se geschikt voor grote lijnen, maar als je er liefde instopt (lees veel actie/energie) gaat ook dat heel goed. Juist omdat hij klein en wendbaar is, kan je mooie 'white rooms' maken dmv een harde scherpe remactie, waar je al sneeuw happend doorheen komt. Voor mij het ultieme gevoel van poederrijden.

Verspoord terrein:
    Houdt zich hier verrassend stabiel, ook op volle snelheid. Ik voelde me als eens steentje dat over het water scheert. Met wat druk op het board is dit ook geen enkel probleem.

Piste:
    Hier ben ik eigenlijk nog een het meest verrast door. Ik hou zelf wel van een potje carven op z'n tijd en probeer (naar mijn eigen kwaliteiten) mijzelf zo schuin mogelijk over de helling te sturen. De POWFINDER deed zelfs meer dan ik had verwacht. Ik heb het gevoel dat ik nog schuiner kan dan ik tot nu toe ben gegaan door de vorm van het board in combinatie met de edges, dus dat wordt nog even oefenen.

Leuke bijkomstigheid zijn de sociale contacten die je opdoet door het board, ook al kan je ze soms niet verstaan (lees: ik spreek geen Italiaans)

Algemene conclusie: waanzinnig board en veel meer allround dat hij doet geloven.

• Tukker
    Beginner
    Tukker op 14 februari 2018 路 19:15
    Kijk, dat zijn mooie berichten!
    Hier groeit het rijtje behandelde Powfinders met de dag!
    Tukker(ik)
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 14 februari 2018 路 19:55
    Kijk, dat zijn mooie berichten!
    Hier groeit het rijtje behandelde Powfinders met de dag!
    Tukker op 14 feb 2018 19:15

Helaas is Scheveningen niet om de hoek, maar MK is een prima alternatief
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 15 februari 2018 路 09:16
    Denk dat MK (Edgar) ook wel blij wordt deze parels liefde te mogen geven!
    Tukker(ik)
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 15 februari 2018 路 20:53
    Tukker(ik)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 februari 2018 路 21:23
    Denk dat MK (Edgar) ook wel blij wordt deze parels liefde te mogen geven!Tukker op 15 feb 2018 09:16
    Als hij maar niet iedere wax beurt online gaat posten, want dat ken ik nu wel een beetje...
    splitfest.nl
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 15 februari 2018 路 23:26
    Denk dat MK (Edgar) ook wel blij wordt deze parels liefde te mogen geven!Tukker op 15 feb 2018 09:16
    Als hij maar niet iedere wax beurt online gaat posten, want dat ken ik nu wel een beetje... ieism op 15 feb 2018 21:23

Sorry, zal het niet meer doen.
    Tukker(ik)
  • JustFrank
    Advanced
    JustFrank op 16 februari 2018 路 15:04
    Afgelopen kerstdagen de kans gehad mijn nieuwste aanwinst uit te proberen de Powfinder 157...
    Voor het eerst sinds jaren weer eens een super base in Arosa met kerst, en vielen er lijnen te rijden die normaal pas later in het voorjaar voldoende sneeuw hebben.... Daarnaast waren er nog de tree runs tijdens de dagen dat sneeuwde en te hard waaide.... en wat een genot was dat. Of het nu tree runs, high alpine of "gewoon" een piste betrof het maakte niet uit wat een plezier. Stabiel en wendbaar onder alle omstandigheden met een enorm "drijfvermogen" of het nu om natte pap en gort droge poeder ging het maakte niet uit. VOL Gas is wat dit boardje erg graag wil.... En zelfs op de piste was het heerlijk om lekker rond te surfen. Ik heb dan ook de volle twee weken geen enkel ander board meer gebruikt.... Voor later dit seizoen heb ik nog een aantal langere touren gepland en het kan zomaar zijn dat ik toch de sneeuw schoenen met m'n powfinder pak ipv m'n split..... mede dankzij het feit dat het board zich zo voorspelbaar gedraagt zal ik hem ook met veel vertrouwen op technisch uitdagender terrein gebruiken. Dit is een board waar ik nog lang van zal genieten, mijn complimenten en dank aan Maurice en het hele powfinder team.... De volgende "boardmeeting" probeer ik er zeker bij te zijn.....

Tot in de poeder....

tot nog toe reed ik:
    Jones hovercraft 157
    Jones flagship 164
    Radical Higher 162
    Life is Good! Enjoy the Ride!
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 24 februari 2018 路 14:38
    Blader net door dit blad:

en zie daar een paar mooie boards tussen staan:
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Mars
    Tourist
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 9 april 2018 路 12:23
    Ons eerste seizoen met Powfinder was een succes, mede dankzij jullie! Dank daarvoor.
    We zijn nu bezig met de laatste tests van de onze nieuwe designs, shapes en materiaalmixen.
    Heel binnenkort hebben we al het nieuws online staan en starten we met de pre sale.
    Wil je gebruik maken van een early bird discount, geef je dan hier op: http://goo.gl/yc6AeJ
    May the powder be with you.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 25 mei 2018 路 21:36
    Jullie hadden nog een review van mij tegoed 馃槈 Ik kan er kort over zijn. De 164 is een super lekker board. In de dikke poeder was het een genot om op te rijden! In de namiddag van die supervette poederdag was de blowerpow door de zon en temperatuur getransformeerd tot een mooie stevige laag waar je heerlijk door kon surfen (zie filmpje). Even geen faceshots meer, ook wel lekker na 3 kwart dag goggle afvegen en adem happen na elke bocht. Met die zwaardere sneeuw vond ik het apart om te zien dat de neus omhoog krulde. Bij mijn andere boards zie ik dat niet.

Tussen de bindingen is het board stijf genoeg. En dat wil ik ook even gezegd hebben. De weightrange van de 164 is 85-115+. Als zwaargewicht altijd wel iets om goed op te letten. Ook daarin stelt het board niet teleur. Stijf genoeg voor mij. Op de piste presteert het board goed. Ik had in gedachten over de piste's te gaan carven als in o.a. de filmpjes van Korua (yearning for turning). Dat pakte niet helemaal zo uit, maar dat ligt niet aan het board maar aan mijn (gebrek aan) techniek....

Inmiddels staan er nieuwe modellen op de site, de surfr series en een limited edition. De shape is hetzelfde op het eerste gezicht alleen de topsheets zijn anders (ook mooi!). Zitten er ook verschillen in de kern, andere houtsoorten etc.? Wat is het verhaal hierbij @meteomorris @Haas @SanderK ?
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 27 mei 2018 路 11:37
    @pulverdude,

Thanks. Lekkere poederbeelden uit de Piemonte.

Nieuwe modellen? We hebben een nieuwe shape, de 149, voor lichtere rijders. Ideaal Girlpowder apparaat en voor oudere kids (#youngguns). https://powfinder.com/collections/surfr-series/products/surfr-149...

Daarnaast brengen we ieder board uit in 3 series. Alle series hebben Bamboo in de kern verwerkt, een sintered base en een staalkant volledig rondom. Maar er zijn ook verschillen.

1. De SURFR. series (https://powfinder.com/collections/surfr-series): kern met 8 bamboo stringers, sintered sidewall, sintered P-Tex 4001 base en een plastic topsheet. Onze 'instapper'. In de pre sale koop je dan nu voor 399,00 EUR een board met een zeer hoge kwaliteit materiaal mix tegen een zeer lage prijs. (hier lees je alle tech highlights https://powfinder.com/pages/surfr-tech-highlights)

2. Morris Signature series (https://powfinder.com/collections/signature-series): hier begon het vorig jaar allemaal mee. Daar is de 149 in bamboo bij gekomen. Dit board heeft een kern met 10 bamboo stringers, een bamboo sidewall, een bamboo topsheet en electra graphite sintered belag. Dit board is vanwege het vele bamboo gebruik het meest eco vriendelijke board in onze lijn. De Morris serie behoeft verder weinig toelichting denk ik. Er rijden al heel veel fans rond. De voorraad van afgelopen winter is volledig uitverkocht, maar is nu in de pre sale te bestellen voor 499,00 EUR. (hier lees je alle tech highlights https://powfinder.com/pages/signature-tech-highlights...)

3. De Limited Series (https://powfinder.com/collections/limited-series): ietsje lichter door in de kern een mix van bamboo, poplar en paulownia te gebruiken, een transparante topsheet en een PU (Polyurethane) sidewall. Dat laatste is echt wel een mooie oplossing. (hier lees je alle tech highlights https://powfinder.com/pages/limited-tech-highlights... ).

Helpt bovenstaande?
    May the powder be with you.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 27 mei 2018 路 16:04
    Helder @meteomorris. Ik ben nog niet toe aan een nieuwe powfinder hoor 馃槂 Maar was benieuwd naar de verschillen. De PU sidewall van de Limited series spreekt me wel aan (de softere flex wat minder). De bamboo sidewall is best kwetsbaar. Na contact met een steen zat er al een scheurtje in. Gelukkig weer mooi gerepareerd door @Tukker.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 28 mei 2018 路 10:52
    Ik ben vooral verliefd op de kleur van de limited edition, poef! 馃槏

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro