graag tips; Japan in maart 2018.

• mark75
    Beginner
    mark75 op 9 augustus 2017 · 13:10
    Wie heeft ervaring in Japow? Halverwege maart is het plan. Gidsen ter plaatse vinden mogelijk? Roadtrip of vaste uitvalbasis? We zijn met 5. maximaal 3 uur hiken. Budget €2500 voor een week realistisch?

Hoor graag van ervaringsdeskundigen.
    Onequiver
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 9 augustus 2017 · 16:22 My drug is white powder. Deep, white powder.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 augustus 2017 · 07:54
    @mark75 half maart wordt het al snel heel warm. Hokkaido kun je dan wel vergeten.
    May the powder be with you.
  • $andokan
    Tourist
    $andokan op 10 augustus 2017 · 12:55
    Hi Mark,

[https://www.ervaarjapan.nl/blog/japow/]

Check bovenstaande link voor ons verslag van onze powtrip door Japan, daarnaast vind je veel meer info buiten de pow over japan op deze site.

Als wij weer zouden gaan, zou de keuze voor de maand januari worden gemaakt!

Wil je meer info m.b.t. acco´s, gidsen, autohuur, must see kan je me altijd ff PM-en.
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 10 augustus 2017 · 12:57
    @meteomorris dan helemaal geen japan tijd? of andere locatie bedoel je.

@poedertijn hoe jullie die rechtstreekse links vinden snap ik niet (iets met digibeet). Thanks.
    Onequiver
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 10 augustus 2017 · 13:15
    Ik heb even snel Japan ingetikt in het zoekvenstertje rechtsboven (naast Forum). Na een paar advertenties zie je de hits hier op de site.
    Verder heb ik ook begrepen dat maart echt wel risky is wat sneeuw betreft. Beter in Januari/eerste helft februari. Je kan mazzel hebben in maart, maar met het klimaat vandaag de dag zou ik er niet op gokken 😉
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 10 augustus 2017 · 17:47

Wie heeft ervaring in Japow? Halverwege maart is het plan. Gidsen ter plaatse vinden mogelijk? Roadtrip of vaste uitvalbasis? We zijn met 5. maximaal 3 uur hiken. Budget €2500 voor een week realistisch?

Hier wat tips;

- halverwege maart is veeeeel te laat, tenzij je van springsnow en slush je ding is en daar 15 uur voor in het vliegtuig wi zitten.
    - hou je van poeder, ga dan in januari. Grootste lans op de laagste temperaturen en beste sneeuw.
    - 2500 voor een week kan makkelijk. Tickets gaan al voor 600. Dan heb je nog 1900 voor 7 dagen. Reken op 110 euro per dag voor alles. Acco, eten en skipassen.
    - huur een auto en ga roadtrippen. Niets is zo frustrerend om in tourist-trap Niseko duimen te zitten draaien terwijl het in Furano aan is.
    - Japanse gidsen zijn niet aan te raden, uitzonderingen daargelaten. Ook zijn ze erg duur. Wil je echt backcountry Touren, kan je daarentegen wel een gids gebruiken. Je raakt snel verdwaald aangezien het erg dunbevolkt is, in ieder geval op hokkaido. Kies voor westerse gidsen.

Hoor graag van ervaringsdeskundigen. mark75 op 9 aug 2017 13:10
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 10 augustus 2017 · 20:16
    Sluit me aan bij bovenstaande, Maart is te laat! Februari kan nog wel en is wellicht wat rustiger dan Japanuary
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 10 augustus 2017 · 20:59
    Of als je de periode niet kan veranderen ga verder noord naar Kamchatka
    Toerisski
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 augustus 2017 · 08:39
    Om een indicatie te krijgen wat de beste periode is, kun je op http://snowjapan.com de sneeuwval per dag checken van de afgelopen jaren. Let wel: "In verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" 😉
    Wij zijn dit jaar half Januari naar Hokkaido gegaan , maar de 1e week zaten we echt in een droge periode. Het gaf ons wel de mogelijkheid om Mount Yotei en Mount Shiribetsu met splitboard op te gaan, maar het was wel even omschaklelen omdat we natuurlijk voor die heupdiepe poeder kwamen. Gelukkig is het de 2e week nog redelijk goed gekomen.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 11 augustus 2017 · 15:43
    Japan is echt te gek, maar ik spreek zo nu en dan ook mensen die er een illusie armer zijn geworden.

Er valt veel sneeuw en de kwaliteit is erg goed. Maar de droom van eindeloze, onverspoorde poeder naast de piste is ook echt een droom. Het sneeuwt ook wel eens niet, het kan warm worden (yes, ook in januari en op Hokkaido als het ff tegen zit) en er zijn héél veel groepen met gidsen onderweg in de beste periodes.

Maar ga je met een goede voorbereiding, de juiste kennis en een boel flexibiliteit op pad, dan rijdt je iedere dag onverspoorde poeder. En dat is meer, beter en dieper dan op veel andere plekken in de wereld.

Als voorbereiding staat hier een boel interessante info: http://wepowder.nl/forum/topic/220480. Laat je dat liever door iemand anders doen, dan zou ik een gids boeken.

Qua directe tips sluit ik me helemaal aan bij @Guy.
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 15 augustus 2017 · 15:50
    Wwe verleggen onze trip naar begin februari.
    Onequiver
  • Kip
    Advanced
    Kip op 16 augustus 2017 · 06:55
    Wijs, wel handig om flexibel te zijn. Ik was er vorig jaar ook in februari. Toen had het al 3 maanden amper gesneeuwd in Niseko. 45 minuten rijden verderop (in Kiroro) viel iedere dag 25 cm...gelukkig hadden we een 4x4!
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Kip
    Advanced
    Kip op 16 augustus 2017 · 06:56
    3 weken bedoel ik...
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • powderfranky
    Advanced
    powderfranky op 16 augustus 2017 · 08:33
    Hokkaido is een absolute aanrader. Maar je komt er vooral voor de sneeuw dus verstandig om te verschuiven naar januari begin februari. Het is qua skiën / terrein namelijk niet te vergelijken met de Alpen waar we verwend zijn met flinke hoogteverschillen en toch wel wat rauwer terrein.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 16 augustus 2017 · 08:49
    Vellen meenemen!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • BASC
    Advanced
    BASC op 18 september 2017 · 11:53
    Ik was begin dit jaar, 3-15 maart in Hokkaido. In het daisetsuzan national park bij Furano. Heb de aller diepste sneeuw ooit gehad! Was heerlijk! De gebieden zijn dan wel wat warmer. Sommige gebieden zijn dan zlefs alleen in het weekend open. Ik heb een heerlijke tijd gehad! Dit jaar weer!
    First Tours
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 19 september 2017 · 11:00
    wat kost autohuur voor een 4x4?
  • waingro
    Advanced
    waingro op 19 september 2017 · 13:05
    @Flachlander Als je een beetje moeite had genomen om de links door te lezen die @Poedertijn heeft opgegeven dan kwam je er achter dat dat rond de 1000 kost voor een week 😃

zie:
    http://wepowder.nl/forum/topic/211294

ps we zijn hier geen reisburo maar een stel poederfanaten die elkaar proberen te helpen. Zoals altijd is een beetje eigen inzet erg gewenst.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro