Met de pistebully de berg op, iemand ervaring?

• martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 23 oktober 2017 · 09:41
    Komende februari gaan @evr66, en ik een te gave poedertrip maken ( ja dan gaat het flink dumpen, kunnen regelen met @meteomorris,)
    Lekker wat touren met een gids en als ik geluk heb, en @evr66, pech nog wat ijsklimmen. en zelfstandig bier drinken ( uiteraard met de nodige kennis + drie eenheid ( flesje water, paracetamols en een goede borrelplank))

In de planning hebben we wat speling, dit ivm weer e.d nu zagen we onderstaand voorbij komen. Iemand hier ervaring mee? Is het de moeite waard? Overigens zitten we in de omgeving van Zell am See / Kaprun. ( Touren vermoedelijk bij Gletsjerwelt Weissee)

''Nadat je met de stoeltjeslift boven bent gekomen, heb je de mogelijkheid om met de pistenbully dieper het off-piste gebied van de Bichlalm in te gaan. Er is plaats voor 15 personen en je wordt afgezet op de Stuckkogel (1888 m). Hier kun je heerlijke sporen door de poeder trekken te midden van een sprookjeslandschap. Een must see voor iedere freerideliefhebber tijdens een wintersport in Kitzbühel''.

Kost 28 piek, Is het leuk om eens te doen, of verspilde moeite en kunnen we beter nog voor 56 euro aan bier investeren?
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • BASC
    Advanced
    BASC op 24 oktober 2017 · 00:55
    Het terrein valt volgens mij beetje tegen. Je skied naast de track weer naar beneden en blijft redelijk flat (alpen weide). Vroeger waren hier 3 liften die zijn afgebroken. Je skied dus over oude pistes. (beetje a-la Japan)
    28 Euro is natuurlijk niet heel veel geld dus als er veel sneeuw is is het best grappig om eens te doen. De rest van Bichlalm is ook wel grappig en een lange afdaling helemaal tot in het dal, volgens mij is er vorig jaar nieuwe lift gekomen en het blijft er vaak erg rustig!

Volgens mij hebben ze dit de laatste jaren alleen niet veel aangeboden omdat de sneeuw nooit echt voldoende is geweest. Ik kom nu meer dan 20 jaar in Kitzbuhel, en ben 1 keer op Bichlalm geweest (toen er nog liften waren) en heb nooit die cat ski zien draaien. Vond het toen wel leuk om half dagje te rijden.. Wil het wel al jaren een keer proberen!
    Ben benieuwd hoe het komend seizoen zal zijn.
    In ieder geval veel plezier!!

Dit is filmpje van het terrein:
    First Tours
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 oktober 2017 · 09:49
    Ben een paar jaar terug in Red mountain geweest waar ze een vergelijkbare deal hadden.

Weet niet hoe veel hoogtemeters je hier maakt, maar daar was gewoon de Cattrack omhoog wandelen (bijna) net zo makkelijk.

In red hebben ze inmiddels de cat vervangen door een lift geloof ik. Omgekeerde wereld 🙂
    bericht aangepast door Willem2k op 24 okt 2017 09:51 (2% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 oktober 2017 · 09:53
    Mwah, @martijnuiterwijk, denk dat we na een paar dagen door jouw vriend afgeknoedeld te zijn, hier lekker de laatste dag ff bij kunnen komen (met een beetje lekkere sneeuw natuurlijk).

@BASC: t is ook geen geld om "een beetje a la japan" te kunnen skieen natuurlijk hahaha
    bericht aangepast door evr66 op 24 okt 2017 09:56 (17% bewerkt)
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 24 oktober 2017 · 11:00
    @Evr66, dat denk ik ook. Sterker nog, denk dat er genoeg momenten komen dat we Markus helemaal geen aardige vent meer vinden.
    @BASC, dat het easy en vlak terrein is, is geen ramp. @evr66, en ik blijven toch onder de 29 graden en in overzichtelijk terrein als we zelfstandig gaan. Tenzij we extreem zeker zijn dat het safe is. Daarnaast komt er echt wel een cool tripreportje dus we houden je zeker op de hoogte!
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 24 oktober 2017 · 11:22
    Geeft dit niet veel meer voldoening....

Ik zou gewoon de Cat nemen.... 😀😀😀
    And snow it is.....
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 oktober 2017 · 11:41
    @gerritA: dat hebben we dan al een paar dagen gedaan. Lekker relaxed dagje als afsluiter heeft ook wel wat. Als het ons niet aanstaat waar we afgegooid worden, kunnen we altijd nog ff verder sjouwen 😃

gr
    Edwin
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 24 oktober 2017 · 12:08
    @gerritA, We moeten al 3 dagen verplicht vrijwillig een berg op lopen. Met wat geluk 2 dagen, maar dan moet ik @evr66, nog een waterval op zien te krijgen. Dan is 1 dagje relaxed aan wel heel erg welkom haha
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 24 oktober 2017 · 14:38
    Ik hoor het al, wordt een heerlijk tripje.... en succes met de waterval... 😀
    And snow it is.....
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 24 oktober 2017 · 14:58
    Ik hoor het al, wordt een heerlijk tripje.... en succes met de waterval... 😀
    GerritA op 24 okt 2017 14:38

@GerrritA, klopt gaat het ook worden. Ons motto is echt, diegene met de grootste lach op zn gezicht heeft de meeste lol. En niet die wat de steilste lijn rijd of beste weet ik wat heeft. Een PA meepakken zit er helaas niet in, ivm werk moet ik plannen. En daarbij, we zijn geen pro's. Gids voor de grote tochten en zelf in de klein en overzichtelijk terrein buiten spelen 😃
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 oktober 2017 · 15:01
    @martijnuiterwijk: voor zover je het nog niet doorhad: GerritA is één van de deelnemers naar Stubai over 2 weken 😃
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 24 oktober 2017 · 15:20
    Ik zal hem wel de handleiding sturen : Hoe om te gaan met evr66 😉
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 oktober 2017 · 15:52
    @martijnuiterwijk: heb je er zoveel postzegels voor over?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro