Welke skigebieden zijn er al open?

Welke skigebieden zijn er al open?

Het sneeuwt en dan begint het bij mij te kriebelen. Hoewel het pas september is volg ik de laatste dagen het liveblog van Morris op de voet. Wat een heerlijke beelden met al die verse sneeuw in de Alpen. In een paar weken tijd hebben we de zomerse hitte achter ons gelaten en maar liefst vier dumps hebben de sneeuwcondities sterk verbeterd. Het kriebelt, zal ik wel of niet gaan?

Maar wat is er al open?

Er zijn al wat gletsjergebieden open en met de sneeuwval van nu zullen de komende weken nog meer gebieden openen. Hieronder een overzicht van alle skigebieden die al open zijn met daaronder per land een opsomming welke liften normaal gesproken per welke datum open gaan. De komende weken zal ik dit lijstje aanpassen waar nodig. Ga je de komende weken die kant op, check dan vooraf even de websites van de diverse gebieden. Vergeet ook niet het weer te checken. Een white out of een fikse storm zijn zacht gezegd niet ideaal op een gletsjer en, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: blijf op de pistes! De zomer ligt net achter ons, veel gletsjerspleten liggen nog open en bloot en soms zelfs enkele meters naast de piste. De komende weken zijn vooral lekker om de sneeuw weer te voelen, aan de techniek te sleutelen en de bovenbenen weer op krachten te krijgen. Ga jij?

Reeds geopend

Binnenkort geopend in Oostenrijk

Binnenkort geopend in Frankrijk

  • Tignes: 30 september
  • Les 2 Alpes: 21 oktober tot en met 1 november
  • Val Thorens: 18 november

Binnenkort geopend in Italië

  • Breuil-Cervinia: 14 oktober
  • Sulden am Ortler: 21 oktober
  • Adamello Ski - Presena: 28 oktober
  • Drei Zinnen Dolomiten: 18 november

Binnenkort geopend in Zwitserland

  • Engelberg: 7 oktober
  • Sankt Moritz - Diavolezza: 21 oktober
  • Les Diablerets: 28 oktober
  • Laax : 28 oktober
  • Andermatt: eind oktober (enkel de weekenden bij voldoende sneeuw)
  • Davos – Parsenn: 17 november
  • Zinal - Grimentz: 18 november
  • Sankt Moritz - Corvatsch: 25 november
Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
Willem2kAuteur20 september 2017 · 16:01

Als ik in plaats van naar witte webcam plaatjes even lekker analoog uit het raam kijk, vallen mij twee dingen op. Dat het blad nog aan de bomen zit en dat de overheersende kleur daarbij groen en niet geel of rood is.

Mijn conclusie? Dat de herfst nog goed en wel moet beginnen. Die jaarlijkse kriebel is er weer, maar misschien moeten we de collectieve stoke nog een klein beetje in toom houden?

En laten we over een goeie maand vooral nog eens verder praten. :)

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Expert
ieismAuteur20 september 2017 · 16:22

Ik heb mijn tellers nog niet eens in de wax staan, en ik kan nergens mijn skisokken vinden. Dus laten we inderdaad nog een maandje wachten. Twee mag ook trouwens.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
meteomorrisAuteur20 september 2017 · 16:53

@@Willem2k @@ieism, helemaal eens. Wij hier op kantoor worden heel erg stoked van de beelden die we zien. Zeker na zo’n warme zomer. Maar we hebben hier meer dan genoeg te doen… Geen alpen voor ons dus de komende dagen. Maar het kriebelt wel degelijk. Vooral omdat ik zin heb om op mijn eigen board wat diepe carves in de verse sneeuw te snijden…

powfinder.com
Gevorderd
DutchessAuteur20 september 2017 · 17:10

Geeft niet hoor jongens, ik ga dan wel voor jullie op verkenning. Op de fiets of op het board. (Hysterisch gegrinnik…)

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
EmileHendrixAuteur20 september 2017 · 17:24

…iets met koude kastanjes uit het vuur halen als het ijzer heet is @@Dutchess ? :)

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!