Het sneeuwt en dan begint het bij mij te kriebelen. Hoewel het pas september is volg ik de laatste dagen het liveblog van Morris op de voet. Wat een heerlijke beelden met al die verse sneeuw in de Alpen. In een paar weken tijd hebben we de zomerse hitte achter ons gelaten en maar liefst vier dumps hebben de sneeuwcondities sterk verbeterd. Het kriebelt, zal ik wel of niet gaan?
Er zijn al wat gletsjergebieden open en met de sneeuwval van nu zullen de komende weken nog meer gebieden openen. Hieronder een overzicht van alle skigebieden die al open zijn met daaronder per land een opsomming welke liften normaal gesproken per welke datum open gaan. De komende weken zal ik dit lijstje aanpassen waar nodig. Ga je de komende weken die kant op, check dan vooraf even de websites van de diverse gebieden. Vergeet ook niet het weer te checken. Een white out of een fikse storm zijn zacht gezegd niet ideaal op een gletsjer en, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: blijf op de pistes! De zomer ligt net achter ons, veel gletsjerspleten liggen nog open en bloot en soms zelfs enkele meters naast de piste. De komende weken zijn vooral lekker om de sneeuw weer te voelen, aan de techniek te sleutelen en de bovenbenen weer op krachten te krijgen. Ga jij?