Japan badge

• Merel!
    Beginner
    Merel! op 18 juli 2017 · 11:13
    Hallo hallo,

Ik ben in de stralende zon maar eens aan mijn zomer-taakje begonnen, badges opnaaien....

Na onze JAponneymoon afgelopen winter, is een groot gemis een japan badge. Als een heuse geschifte shop-aholic vrouw (met een missie) ben ik elke winkel in geweest die we tegenkwamen. Ze zijn daar duidelijk meer van de stickers....
    Dussss deze sticker gekocht:

Ik dacht, daar laat ik wel ff een badge van maken, hoe moeilijk kan dat zijn?! Nou op zich niet extreem moeilijk, maar wel duur, volgens het badge-maak-naai-vrouwtje moet ze m eerst weer door iemand laten ontwerpen (50 euro) en dan kan zij m wel maken (weet uit mijn hoofd niet meer hoe veel maar <8euro).
    Dat gaat wel wat ver hè....

Zijn er misschien nog meer geïnteresseerden in een badge zodat we de kosten kunnen drukken of heeft er iemand nog een ander goed idee??

Groetjessss Merel
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 18 juli 2017 · 11:38
    Overigens zijn ze er in Europa ook wat minder van, als er iemand één van val d'Isere heeft houdt ik me ook aanbevolen. Of Solden. Of.... naja daar is verder dus ook geen beginnen aan
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 18 juli 2017 · 13:49
    Hoe bedoel je "door iemand laten ontwerpen'? Ontwerp ligt er al toch? Waarschijnlijk heeft zij een bestand nodig wat ze in haar computer-gekoppeld-aan-haar-badge-naai-machine kan stoppen. Als ze iets nodig heeft als vector bestand (Adobe Illustrator-bestand of eps) dan kan ik dat wel voor je fixen. Misschien kan je bij haar navragen wat ze dan precies nodig heeft.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 18 juli 2017 · 17:43
    Goeie, dat zou top zijn! Kreeg haar vandaag niet te pakken, maar ga erachteraan!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 26 juli 2017 · 12:16
    Op woensdag is de stoffenmarkt in Maastricht. Daar staat ook de BorduurShop.

Die stikker kunnen ze inscannen. Borduren doen ze terwijl je wacht of ff de stad in gaat (is geen straf 😃.)

Je kunt beter even bellen of ze die scanner elke keer bij zich hebben: 06 82137317.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 27 juli 2017 · 09:02
    Wat @Mars zegt, die kunnen dat zeker.

En als je de stad in moet en je verveelt, loopt de Bijenkorf in, drinken we een kop koffie 😃
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 1 augustus 2017 · 11:14
    @poedertijn de reactie van borduur mevrouwtje was dat ze een "DST bestand" nodig heeft. Zegt mij totaal niets.... jou?

Dus die Maastrichtse borduurshop lijkt me ook em goede optie, al ligt maastricht niet echt op de route (vanuit omgeving leiden
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 1 augustus 2017 · 13:08
    Misschien even bellen, vaak staan dat soort mensen op markten in het hele land.

Je bent alweer goed aan het verzamelen geweest zie ik!

Maar volgens mij mis je er ook nog een 😉
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 1 augustus 2017 · 13:27
    Heb ze uiteraard gecontact, hoewel een bakkie koffie bij de bijenkorf me ook heerlijk leek.... Krijg nog een prijsindicatie maar bij hun is het ook niet alleen "ff inscannen" en borduren maar, komen ook weer kosten om het om te zetten naar een borduur bestand.
    @ffknallen mis er wel meer maar ben benieuwd waar jij op doelt?!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 1 augustus 2017 · 14:10
    @Merel! Ik heb nu een mooi vector bestand, kan er elk standaardbestand van maken, dus inscannen is niet meer nodig. Maar dat DST bestand is lastig. Ik kan geen goed programmaatje voor mijn mac vinden om het te converteren. Iemand nog een handige oma in de aanbieding met een borduurmachine en dito programma, die kan converteren?
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 1 augustus 2017 · 23:43

@ffknallen mis er wel meer maar ben benieuwd waar jij op doelt?! Merel! op 1 aug 2017 13:27

Dat had ik al door, Verbier staat er ook niet bij maar ik doelde eigenlijk op deze http://wepowder.nl/forum/topic/103430 😉
  • emistos
    Advanced
    emistos op 1 augustus 2017 · 23:57
    Ik heb ook ooit eens zoiets willen doen. Wat mij destijds in een winkel werd verteld is dat ze het weldegelijk moeten ontwerpen. Zo'n apparaat kan namelijk niet zomaar even een plaatje maken. Daarvoor moet het eerst omgezet worden naar de juiste stiksels zodat het mooi uit het apparaat komt. Na het even opgezocht te hebben blijkt dat je hiervoor embroidery software nodig hebt. Er bestaan hiervan verschillende gratis versies(of met trial) en er staan ook een aantal tutorials op YouTube hoe je een afbeelding hierin kan omzetten naar onder anderen .DST
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 2 augustus 2017 · 11:23
    Ik vrees dat je gelijk hebt. Had die tutorials ook bekeken en daar leek het makkelijk in om te zetten. Heb vervolgens een tweetal programmaatjes voor mac kunnen downloaden, maar ik kan daar geen enkel standaard bestandsformaat in openen. Dus ik kom er ook niet verder mee 😞
  • sanno
    Tourist
    sanno op 3 augustus 2017 · 05:08
    Ik heb er ooit 25 of 30 laten maken dat was toen wel het minimum aantal terwijl ik er max 10 nodig had. Waarschijnlijk is het nu makkelijker om er 1 te laten maken, maar niet noodzakelijk goedkoper.

10 jaar geleden in Indonesie had ik een plaatje dat op een pet moest komen. Dat was binnen 10 minuten geregeld. Dus een handige oma zoals eerder aangegeven is denk ik een goede optie.

In Nepal konden ze ook alles borduren wat je wilde met de hand. Als je daar dan toch bent heb je gelijk een reden om er eentje van Nepal op je rugzak te plakken.
    Toerisski
  • waingro
    Advanced
    waingro op 3 augustus 2017 · 11:20 AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 3 augustus 2017 · 11:24
    Ik denk dat dit toch wel onder een gedetailleerd logo valt en dan ben je alsnog ±50,- kwijt om het om te zetten.
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 3 augustus 2017 · 22:18
    Nepal ligt zo mogelijk nog iets minder op de route dan Maastricht
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 3 augustus 2017 · 22:24
    Na een enigszins verwarrend gesprek ben ik erachter dat de borduursels op de markt niet de website deborduurshop in handen heeft. Wel twee prijsindicatie verder... tenminste... reactie van de markt was "ik ga er mee aan de slag", weet nog niet echt wat dat betekend!?!
    De ander is 20 euro voor maken bestand en 5 per stuk voor borduren, minimale afname 4 stuks. Tot nu toe de goedkoopste optie!
    Dus wellicht kunnen de 3 andere enthousiastelingen zich ook bij mij melden?!
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 3 augustus 2017 · 22:25
    @poedertijn thanks voor het proberen!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro