Reinoud op 29 oktober 2017 · 10:53
Hi allemaal,
Na jarenlang poederskiën, met af en toe wat hiken en alle bijbehorende investeringen voor lawines, is het tijd voor mijn volgende investering: tourski's. In de decathlon zag ik een set samurai 700, met tyrolia adrenalin 13 bindingen. Dit, samen met vellen voor 420 euro. Het was het laatste paar, dus ik heb ze maar meteen meegenomen (1 jaar terugbrengen zonder probleem).
Deze ski's zijn 139/99/125, 184 lang. Ik heb afgelopen jaren poeder geskied op salomon czars (131/111/121), 190 lang, waar ik erg tevreden mee was voor zowel de cliffs droppen, diepe dagen als verspoorde backcountry. Ik zou mijn nieuwe tourski als enige poederski willen hebben. Ik ga de ski voornamelijk gebruiken voor offpiste binnen de resorts, maar wil aan het eind van het seizoen ook een week gaan touren met gids. Voor deze week is extreem licht materiaal niet een heel belangrijke eis: ik ben vrij goed in vorm en ga met (oa) mijn moeder van 61.
Mijn hoofdvraag: kan ik beter een 110+ ondervoet tourski kopen die voor zowel touren als andere poederruns te gebruiken is, of werkt zo'n brede tourski niet?
Verder zijn alle andere tips waar ik op moet letten voor het touren helemaal welkom!
Ik ben ongeveer 188cm lang, weeg rond 90kg.