wePowder Season Kick-Off: 13-17 december

wePowder Season Kick-Off: 13-17 december

Van 13 tot 17 december gaat er weer een grote groep wePowderaars naar de Alpen om het seizoen écht te beginnen! Ook dit jaar wordt de wePowder Season Kick-Off weer verzorgd door de gidsen van Epique! We hebben op basis van jullie feedback die we de afgelopen twee seizoenen hebben ontvangen samen met Epique de reis wat aangepast.

De veranderingen

Er is plaats voor in totaal 35 rijders. De groepen worden kleiner ten opzichte van voorgaande jaren. Dit betekent dat er beter op niveau ingedeeld kan worden en meer persoonlijk aandacht van de gids is. Daarnaast hebben er ervoor gekozen om de accommodatie vast te leggen, zodat iedereen bij elkaar in het hotel (incl. halfpension) verblijft. Dit komt het échte wePowder gevoel zeker ten goede! 's Avonds zullen er ook clinics gegeven worden. Ook de liftpas van vier dagen is inclusief.

De basis

De basis verandert niet. Zoals ieder jaar hoor je ongeveer een week van tevoren op welke bestemming de Kick-Off plaats zal vinden. Voorgaande seizoenen wisten we poeder te vinden in Sankt Anton am Arlberg, Hochgurgl, Tignes en Val Thorens, terwijl de rest van de Alpen nog naar groene alpenweiden aan het kijken was. Je kunt hier meer lezen over hoe de keuze tot de bestemming tot stand komt.

Groepen

Een groep bestaat uit maximaal 7 personen. Hierdoor kan je je als groep snel bewegen door het terrein en is er voldoende persoonlijke aandacht van de gids. Er zijn groepen voor beginners en gevorderden, waardoor ieder op z’n eigen niveau wordt uitgedaagd om z’n grenzen te verleggen.

Programma

  • 13 december > Woensdagavond: Meet + Greet
  • 14 december > Donderdag: Eerste trainingsdag
  • 15 december > Vrijdag: Freeriden / Touren
  • 16 december > Zaterdag: Nog meer freeriden / touren
  • 17 december > Zondag: Freeriden tot een uurtje of 14.00

Wat is inclusief?

  • 4 dagen programma (donderdag t/m zondag)
  • 1 ski- en/of snowboardgids per groep van maximaal 7 personen
  • Hotel (drie sterren) met ontbijt, diner en gedeelde tweepersoonskamer
  • Liftpas met 4 dagen toegang tot het gehele gebied
  • Avondprogramma met clinics: techniek, materiaal en veiligheid
  • Een uniek Epique aandenken

Wat is exclusief?

  • Vervoer vanuit Nederland naar de Alpen en terug
  • Extra overnachtingen of +dagen liftpas
  • Ski & snowboard materialen
  • Veiligheidsmaterialen (zoals rugzak, pieper, schep, sonde)
  • Lunch, après-ski en overige consumpties op de berg
  • Persoonlijke verzekeringen (reis-, ongevallen-, annulering-)

Kosten

Voor de wePowder Season Kick-Off betaal je € 995,00. Bekijk hier alle informatie en schrijf je direct in!

Val Thorens twee jaar geleden

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur6 september 2017 · 12:12

Dit jaar helaas niet van de partij, ondanks dat het afgelopen jaar supergaaf was.\

  • Datum komt niet lekker uit\
  • De oude vorm sprak me meer aan
was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Elite
@MichieldRuijterAuteur6 september 2017 · 13:23
  • De oude vorm sprak me meer aan

martijnuiterwijk op 6 sep 2017 12:12

He martijn, Jammer dat je er niet bij bent.
Wat sprak je (aan de oude vorm) meer aan?

@MichieldRuijter
Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur6 september 2017 · 14:37

@MichieldRuijter,

Je hebt een PB :)

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Beginner
MarkieMarkAuteur6 september 2017 · 23:59

Ik ben er gewoon weer bij :)

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Gevorderd
evr66proAuteur7 september 2017 · 11:22

Helaas, moet overslaan. Zit te dicht op de kerstvakantie. Er moet af en toe gewerkt worden tussendoor :) Overweeg wel in november paar daagjes techniektraining te doen.

Elite
@MichieldRuijterAuteur13 september 2017 · 09:26

YES.De eerst 7 aanmeldingen zijn binnen. Paar bekende en ook nieuwe rijders. Leuk! Nog 28 plekken…

@MichieldRuijter
Elite
@MichieldRuijterAuteur9 oktober 2017 · 09:46

Inmiddels 18 aanmeldingen waarvan het niveau gevorderd of expert is. Aantal skiers vs boarders gaat gelijk op.

@MichieldRuijter
Gevorderd
TeleMarijnAuteur14 oktober 2017 · 13:56

Ik zit erover te denken om op dinsdagavond vanuit Amsterdam te vertrekken. Wie gaat ook en wil samen reizen?

Gevorderd
accounterAuteur14 november 2017 · 22:29

@Telemartijn: Ik ga ook en wil graag samenreizen. Dinsdagavond vertrekken lijkt me prima. Wel voorkeur voor een hotelletje onderweg. Wordt dan waarschijnlijk woensdagmiddag skieen. Ik woon in Nijmegen, maar dat is allemaal te regelen. Ik heb vervoer. Laat maar weten of geef maar een PM.
Nog een extra medereiziger lijkt me alleen maar goed :=)

Toerist
MarsAuteur14 november 2017 · 22:41

Vorig jaar heb ik iemand bij het station opgehaald. Dat zou dit jaar weer voor een of twee passagiers kunnen. Maar ik weet nog niet of ik een dag extra dag ga.
Rik zal eerstdaags wel een groepsapp voor de kickoff starten. Daar kunnen we dit regelen. Ik zal hem een berichtje sturen.

Gevorderd
TeleMarijnAuteur15 november 2017 · 22:03

@@accounter: Ik vind het prima om onderweg een hotelletje te pakken. Fijn dat je vervoer hebt, dat is bij mij nog onzeker, maar dan kom ik met de trein naar Nijmegen :-).

Gevorderd
evr66proAuteur16 november 2017 · 09:23

Kan er niet bijzijn, onze kick-off zit er op (met dank aan @@kanski). Veel plezier allen!

Elite
@MichieldRuijterAuteur23 november 2017 · 15:09

Een kleine update over de groepen en niveaus aan de hand van de huidige aanmelding. Er zijn nu 23 aanmeldingen.

1 ski expert (freeride en freetour)
2 ski gevorderden (freeride en freetour)
3 ski beginners (freeride)
4 snowboard groep voor gevorderden (freeride en freetour)
5 snowboard groep voor beginners (freeride)

Freeride > lift access met eventueel een korte hike
Freetour > lift access in combinatie met touren

Uiteraard als we vier dagen verse poeder kunnen rijden uit de lift dan is lopen niet direct nodig.

@MichieldRuijter
Gevorderd
OlivierAuteur25 november 2017 · 11:53

Zijn er nog meer mensen die er evt. een paar dagen aan vast plakken?

Gevorderd
petertavAuteur1 december 2017 · 18:06

Is dit inschrijven via powderguides? Mss wel interesse. Wel grote bende… niet té groot?

Gevorderd
petertavAuteur1 december 2017 · 18:07

ok, al gevonden de link, iets te snel zitten scrollen…

Elite
@MichieldRuijterAuteur4 december 2017 · 09:45

Nog een twee plekken beschikbaar! De omstandigheden zijn mega. Let’s GO!

@MichieldRuijter
Beginner
Timsen91Auteur4 december 2017 · 09:52

Al enig idee waar het gaat plaats vinden?

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!