Lekker getrained? Deel het hier: in je eigen trainingsblog-thread

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 31 oktober 2010 · 14:25
    In na-volging van de onlangs hier verschenen artikelen over freeride trainingen leek het me leuk om via een thread een ieders trainingen centraal te volgen. Een thread waarin iedereen zijn of haar trainingsdoelen kan aangeven en/ of de trainingservaringen bloggen ter lering en motivatie.

Op andere fora lijkt een dergelijk concept redelijk aan te slaan dus waarom niet hier… Hoef je voor je motivatie dus toch niet per se fysiek met een ander te trainen.

Dus, net getrained? Deel het hier!
    ----------------------------------------
    Doel van trainingen:
    - (zeer) goede basis conditie/ uithoudingsvermogen (wil mss de marathon van R’dam gaan lopen) en met het touren in het achterhoofd
    - opbouwen van verzuringsweerstand tbv telemark freeride
    Voor mij deze week (start overgang van ALV naar kracht/ weerstand):

Zondag: duurloop 13km
    Dinsdag: klimmen
    Donderdag: 1e x fitness van het seizoen: nadruk buik, rug beetje benen en wat coordinatieve oefeningen
    Zaterdag: klimmen
    Vandaag: 5km opwarmen, verzuringstraining: 5x spoortrappen met snelle afdaling + 5x (jumping jacks + legblasters met 1min rust), 5 x 25 crunches op fysiobal
    White room,Pillow lines,I rule
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 31 oktober 2010 · 14:45
    Lijkt mij tijd voor een filmpje...

[youtube]DP3MFBzMH2o[/youtube]

Oh, en ter aanvulling. Gisteren een rondje Schoorl gefietst (mtb). Op een fiets met 1 versnelling. En zonder vering. Maar wel met grote wielen. en een stalen frame. Back to basic. Grrrr...
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 31 oktober 2010 · 15:13

Lijkt mij tijd voor een filmpje...

[youtube]DP3MFBzMH2o[/youtube]

Oh, en ter aanvulling. Gisteren een rondje Schoorl gefietst (mtb). Op een fiets met 1 versnelling. En zonder vering. Maar wel met grote wielen. en een stalen frame. Back to basic. Grrrr...

Sjezus, dat hardlopen van die Stallone lijkt meer op de gang van een kruising tussen een gorilla en een drachtig nijlpaard...
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 31 oktober 2010 · 15:35

Die testfiets die je bij je had op de bikemotion? Wel een geinig dingetje  😃
  • Haas
    Expert
    Haas op 31 oktober 2010 · 16:39

Donderdag: 1e x fitness van het seizoen: nadruk buik, rug beetje benen en wat coordinatieve oefeningen
    Vandaag: 5km opwarmen, verzuringstraining: 5x spoortrappen met snelle afdaling + 5x (jumping jacks + legblasters met 1min rust), 5 x 25 crunches op fysiobal

Yo mikey, Midlifecrisis??

Wat je nodig hebt in de bergen zijn downhill: de ballen van jamie pierre en uphill: de longen van william trubridge...
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 31 oktober 2010 · 17:16

Gisteren een rondje Schoorl gefietst (mtb). Op een fiets met 1 versnelling. En zonder vering. Maar wel met grote wielen. en een stalen frame. Back to basic. Grrrr...

En overal boven gekomen? Ik kom net terug van Schoorl, die %$%^&* wortels op het begin, ik zat mooi op een halve frontflip zojuist  😉!
    Ook altijd leuk om boven te komen op de Schoorlse Nok en dan erachter te komen dat je bidon ergens onderweg eraf gevallen is 😋. Dan nog maar een rondje om hem op te halen  ;D.

Deze week weer een beetje begonnen met trainen na wat blessures:
    Zondag: hardlopen 7 km
    Woensdag: Squash
    Vrijdag: hardlopen 8 km
    Zondag: MTB 2 rondjes Schoorl

Wil in 2011 nog een najaarsmarathon lopen (Berlijn wellicht?)
    Zal dan wel nog in de sportschool mijn benen moeten trainen vanwege een lopersknie die eigenlijk niet goed hersteld.
    Go to heaven, ski like hell!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 31 oktober 2010 · 18:04
    Woensdag 2 uur basistechnieken met Sander in de hal.
    Vrijdag klein uurtje (20 km) fietsen.
    Zaterdag 1 apfelstudel en een dik uur met 9,5 kg lopen sjouwen.
    Zondag 2 uurtjes in de hal bückelen en basistechnieken trainen.
    Morgen eehhh, weet ik nog niet. Misschien hardlopen (zo'n @%@$#^& hekel aan) of eventjes fietsen.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 31 oktober 2010 · 19:19
    Hey Dio,
    In welke hal is dat waar Sander lesgeeft (ik neem aan dat je Sander Kan bedoelt) en waar je kunt buckelen? Als ik dat buckelen hier alvast een beetje kan leren is me dat wel wat waard. Ik was teleurgesteld toen ik in mei in Landgraaf was en er geen buckels lagen terwijl de website daar wel melding van maakte.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 31 oktober 2010 · 19:27
    Training?
    Afgelopen dinsdag een uurtje voorzichtig lessen in Nieuwegein om te kijken hoe m'n knie het doet. Binnenste banden van mijn linkerknie zijn vorige week zaterdag in Hintertux een beetje opgerekt  :'(
    Afgelopen donderdag met school vier uur in Landgraaf bezig geweest.
    Vrijdag begonnen met een dagelijks wandelingetje door de wijk om m'n knie hopelijk weer snel pijnvrij te krijgen.
    Ik wil binnenkort ook beginnen met fitnessen en meer fietsen om m'n bovenbenen meer te trainen want die verzuren toch wel snel, merkte ik vorige week in Engelberg.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 31 oktober 2010 · 19:43

Hey Dio,
    In welke hal is dat waar Sander lesgeeft (ik neem aan dat je Sander Kan bedoelt) en waar je kunt buckelen? Als ik dat buckelen hier alvast een beetje kan leren is me dat wel wat waard. Ik was teleurgesteld toen ik in mei in Landgraaf was en er geen buckels lagen terwijl de website daar wel melding van maakte.

Dat is in Westerhoven (onder Valkenswaard) bij http://www.montana-snowcenter.nl. http://www.freestyleholland.nl/ heeft daar een bückelrijtje liggen. Verder staan er een paar rails/boxen en is er een groot en klein schansje.
  • brt
    Advanced
    brt op 31 oktober 2010 · 20:53
    Niet zoveel als ik zou willen, maar:

- Dinsdag klimmen
    - Zaterdag 9km hardlopen
    - Zondag fitness, voornamelijk krachttraining benen en bovenlichaam

Redelijk uitzonderlijk, want normaal kom ik niet verder dan klimmen en hardlopen. Had ik maar meer tijd 😞
  • Dio
    Advanced
    Dio op 31 oktober 2010 · 21:01

N Had ik maar meer tijd 😞

Je hébt meer tijd. Alleen, je kiest er voor om (net zoals ik) het anders in te vullen.
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 1 november 2010 · 09:23

Je hébt meer tijd. Alleen, je kiest er voor om (net zoals ik) het anders in te vullen.

Wijsheid komt met de jaren.....
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • semmel
    Expert
    semmel op 1 november 2010 · 09:31
    Ben ik niet (Hans Olsson, Worldcup GS, SG & Downhill skier), heb ik wel gedaan, met een kleiner blokje hout....
    [youtube]v8QUzGfbb70[/youtube]
    Respect the Mountains..!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 november 2010 · 10:01

[quote author=telemikey link=topic=1795.msg24834#msg24834 date=1288531511]

Yo mikey, Midlifecrisis??

Wat je nodig hebt in de bergen zijn downhill: de ballen van jamie pierre en uphill: de longen van william trubridge...

[/quote]

Heb dan al heel mn leven lang 'last' van een midlifecrisis. Heb er weinig problemen mee...

Er zijn een heleboel verschillen maar een van de grootste verschillen tussen mij en Jamie en William: ik kan niet elke dag op mn skis staan en wil daarom proberen hier al zo fit mogelijk te zijn. Trouwens anders heb ik al helemaal moeite om met die alpiene gasten en boarders mee te komen...

Daarnaast is dit voor mij een (verknipt, dat geef ik toe) soort voorpret net als mn skis waxen en slijpen. Feit dat ik er mee bezig ben betekent dat het seizoen in aantocht is! Woohoo!

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 1 november 2010 · 10:51
    Ma: Sportschool (rug, borst)
    Di: Looptraining
    Wo: Sportschool (rug, schouders)
    Do: Looptraining
    Vr: Sportschool (benen)

Fysiek is het probleem niet  ;D
  • Ors
    Advanced
    Ors op 1 november 2010 · 10:57
    wo: 2 uur veldhockeytraining
    vr: 2 uur ijshockeytraining
    zo: wedstrijddag (i.i.g. hockey en soms invallen bij ijshockeyteam)

En als het weer het toelaat een beetje inline in de omgeving (15km)
    Verzuring van de benen zou niet een probleem moeten zijn.
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • brt
    Advanced
    brt op 1 november 2010 · 10:59

[quote author=brt link=topic=1795.msg24869#msg24869 date=1288554838]
    N Had ik maar meer tijd 😞

[/quote]

True. Vorig jaar kon ik 4 keer per week sporten. Toen kwam onze kleine Amélie ter wereld. Ik kan het moeilijk verkopen aan mijn betere helft (die ook zo haar dingen wil blijven doen) dat ik 4 avonden per week ga sporten, los van mijn drukke baan en de poedertripjes 😉

Maar na de verhuizing (over 3 weken) ga ik standaard woensdagavond met mijn accountant 10km hardlopen, dus dan moet 3 keer weer mogelijk zijn.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 1 november 2010 · 11:09
    Het was een beetje in het slop geraakt, maar gezien het feit dat #winteriscoming:

3 a 4 maal per week anderhalf uur (opbouwend. zit nu op 1 uur per x) op de Tacx
    2 maal per week 2 uur tennissen
    2 maal per week een poging gaan doen om te lopen (Ik haat het, maar ze zeggen dat het goed is  😀)

en last but not least met dank aan mijn zorgverzekeraar: 'Regie op je BMI' Volledig vergoed  ;D
  • Dio
    Advanced
    Dio op 1 november 2010 · 11:38

Daarnaast is dit voor mij een (verknipt, dat geef ik toe) soort voorpret net als mn skis waxen en slijpen. Feit dat ik er mee bezig ben betekent dat het seizoen in aantocht is! Woohoo!

Hihi, gisterenmiddag ook nog ff 3 paar op 89 graden geslepen en in de basiswax gezet. Waxlucht, heerlijk...
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 1 november 2010 · 12:06

[quote author=telemikey link=topic=1795.msg24899#msg24899 date=1288602118]

Hihi, gisterenmiddag ook nog ff 3 paar op 89 graden geslepen en in de basiswax gezet. Waxlucht, heerlijk...
    [/quote]

Dus je bent er klaar voor?
  • Dio
    Advanced
    Dio op 1 november 2010 · 12:07
    Ik wel. Nu die gortdroge poeder nog.
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 1 november 2010 · 12:17
    Soon. Very soooooooooon...
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 1 november 2010 · 12:52
    Ma: Fitness (Conditie hardlopen, benen, balans)
    Wo: Fitness (Conditie roeien, benen, overige spieren)
    Vrijdag: Fitness (Conditie fietsen + cardio, benen, balans)
    Za/Zo: Fitness (Full body)

Maar goed, helaas kom ik niet altijd aan zoveel fitness, maar ik doe mijn best.

Ik ga binnenkort ook even met een fitness instructeur een programma opstellen speciaal voor skien. Dus als iemand nog oefeningen heeft voor: Balans, bovenbenen (voor verzuring net boven de knie), zijn die uiteraard welkom! Dan kan ik zo'n fitness instructeur even uitstellen, scheelt weer geld.
    Live to the extreme
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 1 november 2010 · 12:58
    @telemikey

Heb ik dat laatste artikeltje nou gemist over uithoudingsvermogen etc. ? Of is die nog in de maak 😃 ben namelijk wel benieuwd !
    Atomic
  • AlexSki
    Tourist
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 1 november 2010 · 13:19
    Nice!

Dinsdag: schaatstraining
    Donderdag: schaatstraining
    Weekend: hardlopen / fietsen (op de weg of in het bos)

en veur de verderest: keihard afstuderen om begin februari er klaar mee te zijn  😃
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 november 2010 · 13:39

Ik ga binnenkort ook even met een fitness instructeur een programma opstellen speciaal voor skien. Dus als iemand nog oefeningen heeft voor: Balans, bovenbenen (voor verzuring net boven de knie), zijn die uiteraard welkom! Dan kan ik zo'n fitness instructeur even uitstellen, scheelt weer geld.

Heb ik dat laatste artikeltje nou gemist over uithoudingsvermogen etc. ? Of is die nog in de maak  ben namelijk wel benieuwd

Het 3e en laatste artikel zit ergens bij MM in de pijplijn... Hij ligt er iig al vanaf het moment dat artikel 1 verscheen. Geen idee wat het oponthoud veroorzaakt maar hopelijk kunnen we 'm (zeer?) binnenkort op de site verwachten...
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 1 november 2010 · 13:41

[quote author=gideonp link=topic=1795.msg24918#msg24918 date=1288612379]

Het 3e en laatste artikel zit ergens bij MM in de pijplijn... Hij ligt er iig al vanaf het moment dat artikel 1 verscheen. Geen idee wat het oponthoud veroorzaakt maar hopelijk kunnen we 'm (zeer?) binnenkort op de site verwachten...
    [/quote]

Dat maakt mij nu ook zeer nieuwsgierig!
    Live to the extreme
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 november 2010 · 13:54
    Klopt.. staat voor woensdag gepland.
    Morgen eerst nog wat girlpowder..

Bij de weg ben ik vooral bezig met visualiseren en weinig trainen..
    May the powder be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro