Gids in Serfaus voor zowel ski als snowboard?

• juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 29 september 2017 · 11:15
    Hallo forumleden,

Ik hik al een paar jaar tegen het freeriden aan. Het lijkt me geweldig om door de poeder te knallen, maar het groepje waarmee ik op wintersport ga trekt er nooit zo hard aan. Hierom komt het er meestal weer niet van. Nu ga ik maar weer eens een poging wagen, omdat het gezelschap komend seizoen iets anders samengesteld is. Wellicht lukt het nu wel.

Ik ben (helaas) komend jaar de enige boarder in een groep van 6. Wij zijn in de week van 7 maart in Sefaus te vinden, niet het ideaal freerider gebied zag ik al. Maar gezien we er toch zitten, en lekker buiten het drukste seizoen, leek het me leuk om een dagje de poeder op te zoeken met een gids. Het probleem: als het me al lukt iemand mee te krijgen is dat dus een skier. Kijkend naar de gidsen die beschikbaar zijn in dit gebied zie ik óf snowboardgids, óf skigids. Weten jullie of er gidsen zijn die beide mee kunnen nemen, en hier ook 'les' in kunnen geven? Geen van ons heeft ervaring in de poeder, dus wat tips en tricks zijn welkom, maar dus wel zowel op ski- als op snowboard gebied.

Graag hoor ik jullie ervaringen. Eventuele aanbevelingen van een gids zijn natuurlijk ook welkom.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 29 september 2017 · 11:25
    Moet te regelen zijn lijkt me. Ttz de skischool bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn? Volgens mij hebben die ook nog wel eens groepjes waar je individueel op kunt inschrijven.

Deze bijvoorbeeld: http://www.skischule-serfaus.com/nl/prive/freeride/... of https://www.skischule-fiss-ladis.at/nl/aanbod-prijzen/natuur-puur/free...

Gids huren kan natuurlijk ook, maar als het echt is om als 'eerste keer' een beetje kennis te maken met het freeriden lijkt me dat eigenlijk een onnodig dure optie.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 29 september 2017 · 11:35
    Er zijn ook veel Staatliche skileraren die Landes snowboard hebben (is dat niet verplicht?). En een Staatlich leraar mag jou binnen de 'grenzen' van een skigebied mee off-piste nemen. Zodoende zou je coaching op beide disciplines kunnen krijgen... En een gids (skifuhrer of bergfuhrer) is in de regel duurder dan een skileraar. Ik zou gewoon contact opnemen met een skischool ter plaatse, wat Willem zegt.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Tjin
    Tjin op 29 september 2017 · 11:43
    Vergeet niet dat een gids niet perse leraar/instructeur is.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 29 september 2017 · 11:55
    Als je in AT UIAGM berggids wil worden, ben je verplicht je Landes te halen. En skifuhrer, dus een skigids kun je alleen worden ná je staatlich. Dus in AT wel, in andere Alpenlanden niet perse.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Timsen91
    Beginner
    Timsen91 op 29 september 2017 · 11:57
    Moet je vragen naar Juergen Kogler bij de skischool. Hij is doet beiden, snowboard en ski. Wij als leraren bij de skischool in Serfaus zijn destijds op trainingsweek geweest met hem. In die tijd (2 jaar geleden), veel gelände geskied en dus ook ook op plekken gekomen waar je zelf niet komt offpiste. Juergen woont in de zomer in Nederland en spreekt dus goed Nederlands.
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 1 oktober 2017 · 13:06
    Top, bedankt voor de tips allemaal. Zo te zien moet het wel goed gaan komen. Ik zal tegen die tijd contact zoeken met skischolen, en eens proberen Juergem Kogler beschikbaar is.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro