30 graden of meer skistok-truc

• Ilekso
    Beginner
    Ilekso op 4 oktober 2017 · 17:51
    Geinig trucje om te bepalen of een heling meer of minder dan 30 graden is.

Bones heal and chicks digg scars
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 4 oktober 2017 · 20:22
    Beetje laat om in de helling pas te meten hoe stijl je gaat skiën...
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 4 oktober 2017 · 22:23
    Ik kende hem ook. Geleerd bij Snow Safety Centre trouwens...
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 oktober 2017 · 08:54
    Hm, wel apart want ik heb het geleerd met een vrijhangende stok. Dan kan je ook exact meten hoeveel meer dan 30 graden het is. 3 graden per 10cm vanaf het einde van je stok.

Beetje laat om in de helling pas te meten hoe stijl je gaat skiën... AvdL op 4 okt 2017 20:22

Ja joh? Je kan ook van bovenaf meten. 😉 En bovendien is het voor veel mensen een super goede oefening om regelmatig te meten. In de praktijk hebben heel veel mensen nog steeds moeite met exact hellingshoek schatten, dus hoe meer je dit doet hoe beter. Dan is deze methode echt veel sneller dan je Iphone uit je zak halen.
    splitfest.nl
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 5 oktober 2017 · 09:03
    Als oefening om beter te leren inschatten hoe steil iets is... dat was inderdaad de context toen bij Snowsafety. En met vrijhangende stok. Heb je die loodrechte vrijhangende stok niet überhaupt nodig als vast gegeven in je gelijkbenige driehoek?
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 5 oktober 2017 · 14:15
    Dit gaat over een gelijkbenige driehoek. Als alle zijdes gelijk zijn is de hoek 30 graden.
    Dan hoeft de stok dus niet los te hangen.
    powpowwowjippiajippieee
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 5 oktober 2017 · 14:25
    In dat geval moet je dus met het blote oog schatten of die verticale precies verticaal hangt? Doe mij de zwaartekracht maar, die is een stuk preciezer...
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 5 oktober 2017 · 15:19
    Ja joh?
    Just kidding, hij voert hem helemaal niet goed uit. Wat jij zegt is een betere methode, en een betere indicator.
    Wat een leuk tooltje is voor aan je skistok, is de Pieps inclinometer. Dat is imho de beste en snelste methode in de helling.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • waingro
    Advanced
    waingro op 6 oktober 2017 · 19:52
    Of een app op je smartphone...

Maar ik ben eens met @avdl. Het beste is om van te voren je route plannen niet als je in het terrein staat 😃
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro