Snowboard carrier

• KUMA
    KUMA op 25 september 2017 · 18:42
    Hi boarders,
    Als snowboard fanatiekelingen vinden wij dat het dragen van een snowboard erg vervelend kan zijn. Als groep van 4 studenten hebben we een product ontwikkeld om dit probleem op te lossen: The CUB™. : The CUB™ is een klein en innovatief product waarmee je je snowboard binnen seconden op je zij of rug kan meedragen. Op dit moment hebben we enkele werkende prototypes. We hebben plannen om in de toekomst nieuwe features toe aan de CUB™ toe te passen zoals een RECCO™ reflector en een snowboardslot!

Het werkt als volgt:

We horen graag wat jullie denken van ons project. Vind jij het vervelend om je snowboard te dragen? Hoe draag je het nu? Laten we hierover discussiëren in dit topic. Alle feedback is welkom!

Tot op de piste!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 25 september 2017 · 18:44
    Ik denk dat het publiek hier op WePowder doorgaans een rugzak draagt (voor schep en sonde), in ieder geval als ze off-piste gaan. En meestal wordt bij het uitzoeken van een rugzak rekening gehouden met de mogelijkheid om er een board op te kunnen binden.

Wat is dan de meerwaarde van deze gadget?
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 25 september 2017 · 19:04
    Om een beetje de azijnpisser uit te hangen; vraag me een beetje af waar je zo'n groot ding laat als je aan t boarden bent? Idealiter in een rugzak, maar dat maakt hem dan weer overbodig. Kan ie niet platter om zak-vriendelijker te maken en bij een val niet een pijnlijke pook geeft? En nog een dingetje; lees je goed in over de echte voordelen van RECCO reflectoren..
    ze worden te vaak te belangrijk gemaakt (wat bij mij dan weer kriebels geeft ivm gevaarlijke schijnveiligheid. Kortgezegd; ga er maar van uit dat in veruit de meeste gevallen ze alleen goed zijn om iemands lichaam te bergen). Maar om met een positieve noot te eindigen; top dat jullie met dit project bezig zijn! Toen ik begon met skiën en achter zo'n sling kwam dartelde ik daarna vrolijk met m'n handen vrij naar de lift!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • KUMA
    KUMA op 25 september 2017 · 19:27
    @Cheizz Het voordeel ten opzichte van een snowboard rugzak is dat dit product makkelijker en sneller te gebruiken is. Hierrnaast heb je geen snowboard tas nodig (die ook weer relatief duur zijn).

@Tim3 Bedankt voor de tips over RECCO reflectoren. Je kan het product tijdens het boarden ook op je snowboard laten zitten. Hiernaast past hij ook gewoon in je jas. Het is helaas niet mogelijk het product nog veel lager te maken. De sling is idd ook een leuke tool. Echter is deze oplossing makkelijker en sneller, voonamelijk wanneer je handschoenen draagt.

Je ziet nog veel mensen struggelen met een snowboard, vinden jullie dit een goede oplossing(als je geen snowboardtas gebruikt)?

Bedankt voor de feedback!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 25 september 2017 · 19:28
    Ik vind het een goed idee, maar heb wel wat feedback.

Het idee is gebaseerd op het snowboard te laten hangen, daarom heb je maar bevestigingspunt nodig. Nadelen zijn:
    - het board hangt erg laag. Dit zit met lopen in de weg. Het board moet veel hoger.
    - bij hardere wind zal het board met de wind mee naar 1 kant van je rug waaien.
    - idee is nu niet geschikt voor splitboards.
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 25 september 2017 · 19:49
    @Cheizz Het voordeel ten opzichte van een snowboard rugzak is dat dit product makkelijker en sneller te gebruiken is. Hierrnaast heb je geen snowboard tas nodig (die ook weer relatief duur zijn). KUMA op 25 sep 2017 19:27

Dat snap ik wel, maar die rugzak heeft de gemiddelde WePowderaar hoe dan ook bij zich. Dat was meer mijn punt. En voor je jullie gadget uit je rugzak (?!) hebt gehaald en geïnstalleerd, heb je ook dat board op je rugzak gebonden.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • KUMA
    KUMA op 25 september 2017 · 19:57
    @FreeArno Bedankt voor je duidelijke feedback! We zullen hier zeker aan denken bij verdere ontwikkelingen.
  • KUMA
    KUMA op 25 september 2017 · 20:12
    @Cheizz
    Dan snap ik wat u bedoelt. Misschien vind ik zo dan niet de juiste doelgroep.

Als je de CUB op je board laat zitten dan win je de meeste tijd. Hij past echter ook in je jaszak.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 25 september 2017 · 20:49
    Hmmmm scherpe staalkant met wellicht hier en daar een paar bramen .... En dan lekker direct op je rug dragen...goed voor je jas! Tsja...het kan maar zou ik niet zo snel doen. Nog buiten het feit dat het mij niet zo comfi lijkt zitten. Maar op de weg terug van de apres ski bar naar huis merk je daar toch niets van...
    Every turn is a sign of weakness
  • robbert
    Advanced
    robbert op 25 september 2017 · 23:39
    Het dragen van een snowboard is bijna het mooiste wat er is. Boardje in de hand, klein wandelingetje, niks complex of vervelends aan. Het leven kan niet eenvoudiger of beter zijn.
  • BASC
    Advanced
    BASC op 26 september 2017 · 08:21
    Plus, als je je snowboard in je hand houdt tijdens het hiken, kan je die gebruiken als anker en jezelf omhoog trekken waar nodig.
    Als ik eerlijk moet zijn, ziet het er heel oncomfortabel uit. Misschien als je je board horizontaal zou kunnen dragen dat het een tikkie beter is.. Alsnog moet ik eerlijk toegeven dat ik zoiets niet zou aanschaffen. Excuses daarvoor maar veel succes ermee!!
    First Tours
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 26 september 2017 · 08:42
    Nee, ik zie het nut er nog niet geheel van in. Snowboard al een tijdje niet meer, maar als ik moest lopen vroeger vond ik het prettiger als die stevig op de tas zat
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 26 september 2017 · 08:44
    Ik deel de mening (-en) van hierboven.... zonder rugzak (+3-eenheid) ga je niet op pad..... Board kan dan meer dan prima (en stabiel) op de rugzak.

Korte stukken hiken gaat prima en het board als anker/ steun is dan zeker een voordeel.

Voor freeriders is dit product denk ik dan ook niet gemaakt.

Succes met (door) ontwikkelen en het vinden van de juiste doelgroep.
    Grtz
    winter is definitely coming!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro