Heliboarden in de Alpen

• lenaerts_jan12407
    Advanced
    lenaerts_jan12407 op 15 oktober 2017 · 11:13
    Wij zouden graag in maart 2018 tijdens onze snowtrip (in Europa), een heliboard dag inplannen.
    Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen mee?
    Zijn er misschien gidsen die ons willen helpen?
    Kent iemand een goede gids die dit kan regelen/begeleiden?
    Heeft iemand misschien plaatselijke contacten?
  • Mars
    Tourist
    Mars op 15 oktober 2017 · 16:19
    @lenaerts_jan12407 Heeft dat in Europa , behalve de beleving misschien, wel toegevoegde waarde?

http://wepowder.nl/forum/topic/215865
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 15 oktober 2017 · 23:09
    Advies: niet doen.
  • BASC
    Advanced
    BASC op 16 oktober 2017 · 03:22
    Denk dat het in de alpen niet veel extra te bieden heeft (behalve prijskaartje)
    Je kunt het wel {redelijk} dichtbij zoeken in oost Europa..
    First Tours
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 16 oktober 2017 · 09:05
    monta rosa omhoog met heli ipv vellen scheelt 3 uur lopen en daarna een afdaling van ongeveer 2uur is wel lekker. naar mijn weten zijn er meerdere plekken in italie waar ze dat ook doen. je grootste winst is niet hoeven lopen. soms kun je ook naar een andere berg toe vliegen is gaaf.... de lokale gidsen weten wel een heli. ideale bezetting is dacht ik 3 man (gids moet mee en gaat meestal voorin) als je met minder man/vrouw bent regelen ze onderling wel extra mensen)
    De beleving is gaaf en je komt echt wel op mooie hellingen.....
    Onequiver
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 16 oktober 2017 · 09:18
    Hi Jan,

Er zijn genoeg opties in europa en net iets daar buiten. Belangrijk om, zoals bij iedere trip, de verwachtingen goed af te stemmen. Ik stuur je een pm.

grMichiel
    @MichieldRuijter
  • ieism
    Tourist
    ieism op 16 oktober 2017 · 09:30
    Beetje zonde van het geld in Europa, de heli is toch het duurste gedeelte van de trip en wat schiet je er mee op. De meeste heli landplaatsen die er zijn zijn ook per tourski/splitboard met een kort tourtje te bereiken, en dus vaak niet eens onverspoord . Ze mogen bijna nergens vliegen, en terecht want de Alpen zijn hier eigenlijk veel te klein en dichtbevolkt voor.

Ik zou dan eerder buiten Europa gaan.

splitfest.nl
  • 49
    Advanced
    49 op 16 oktober 2017 · 18:41
    Ik las "Helibouwen in de Alpen". Zal wel aan mij liggen... 😃
    montagna bianca, ti amo
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 17 oktober 2017 · 21:58
    wat is eigenlijk het prijskaartje? geen idee waar ik in de alpen aam moet denken..
    sneeuw, pffff
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 17 oktober 2017 · 23:23
    Ik kan me herinneren dat @koen_djfistel niet zolang geleden in Roemenie is wezen heliboarden...

Live to ride, ride to live
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 18 oktober 2017 · 00:19
    Zodra de zoekfunctie-opener weer aangeslingerd is even zoeken op 'Sibiu'
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Koppelbaas
    Advanced
    Koppelbaas op 4 december 2017 · 15:58
    afgelopen winter een dag vanuit Sestriere (IT) geskied en was een deceptie. Gedropd op zuidhellingen en waren 3 runs van 500 hoogte meter met afwisselend poeder (100), bruchharsch (200m) en pap (100m). En dat terwijl en prachtige noordhellingen beschikbaar waren. Dag erna zelf omhoog geveld en dag van ons leven gehad met droomcondities.
    Paar jaar geleden vanuit Riksgransen (Noord Zweden) geheliskied en dat is echt een aanrader. Hier zit je echt in niemandsland en alleen al voor de vlucht zou je het doen.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 4 december 2017 · 16:24
    In Livigno ben je voor twee helidrops € 275 kwijt: https://www.livigno.eu/en/heliski-and-helitaxi
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 4 december 2017 · 16:30
    In Livigno ben je voor twee helidrops € 275 kwijt: https://www.livigno.eu/en/heliski-and-helitaxiArjen op 4 dec 2017 16:24

Geen idee wat voor business die gasten runnen, maar dit klinkt niet als het soort mensen waar ik graag bij in de helikopter stap: "Full and partial kids can be hired for a special price of €10.00"

bericht aangepast door Willem2k op 4 dec 2017 16:32 (4% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Bart313
    Advanced
    Bart313 op 4 december 2017 · 20:39
    Sommige skibums zijn misschien niet zo goed in ondernemen, of rekenen. Klinkt in ieder geval als een prima prijs 😋
  • JustFrank
    Advanced
    JustFrank op 6 december 2017 · 23:22
    waar je ook op moet letten is met wie je de heli ingaat.... de gids zal zijn route op de zwakste persoon afstemmen....dus of de hele hele vol met vrienden of niet gaan is mijn advies....
    Life is Good! Enjoy the Ride!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro