Nieuwe vellen

• Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 11 oktober 2017 · 19:28
    Ik ben voor mijn nieuwe toerskis opzoek naar geschikte vellen. Nu zit ik altijd te klooien in de sneeuw om ze netjes te bevestigen. De lijmlaag plakt aan elkaar of er zit nog sneeuw tussen etc. Nu zag ik dat er nieuwe vacuüm vellen zijn dus zonder lijm. Dat lijkt ik makkelijker monteren. Maar ik hoor graag ervaringen. Is dit echt beter. Of alleen leuke marketing.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 11 oktober 2017 · 20:27 splitfest.nl
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 11 oktober 2017 · 22:04
    Ok dank, nog wel wat verschillende meningen zoals gewoonlijk😃
  • mitely
    Expert
    mitely op 1 november 2017 · 19:02
    Hallo Kingfisher

Die traditionele vellen werken noch steeds goed.
    hier een paar goede Vid. met nuttige Vellen tips !!!

En voor De-Icing !!! (werkt inderdaad. doe ik zelf ook al jaren...)

veel plezier

Mitely
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 1 november 2017 · 20:18
    Dank je wel mitely. Goede tips in de filmpjes. Ik vroeg me wel af of de nieuwe vacuüm of silicone vellen niet eenvoudiger te handelen zijn voor iemand die zo af en toe gaat vellen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 november 2017 · 09:40
    Dank je wel mitely. Goede tips in de filmpjes. Ik vroeg me wel af of de nieuwe vacuüm of silicone vellen niet eenvoudiger te handelen zijn voor iemand die zo af en toe gaat vellen.Kingfisher op 1 nov 2017 20:18

Absoluut. Je staat niet meer als een imbeciel aan je vellen te rukken om ze van elkaar te krijgen, waarna ze losschieten en tegen een boom geplakt zitten. Geen geklooi met cheet sheets en ander wegwaaiend spul.
    splitfest.nl
  • kanski
    Elite
    kanski op 2 november 2017 · 19:55
    Ik gebruik ook de vacuüm vellen op mijn Völkl Katana V-Werks. Net zoveel problemen met natte vellen vacuüm vellen als natte gewone lijm vellen. Als lijm vellen nat worden of als er sneeuw tussen komt beginnen de problemen ook! Of je nou in het Cham massief aan het stijgen bent of de ordinaire haute route aan het lopen bent, maakt geen zak uit. Alleen Vacuüm vellen maak je wel veel sneller droog en veel minder problemen om ze van elkaar te krijgen!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • mitely
    Expert
    mitely op 3 november 2017 · 12:19
    Die vacuum vellen hebben zeker praktische voordelen, funktioneren ook zeer goed.
    maak je geen schlechte koop /aanschaf. !
    (is een persoonlijke vraag hoe behandel je je vellen, vind je die praktisch voor jouw..)
    @Leisem, die Folie gebruik je alleen voor het bewaren in de zomer. Onder weg gewoon Lijm tegen lijmlaag transporteren.
    Mitely
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 3 november 2017 · 12:35
    Dit leek mij ook wel aardig:

• Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 3 november 2017 · 13:48
    Helder ik ga wel voor de vacuüm vellen. Met die split skins heb ik slechte ervaringen. Weinig grip en na een tweede keer monteren op een dag plakten ze voor geen meter meer. Werden twee losse velletjes onder elke ski die alle kanten opgingen. Uiteindelijk werd het lopen en tot de knieën wegzakken in de sneeuw. Ik wordt er nog wel eens wakker van 😉
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 3 november 2017 · 15:21
  • mitely
    Expert
    mitely op 3 november 2017 · 21:46
    Hey
    Die split vellen zijn /kunnen handig zijn als je met lift onderweg ben en dann nog een beetje lopen moet, maar als meerdere malen (op een dag) je vellen op plakken moet en bij sterke wind kann het vervelend worden.
    En Zoals je ook zelf gemerkt heb de Grip is ook niet zo super.
    Wens jullie een goede winter.
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro