In de bergen met beperking

• svendebakker
    Expert
    svendebakker op 10 augustus 2017 · 11:23
    Hallo allen!

Bijna 8 jaar geleden ben ik blind geraakt aan 1 oog, flinke klap als zijnde 18 jarige die op het CIOS zit en een sportopleiding zonder diepte zicht moet afronden. Sindsdien heeft het mij niet gestopt om m'n passie te achtervolgen en zit ondertussen op 5 volledige seizoenen in de sneeuw en 4 als kliminstructeur. Aankomende januari ga ik voor m'n toelatingstest bergführer, of ik dit in het tijdframe dat ik heb haalbaar is, is nog even de vraag. En anders het jaar daarop uiteraard 😃

Zijn hier zelf mensen actief in de bergen met een beperking? Of kent iemand eventueel die zichzelf pusht op welk gebied van sport dan ook?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 augustus 2017 · 12:21
    @svendebakker zelf geen beperking, maar respect hoe je dit doet!
    May the powder be with you.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 10 augustus 2017 · 13:20
    Een beperking is een relatief begrip. Ik zie het zelf niet als een beperking maar na een bedrijfsongeval in de jaren 90 had ik een zwaar gewond been.
    In een deel is het gevoel nooit terug gekomen. Sommige spieren zijn ook iets korter geworden. Skiën lukte niet meer. Na wat vruchteloos experimenteren met gekantelde bindingen ben ik andersom, met het goede been voor, gaan boarden. Als ik nu ‘switch’ rij merk ik het nog. Maar een beperking vind ik het niet.

In Landgraaf zijn geregeld groepen aan het trainen in zitskies, op een been, doof, blind of anderszins gehandicapt. In andere hallen gebeurd dit ook. Dus laat je er zeker niet door weerhouden de bergen/sneeuw in te trekken. Er zijn diverse organisaties die daar bij helpen zoals Shos.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 10 augustus 2017 · 13:23
    Respect Sven. Live the dream. Buiten dat ik een ouwe lul wordt heb ik gelukkig geen beperking *afklop, afklop* Succes met je opleiding tot bergführer!
    My drug is white powder. Deep, white powder.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro