Wat voor Twin Tip

• yari
    yari op 4 oktober 2017 · 17:06
    Hallo, ik ben nieuw hier.
    Ik heb een vraag, Ik ben opzoek naar een twin tip all mountain ski
    ik ben 23 jaar oud en ski graag.
    ik ben 174 cm lang, weeg zoon 83 kilo.
    dus ik wil graag een twin tip all mountain ski kopen.
    mijn budget is ongeveer 350-400 euro
    70%piste 30% off-piste
    ik ben een aggressieve skier, hou van korte tot middel als het om bochten werk gaat, ik spring het liefst van alle jumpjes etc etc wat ik tegen kom op de pieste/off pieste.
    dus kom maar op met de tips!
    als iemand twin tips all mountains te koop heeft hoor ik het ook graag.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 4 oktober 2017 · 17:39
    Ski je veel achteruit of land je veel sprongen switch?
    Anders zie ik niet veel nut voor twintips in alle eerlijkheid.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • yari
    yari op 4 oktober 2017 · 17:58
    @martijnuiterwijk
    doe ik al redelijk maar dat wil ik wel verder oppakken ja, ik koop deze ski's ook zodat ik kan leren en mijn eigen grenzen te verleggen.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 4 oktober 2017 · 18:31
    Dan kun je eens kijken bij ķ2. De sight ofzo of de recoil.
  • yari
    yari op 4 oktober 2017 · 20:01
    oh ja, en wat voor maat ski? en wat voor bindingen?
  • forcefield
    Beginner
    forcefield op 4 oktober 2017 · 23:12
    De belangrijkste tip is naar je lokale shop gaan en hun om advies te vragen. (Advies is gratis ;D)
    Ook zou ik dit topic even bekijken op wintersporters.nl https://www.wintersporters.nl/forum/topic/200191
    Ook een goede tip is om gewoon skis te testen o.a. Snowworld en snowplanet bieden dat aan via de winkels daar. En anders skitest evenementen zijn ook heel leuk en heb je meteen een goed beeld hoe de ski echt skiët.

Qua lengte is bij twintips meestal de regel om rond je eigen lengte te gaan dus rond de 174cm in jou geval. Dit is omdat de tip en tail geen contact hebben met de sneeuw.
    Binding ben ik zelf heel erg op markers gesteld maar laat je daar maar goed over adviseren door de professional.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 5 oktober 2017 · 09:19
    Voor een twintip zou ik zeggen 173 cm, en de binding mooi in t midden.
    Overigens agressief en kort gaat niet samen met een twintip parklatje. Dan moet je echt een piste ski hebben.
    Alle wensen in 1 ski is altijd een utopie, je moet altijd concessies doen.

Hoe vaak rijd je switch en hoevaak land je een jump switch? En wees eerlijk in je antwoord.
    Mijn gutfeeling zegt dat je in je hoofd een twintip moet hebben, dat moet het dus worden. Maar dat weet ik niet.

Als je echt alleen in het park wilt skieen dan heb je een parklatje nodig. Maar de rest kun je ver vergeten vrees ik ik.

Ik denk dat je meer hebt aan een goede piste lat. En daarbij een speels freeride latje, waar je ook nog wat mee kunt springen. En wees eerlijk, in het funpark komen alleen mafklappers die niet snappen dat skikleding ook in de maten S M L en XL bestaat en niet alleen in XXXXXXXXXXXXXL.

Wbt de bindingen Marker griffon of jester, of een Tyrolia aaatack is nooit een miskoop.

Hopelijk heb je hier iets aan.
  • elpiedro
    Tourist
    elpiedro op 5 oktober 2017 · 11:15
    Martijn, een twintip ziet er gewoon vet uit, maakt niet uit of je het gebruikt 😉
    blablabla
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 5 oktober 2017 · 15:14
    Ik zou de bindingen sowieso niet central mounten, dat rijdt behalve in een funpark niet fijn. Zeker niet buiten de piste. Wat ski's betreft: ik denk dat de Salomon Rocker2 100 wel wat voor je is.
    It's all about the turns duuuuuude!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro