Skischoen/binding advies

• Kip
    Advanced
    Kip op 30 juli 2017 · 11:36
    Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe skischoenen, maar twijfel wat bij de keuze.
    Als het kan koop ik met vellen omhoog met freeride ski's (100 mm of 125 mm onder de binding).
    Bij slechte sneeuw pak ik de GS ski voor wat pistes een.
    Nu doe ik dat met nordica dobberman 130 schoenen.

Echter wil ik eigenlijk een freeride schoen omdat ik dit het meeste van de tijd doe. Vind het ook altijd maar eng dat klimmen met ski op de rug zonder vibram zool.
    Ieder merk heeft wel zo'n schoen.

Maar mij is verteld dat je door die vibram zool niet in je piste ski past omdat het teenstuk te dik is.
    En dat je dan je schoenplaatjes continue moet wisselen.

Klopt dit? Hoe doen jullie dit?
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 30 juli 2017 · 17:38
    Op veel allmountain-schoenen zit een Vibram zool, waarmee je gewoon in alpine bindingen past zonder teenstukken te hoeven wisselen. Je kan bij binding-keuze letten op WTR-compatibiliteit.

Schoenen met Vibram-zool die je volgens mij gewoon in alpine bindingen kan skiën:
    Fischer Ranger 12, etc. (gebruik zelf de Ranger in alpine bindingen op GS en SL ski's, maar ook in Tyrolia Adrenalin binding)
    Lange XT serie

Bij omhoog vellen is een loopstand (die de schacht wat meer bewegingsruimte geeft) wel lekker. Hebben bovengenoemde modellen allebei.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 30 juli 2017 · 22:34
    Ik zeg 3 dagen of meer boeken in Chamonix, maak een afspraak met Sole Bootshop, vertel je wensen, laat Steve zijn werk doen, ga een rondje skiën, laat indien nodig Steve weer zijn ding doen, etc en ga als een blij mens weer verder.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Kip
    Advanced
    Kip op 31 juli 2017 · 08:33
    Ik zeg 3 dagen of meer boeken in Chamonix, maak een afspraak met Sole Bootshop, vertel je wensen, laat Steve zijn werk doen, ga een rondje skiën, laat indien nodig Steve weer zijn ding doen, etc en ga als een blij mens weer verder. SPAM op 30 jul 2017 22:34

Frankrijk probeer ik zoveel mogelijk te mijden, maar voor een goed pak sneeuw en een paar fijne skischoenen kan het wellicht wel 😉 Maar dan heb je die mensen nog hè...
    Ja zo heb ik ook in Arlberg mijn adres, echter ben ik niet iedere trip in Arlberg. Het nadeel is alleen als je iets wilt laten doen aan je schoen in NL dat dat dan wat minder makkelijk is.

Het topic is gestart om een beetje een idee te krijgen welke vibram zool schoenen allemaal zowel in de marker Duke kunnen als in een race binding.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 31 juli 2017 · 10:48
    Kijk dit filmpje en je weet het.

• Kip
    Advanced
    Kip op 31 juli 2017 · 11:35
    Dankje voor de link, erg duidelijk. Echte volledig vibramzool zal dus lastig worden, dan maar iets ertussenin...
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 3 augustus 2017 · 21:02
    Ik zeg 3 dagen of meer boeken in Chamonix, maak een afspraak met Sole Bootshop, vertel je wensen, laat Steve zijn werk doen, ga een rondje skiën, laat indien nodig Steve weer zijn ding doen, etc en ga als een blij mens weer verder. SPAM op 30 jul 2017 22:34

Frankrijk probeer ik zoveel mogelijk te mijden, maar voor een goed pak sneeuw en een paar fijne skischoenen kan het wellicht wel 😉 Maar dan heb je die mensen nog hè...
    Ja zo heb ik ook in Arlberg mijn adres, echter ben ik niet iedere trip in Arlberg. Het nadeel is alleen als je iets wilt laten doen aan je schoen in NL dat dat dan wat minder makkelijk is.

Het topic is gestart om een beetje een idee te krijgen welke vibram zool schoenen allemaal zowel in de marker Duke kunnen als in een race binding. Kip op 31 jul 2017 08:33

Het voordeel van Steve is dat hij erg Engels is
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Kip
    Advanced
    Kip op 18 november 2017 · 07:08
    Het zijn toch gewoon alpiene schoenen geworden. Fischer curv 130 vacuüm.
    Jack zal er wellicht nog een ander teen/hakstukje op kunnen zetten voor wat meer grip bij hikes.

Ranger 120 ook aangehad. Loopstand leek me erg fijn. Echter lijkt het me niet fijn om met dat soort schoenen op een piste te skiën omdat ze zo slap zijn naar voren toe.

Bij de Tecnica corchise was dit minder geloof ik, echter zat ik aan Fischer vast.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro