winterverwachting

• wiemer
    Tourist
    wiemer op 1 oktober 2017 路 16:17
    Hoi allemaal,
    Weet iemand of er een verwachting is of komende winter een zuid of noord winter gaat worden? Wat is precies het verband met la nina of el nino of is dat verband helemaal niet statistisch significant? Kan iemand mij er meer over vertellen 馃槂
    Groeten
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 1 oktober 2017 路 17:19
    Ik gok Noord 馃槈
    Rex Monte - Amor Nix
  • 49
    Advanced
    49 op 1 oktober 2017 路 18:45
    Zuid, zeker. Vanaf nu elk jaar trouwens. Ik bied vanaf heden dan ook sneeuw aan per liter voor verknochte Noordmannen. Door de tunnel rechtsaf sta ik met een kraampje langs de weg. Ci vediamo!
    montagna bianca, ti amo
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 oktober 2017 路 20:43
    Midden.
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 2 oktober 2017 路 10:31
    Europa ligt statistisch gezien wat te ver in 't zog van de Zuid-Amerikaanse westkust als ik 't me goed herinner, maar ik weet ZEKER dat er deze winter wat moois gaat gebeuren op de Utrechtse heuvelrug 馃槂 ...
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 2 oktober 2017 路 10:44
    Ik ben er vanuit gegaan dat ik deze winter met de sneeuwscooter naar het werk moet.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 oktober 2017 路 13:01
    @wiemer:

Er is geen bewezen correlatie tussen het weer in Europa en La Ni帽a of El Ni帽o: http://wepowder.nl/forum/topic/214716

De waarde van lange termijn voorspellingen is nogal slecht. Zie ook: http://wepowder.nl/forum/topic/229347
    Vooral in de herfst, maar ook de winter blijken modellen er niet in te slagen een betrouwbare voorspelling te doen.

dat gezegd hebbende verschijnt er komende winter weer een hoop kolder (ik zal binnenkort met een reeks artikelen hierover beginnen) waar je aan de bar en tijdens het FFF heerlijk over kunt filosoferen. Het zijn vooral clickbaits die je voor de clicks naar hun site toe trekken, maar wetenschappelijk weinig houvast bieden.

Zelfs de gerenomeerde instituten slagen er maar moeilijk in om een goede voorspelling te doen. De skigebieden in het westen van de USA en met name in California beleefden vorig seizoen een van de beste winters van het laatste decennium en er was geen enkel model die dit voorzien had. Ook de bizarkoude januari maand in Europa werd door geen enkel model voorspeld.

#speculatie #beterzolaatmogelijkpasboeken
    May the powder be with you.
  • wiemer
    Tourist
    wiemer op 4 oktober 2017 路 15:12
    Ha ha bedankt voor de reacties!
  • wiemer
    Tourist
    wiemer op 4 oktober 2017 路 15:21
    Misschien een neuraal netwerk trainen om sneeuwvoorspellingen te doen ? 馃槈
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 5 oktober 2017 路 08:34
    Precies! Dat is eigenlijk waar wepowder voor is: training voor morris! Wij zijn met zijn allen het neuraal netwerk.

PS Morris geeft af en toe wel eens een meteo workshop, is erg interessant, ik beveel het je van harte aan. ( staat er eigenlijk eentje in de planning @meteomorris?)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 5 oktober 2017 路 09:27
    PS Morris geeft af en toe wel eens een meteo workshop, is erg interessant, ik beveel het je van harte aan. ( staat er eigenlijk eentje in de planning @meteomorris?)
    Dutchess op 5 okt 2017 08:34

+1
    knowledge is powder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro