nieuwe skies, Black crow skies, ....?

• kevingoos
    kevingoos op 26 oktober 2017 路 16:13
    Hallo, ik ben opzoek naar een paar nieuwe skilatten.
    Ik heb momenteel 2 paar skies: een paar korte latten (1m25) en een paar echte piste skies (1m60)

Nu ben ik opzoek naar een paar latten waarmee ik gemakkelijk off-piste kan gaan. Mits met beide bovenstaande latten dit redelijk zwaar is voor een langere tijd (en als ik met snowboarders meega is het redelijk wat off-piste natuurlijk 馃槂 ).

* Lengte: 1m80
    * Gewicht: 75kg
    * Niveau: Gevorderd

Ik ben niet opzoek naar een ski waarmee ik niet meer op de piste kan, het moet eigenlijk een beetje de combinatie zijn van een off-piste en een on piste ski. Ook mag er de nodige flex zitten in de latten mits ik graag wel eens een sprong maak, een keer ronddraai of achteruit ski.

Ik had zelf al gekeken naar:
    * Black Crows Daemon (leken mij een leuke optie?)
    * Black Crows Camox

Kan iemand mij helpen om een goed paar te kiezen? (al dan niet black crows?)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 oktober 2017 路 16:28
    als je op gewicht wilt letten voor buiten de piste en ook op de piste uit de voeten wilt kunnen is wellicht de fischer hannibal iets? vorig jaar een setje gekocht en ben er erg tevreden over.
    bericht aangepast door evr66 op 26 okt 2017 16:29 (2% bewerkt)
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 26 oktober 2017 路 18:46
    Van de Black Crows heb ik de Orb (90 mm) geskied en de Atris (108 mm). Beiden stabiel, goede grip. Maar wel verschillend in karakter: de Orb is erg gedempt, wat minder energiek; de Atris juist llevendig en dynamisch. Een vriend van mij heeft ook nog de Navis (102 mm) geskied. Echt tussen de Atris en de Orb in, zowel in dynamiek en energie als in breedte en inzetgebied.

Deze ski's zijn allemaal niet superlicht (voor het touren heeft Black Crows de Freebird-serie), maar ook zeker niet zwaar te noemen.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • kevingoos
    kevingoos op 2 november 2017 路 09:52
    I have made a decision about which skies I will go for and it is the famous Atris 馃槂
    Now I only need to decide the correct ski binding.
  • elpiedro
    Tourist
    elpiedro op 2 november 2017 路 10:05
    Ik heb de Atris, erg fijn! Met een beetje zoeken kan je ook nog een leuke aanbieding van model vorig jaar scoren denk ik
    blablabla
  • Bono
    Beginner
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 2 november 2017 路 14:11
    Ze zijn wel wat veranderd ten opzichte van het model van vorig jaar. De nieuwe versie is een tikje minder stijf en heeft een wat grotere radius (zeggen ze zelf). Ik heb alleen de huidige 2017-2018 versie geskied, dus ik kan niet zeggen hoe aanwezig dat verschil daadwerkelijk is...
    gigiski.com | deskiclub.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro