Lekker getrained? Deel het hier: in je eigen trainingsblog-thread

• Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 15 oktober 2011 路 20:10
    vanochtend vroeg 50km op de racefiets (20km met aanlopend wiel) en daarna nog eens 30km gefietst met mijn zoontje achterop naar de stad en het strand. Dat laatste voelde in elke geval veel heftiger. Hij klaagde in elk geval erover dat hi erg moe was  ;D
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 16 oktober 2011 路 21:26
    49km wedstrijdje gemountainbiked in apeldoorn.. net boven de 2 uur gefinished.
    morgen zaalvoetbal.. ook leuk!
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 23 oktober 2011 路 11:21
    Nu voor de 2e keer na een beetje hardlopen flink last gekregen van m'n linkerknie. 馃槥 Vorige keer (week geleden) kon ik er een paar dagen nauwelijks van lopen. Ik begrijp er niets van, het is iets waar ik vroeger nooit last van heb gehad terwijl ik vrij veel hockeyde en rende. Ik denk dat ik het hardlopen maar even in de wilgen hang en voortaan weer lekker ga fietsen en roeien, ook al vind ik het daarbij een stuk moeilijker om mezelf flink te vermoeien.
  • coen
    Advanced
    coen op 23 oktober 2011 路 11:22
    Dan roei je niet hard genoeg 馃槈 Waar roei je?
    Earn your turns...
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 23 oktober 2011 路 11:28

Dan roei je niet hard genoeg 馃槈 Waar roei je?

Dat is duidelijk 馃榾, het is meer dat het me een stuk meer moeite kost om uitgeput terug te komen. (niet dat het niet kan verder). Tweede minpunt is dat er op LAGA waar ik roei verplicht een meefietser mee moet op de kant. Dat betekend in de praktijk dat je niet even een uurtje of anderhalf een skiff kunt pakken en lekker gaan roeien als je tijd hebt. Je moet altijd weer iemand (huisgenoten enzo) gaan lastigvallen om mee te fietsen, dat maakt je een stuk minder flexibel, en bovendien is het voor de meefietsers niet leuk. ERG jammer! Vooral omdat het echt onzin is en je rustig in je eentje kunt gaan roeien, je moet gewoon goed opletten. Helaas is dat voor veel mensen te veel gevraagd  met dus deze verplichting tot gevolg. Einde klaagbericht. ;D
  • coen
    Advanced
    coen op 23 oktober 2011 路 12:18
    Ah dat is wel lastig ja! Hier op Gyas moet er een coach meefietsen met skiffen als je nog geen examen hebt gedaan. Daarna kan je gewoon in je eentje gaan roeien!
    Earn your turns...
  • Karst
    Advanced
    Karst op 23 oktober 2011 路 13:04
    @ surfertje: dat is idd niet ideaal.

Op Vidar mochten we ook coachloos roeien. Vond ik toen erg leuk, maar met een ploeg is nog leuker.
    Nu woon/werk ik in Maastricht, helaas heeft de burgerroeivereniging geen spoertieve roeiers tussen de 25 en 35... En ergometeren is suf.

... Wielrennen, mountainbiken, longboarden dus.
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • bartus
    Beginner
    bartus op 23 oktober 2011 路 23:46
    Vandaag in prachtig weer weer naar mijn kamertje gefietst. 27km a 32km/h gemiddeld, best netjes met 15,5 kg aan bagage dacht ik zo  ;D
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 24 oktober 2011 路 20:13

Vandaag in prachtig weer weer naar mijn kamertje gefietst. 27km a 32km/h gemiddeld, best netjes met 15,5 kg aan bagage dacht ik zo  ;D

Heel netjes dacht ik dan.
    White room,Pillow lines,I rule
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 24 oktober 2011 路 20:44

Ik ben 2 tot 4 weken out 馃槥

Scheurtje of verrekking ergens heel diep in mn lies. Niet heel ernstig maar wel ff flink balen.

2 tot 4 weken is inmiddels een dikke 2 maanden 馃槥  Elke inspanning groter dan een uurtje wandelen zorgde nog steeds voor pijnlijke spieren rondom mn lies en mn buik. Dus vandaag maar een bezoekje gebracht aan een sportarts.
    De precieze conclusie is me een beetje ontgaan maar het was iets met erg sterke beenspieren en veel te zwakke rompspieren (ja die van al die mooie filmpjes een paar pagina's terug).

Dus nu letterlijk vanaf 0 mn core trainen.

Oefeningen deze week: Elke ochtend en avond. Op drie verschillende manieren mn buikspieren een halve minuut aanspannen en rustig blijven in uit ademen. Met tussenpozen dat 10x achter elkaar.

Het is niet veel, moe zal ik er ook niet van worden, maar ik ben blij dat ik tenminste actief aan mn herstel kan werken.

Vanaf volgende week fysiotherapie en dan langzaam opbouwen, de verwachting is binnen 8 weken weer normaal te kunnen sporten. Dus een beetje richting het weekend van 15-18 december  ;D

• ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 24 oktober 2011 路 21:00
    Spoedtraining gestart vandaag! Flink rondje knallen op het ATB parcours in Bergschenhoek. Gelijk weer last van mijn enkel, dus dat word de komende weken hardlopen! Nog 19 dagen en dan vertrek ik, dus ik heb een hoop in te halen...
    Pow!
  • bartus
    Beginner
    bartus op 24 oktober 2011 路 21:15
    @ Telemiky merci, ik moet dan ook wel toegeven dat de omstandigheden ideaal waren, mooi weer licht briesje in de rug.

@ MarcD, heel veel sterkte met het herstel.

Ik doe zelf nooit geen core training maar iets zegt me dat dat ook niet nodig is met mijn bijbaantje als baksteen sorteerder ???.  

Morgen ga ik mezelf weer dood laten martelen tijdens een bos training (hardlopen)
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 24 oktober 2011 路 21:31

@ Telemiky merci, ik moet dan ook wel toegeven dat de omstandigheden ideaal waren, mooi weer licht briesje in de rug.

@ MarcD, heel veel sterkte met het herstel.

Ik doe zelf nooit geen core training maar iets zegt me dat dat ook niet nodig is met mijn bijbaantje als baksteen sorteerder ???. 

Morgen ga ik mezelf weer dood laten martelen tijdens een bos training (hartlopen)

ROFL, baksteensorteerder???
  • bartus
    Beginner
    bartus op 24 oktober 2011 路 21:39
    Jup, ik werk al 10 jaar bij een steenfabriek als bijbaantje op de zaterdag en in de vakanties. Zaterdags sorteren we meestal stenen op afwijkingen of mixen we verschillende kleuren voor de klant. Dodelijk saai maar stiekum best een aardige workout.
  • Boogerd
    Beginner
    Boogerd op 24 oktober 2011 路 22:01

Nu voor de 2e keer na een beetje hardlopen flink last gekregen van m'n linkerknie. 馃槥 Vorige keer (week geleden) kon ik er een paar dagen nauwelijks van lopen. Ik begrijp er niets van, het is iets waar ik vroeger nooit last van heb gehad terwijl ik vrij veel hockeyde en rende. Ik denk dat ik het hardlopen maar even in de wilgen hang en voortaan weer lekker ga fietsen en roeien, ook al vind ik het daarbij een stuk moeilijker om mezelf flink te vermoeien.

Ik heb er ook last van. Een paar weken geleden ben ik begonnen met 2-3x per week te gaan hard lopen. En ik krijg stiekem toch best veel last van mn kniegewrichten. Ik ben bang dat als ik er mee door ga de boel echt forceer en mn seizoen in gevaar komt.

Is roeien (op een apparaat) een goede cardio-vervanging? Ik vond hardlopen eigenlijk ideaal om mezelf uit te putten... 馃槥

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 24 oktober 2011 路 22:32

[quote author=Surfertje link=topic=1795.msg41310#msg41310 date=1319361668]

Ik heb er ook last van. Een paar weken geleden ben ik begonnen met 2-3x per week te gaan hard lopen. En ik krijg stiekem toch best veel last van mn kniegewrichten. Ik ben bang dat als ik er mee door ga de boel echt forceer en mn seizoen in gevaar komt.

Is roeien (op een apparaat) een goede cardio-vervanging? Ik vond hardlopen eigenlijk ideaal om mezelf uit te putten... 馃槥

[/quote]

Heb je goede schoenen? Schoenen met te weinig demping is vaak oorzaak van dergelijke problemen. Maar ook een te snelle opbouw kan een oorzaak zijn...
  • bartus
    Beginner
    bartus op 24 oktober 2011 路 22:36
    Ik wil niet beweren dat ik er verstand van heb, maar er zijn ook mensen die het tegenover gestelde beweren. Te veel demping, dus blootvoets of met fivefingers馃槷
  • Boogerd
    Beginner
    Boogerd op 25 oktober 2011 路 01:10
    Ik denk dat het aan de snelle opbouw ligt. Als het niet moet ben ik namelijk erg lui. Als ik een doel heb (trainen voor wintersport bvb) ga ik meestal (te hard) los. Ik heb wel goede hardloop schoenen.

Maar ik ga dus de komende paar weken roeien ipv hardlopen en de krachttraining meer richten op het versterken van de knie脙芦n.
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 25 oktober 2011 路 09:02

Ik denk dat het aan de snelle opbouw ligt. Als het niet moet ben ik namelijk erg lui. Als ik een doel heb (trainen voor wintersport bvb) ga ik meestal (te hard) los. Ik heb wel goede hardloop schoenen.

Maar ik ga dus de komende paar weken roeien ipv hardlopen en de krachttraining meer richten op het versterken van de knie脙芦n.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hardlopen in zand- en dan met name in duinen is erg goed....spaart je gewrichten, is spierversterkend en met name bergop ook goed voor je cardio.
    Real Skiers don't have real jobs
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 oktober 2011 路 10:52
    Conditie zit nog wel goed denk ik. Gisteren na krachttraining nog even half uurtje gefietst op hoog tempo. Hartslag kwam niet boven de 85 馃槂
  • bartus
    Beginner
    bartus op 25 oktober 2011 路 11:33
    :o @ Haagje niet boven de 85? Als ik op hoog tempo fiets trek ik hem door naar de 180 ???
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 25 oktober 2011 路 11:41

Conditie zit nog wel goed denk ik. Gisteren na krachttraining nog even half uurtje gefietst op hoog tempo. Hartslag kwam niet boven de 85 馃槂

85?? Ik weet niet wat jij onder hoog tempo verstaat...
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 25 oktober 2011 路 11:49
    Of we hebben gewoon een Cancellara in the house...

Met mijn training gaat het de afgelopen twee weken echt belabberd. Maar ik ga vanaf morgen weer knallen!
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 25 oktober 2011 路 11:57

馃槷 @ Haagje niet boven de 85? Als ik op hoog tempo fiets trek ik hem door naar de 180 ???

Ik ga tegenwoordig 2x in de week spinnen. Vorige week was intervaltraining naar 92% maximale hartslag en 92% is bij mij 179. Dan moet je toch wel aardig door trappen hoor  ;D
    Waar het wit is, is een weg.
  • bartus
    Beginner
    bartus op 25 oktober 2011 路 12:14
    Jah klopt 37kmh ongeveer(geen tegenwind)
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 oktober 2011 路 16:05

[quote author=Haagje link=topic=1795.msg41590#msg41590 date=1319532757]

85?? Ik weet niet wat jij onder hoog tempo verstaat...
    [/quote]90 a 100 rpm, geen grote hellingshoek (was voornamelijk op doorbloeding gericht)
    Vond het zelf ook laag maar wel lekker, betekent dat de conditie geen grote klap heeft gekregen van het vele reizen en minder trainen.

En zal de volgende keer harder trappen  :-[
    eens kijken wat dat doet.
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 25 oktober 2011 路 16:53
    Er zit natuurlijk verschil in hoog beentempo en hoog tempo fietsen, als in lekker stevig doortrappen.

30 Watt en 300 Watt kan je allebei wegtrappen met een beentempo van 90 rpm. Maar bij de 300 Watt zal je hartslag toch beduidend hoger zijn  ;D

Oftewel je kan lekker een half uurtje in het luchtledige trappen, geen kracht hoeven leveren en daardoor je hartslag relatief laag houden.
    Het kan dus zijn dat je een veel lager vermogen leverde dan voor je vakanties  馃槈

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 26 oktober 2011 路 09:25
    Daar zit zeker wat in. Maar het iets lichtere was nodig omdat mijn bovenbeen er uit zag alsof ik meegedaan had aan de K1-toernooi  ;D
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 november 2011 路 10:58
    Voorste enkelbandje gescheurd  >馃槥

Iemand nog tips voor herstel binnen 4 weken?

Ga ik hier minder last van hebben als ik vast in een snowboardschoen zit, of is dat wishful thinking..
    splitfest.nl
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 20 november 2011 路 11:38
    Vrees wishfull thinking. Wat zegt de orthopeed?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro