juulvanheugten op 29 september 2017 · 11:15
Hallo forumleden,
Ik hik al een paar jaar tegen het freeriden aan. Het lijkt me geweldig om door de poeder te knallen, maar het groepje waarmee ik op wintersport ga trekt er nooit zo hard aan. Hierom komt het er meestal weer niet van. Nu ga ik maar weer eens een poging wagen, omdat het gezelschap komend seizoen iets anders samengesteld is. Wellicht lukt het nu wel.
Ik ben (helaas) komend jaar de enige boarder in een groep van 6. Wij zijn in de week van 7 maart in Sefaus te vinden, niet het ideaal freerider gebied zag ik al. Maar gezien we er toch zitten, en lekker buiten het drukste seizoen, leek het me leuk om een dagje de poeder op te zoeken met een gids. Het probleem: als het me al lukt iemand mee te krijgen is dat dus een skier. Kijkend naar de gidsen die beschikbaar zijn in dit gebied zie ik óf snowboardgids, óf skigids. Weten jullie of er gidsen zijn die beide mee kunnen nemen, en hier ook 'les' in kunnen geven? Geen van ons heeft ervaring in de poeder, dus wat tips en tricks zijn welkom, maar dus wel zowel op ski- als op snowboard gebied.
Graag hoor ik jullie ervaringen. Eventuele aanbevelingen van een gids zijn natuurlijk ook welkom.