Lekker getrained? Deel het hier: in je eigen trainingsblog-thread

• ieism
    Tourist
    ieism op 20 november 2011 · 11:49
    Dat ik beter voorlopig even niet aan sneeuw kan denken.  :'(

Eerst fysio, maar daar heb ik deze week even geen tijd voor. Voorlopig geen sneeuw is geen optie, want Kapow ga ik zowiezo proberen.

De pijn kan ik me wel overheen zetten, ik ben meer bang dat ik te weinig kracht kan zetten en dus stomweg niet kan snowboarden.

splitfest.nl
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 20 november 2011 · 12:56
    Ga skiën, enige sport die je wel met een verrotte enkel kan doen (sort of) 😉

Mijn training gaat nu wel lekker, met conditie dan kracht, maar ok. Moet wel echt nog even de beentjes en vooral het middenrif wat sterker gaan maken voor het seizoen...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 20 november 2011 · 13:47
    Van de week weer de fitness in geweest: core, core, core, en benen.

Wat doe ik dan voor oefeningen? Sowieso zoveel mogelijk met losse gewichten en/ of op een of twee
    ballen (excuses voor het verrotte plaatje) en eea op de fysiobal.
    1. knielen op een fysio bal en een andere om je heen rollen
    2. een benig op een bosu staan (of deels op een been squatten) en een medicijnbal van de ene hand naar de andere gooien (15x)
    3. lateral pedestal met leg lift (10x/ kant), steunend op bosu (zie
    voor toelichting)
    4. prone pedestal en suppine pedestal met leg lift (10x/ been), steunend op bosu (zie
    )
    5. 'Running arms' houding (zie start plaatje van
    ) zittend op een bosu en ipv armen heen en weer een medicijnbal van de ene arm naar de andere gooien (30s)
    NB 3, 4 en 5 doe ik achter elkaar, dan 30s rust en dan nog 2x 3,4,5)
    6. http://www.ehow.co.uk/video_4433368_do-reverse-woodchopper-exercise.ht...
    7. squats op bosu's
    etc...

PS alle oefeningen zijn op zichzelf, zonder bosu oid ook heel prima voor het skien. 2,3,4,5 kunnen zelfs gewoon thuis (gesteld dat je zelf een medicijnbal (bijv van een oude voetbal) kunt maken of iets anders 'zwaars' kunt vinden).

White room,Pillow lines,I rule
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 20 november 2011 · 18:12
    Nice

Afgelopen week weer frontal squats gedaan.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 20 november 2011 · 18:51
    Hoe zijn frontal squats anders dan gewone squats?
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 20 november 2011 · 19:22

Halter aan de voorkant i.p.v. in je nek

update:
    ...maar bij nader inzien bedoel je waarschijnlijk wat het het verschil in spier training is  😉
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 20 november 2011 · 21:06

[quote author=telemikey link=topic=1795.msg44007#msg44007 date=1321811463]

update:
    ...maar bij nader inzien bedoel je waarschijnlijk wat het het verschil in spier training is  😉
    [/quote]

meer spanning quads/core?

minder belasting lws aangezien je meer rechtop staat = minder grote hefboom werking lws
    Atomic
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 20 november 2011 · 21:28

[quote author=telemikey link=topic=1795.msg44007#msg44007 date=1321811463]

update:
    ...maar bij nader inzien bedoel je waarschijnlijk wat het het verschil in spier training is  😉
    [/quote]

Nou in eerste instantie vroeg ik me af wat een frontal squat uberhaupt is. Maar nu je het zegt, gaat er een lichtje branden. Vraag 2 is dan idd wel wat brengt het meer dan een gewone squat?
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 20 november 2011 · 22:16
    Niet extreem veel maar beter voor mijn nek. Iets last van wat ongelukjes uit het verleden
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 20 november 2011 · 22:31
    7-heuvelenloop afgetikt in 1.11.42, Haile was sneller maar toch heel tevreden mee 😃
    ‘En quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilité’
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 21 november 2011 · 10:10
    Lekker bezig Mikey! Mijn fysio oefeningen beginnen ook goed op niveau te komen. Iedere ochtend en avond 1 benige excentrische squads staand op een 30 graden helling (houten plank) en 25kg grind in een rugzak. Pees en spier houdt zich goed (
    ), ook laatst in Snowworld. Nu ook een grappige oefening op de http://www.fitter1.com/Catalog/Items/PF2.aspx# erbij gekregen.
    Verder iedere week 1u Pilates via de triathlon en daarnaast 1-2x buikspieren/core na klimmen/thuis.
    http://verticaldissidents.net
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 21 november 2011 · 10:56

Lekker bezig Mikey! Mijn fysio oefeningen beginnen ook goed op niveau te komen. Iedere ochtend en avond 1 benige excentrische squads staand op een 30 graden helling (houten plank) en 25kg grind in een rugzak. Pees en spier houdt zich goed (
    ), ook laatst in Snowworld. Nu ook een grappige oefening op de http://www.fitter1.com/Catalog/Items/PF2.aspx# erbij gekregen.
    Verder iedere week 1u Pilates via de triathlon en daarnaast 1-2x buikspieren/core na klimmen/thuis.

Help me even: waarvoor waren die fysio oefeningen ook al weer (ik dacht iets van een imbalans of niet recht sporen van de knie oid)???
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 21 november 2011 · 11:22

niet recht sporen van de knie

ging in 1e instantie voor overbelaste pees/spier maar dat bleek idd de oorzaak. Merk nu al met fietsen en lopen dat ik al automatisch corrigeer. Vorig weekend 3u gemtb't en dat ging goed.  😀 😀 blij!
    http://verticaldissidents.net
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 21 november 2011 · 17:01
    Nice!

Ik ga vanavond weer ff spelen en kijken wat het lichaam doet. Vooral rug, core en benen.
    SI-gewricht lijkt beter te gaan alleen de schouder begint toch steeds pijnlijker te worden. Nog ff volhouden tot half februari
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 1 december 2011 · 14:39

Maar ondertussen sta ik helemaal in ski stand. Dat hardlopen is prima om me hier in NL te vermaken/ op conditie te blijven maar IK WIL SKIEN!!!

Join the club Mike, join the club ...  8)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 1 december 2011 · 15:42
    Ik ben inmiddels weer een beetje op gang gekomen. 5x per week training:
    2x In de boot (roeien)
    1x Krachttraining. Benen, benen, core, benen, benen, core
    1x Outdoor: 15km rennen met tussendoor intervalletjes, sprintjes bergop, kracht (lunges, pedestal's etc) en andere ongein
    1x Ergometer

Gaat wel lekker nu, merk dat ik snel sterker word.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 4 december 2011 · 14:34
    Vandaag jumpsquats en barbell lunges gedaan zonder uitstappen. Leek met iets beter voor de knie
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 december 2011 · 15:35
    Iedere dag oefeningen gedaan om mijn gescheurde enkelbandje sterker te maken, het gaat nu wel al een stukje beter. Ik kan zonder te huilen traplopen, dus ik dacht meteen maar kijken of snowboarden al gaat.....

In principe kan het, maar het is wel een beetje wankel en pijnlijk allemaal. Alles wat met springen te maken heeft kan ik voorlopig wel even vergeten, en switch is ook niet te doen.
    Nog anderhalve week tot Kapow, dus als iemand nog geniale tips heeft (mijn fysio gaat heel hard lachen als ik het over snowboarden heb) hoor ik het graag.

ivar
    splitfest.nl
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 4 december 2011 · 15:51
    Spoedcursusje enkels tapen??

Daarnaast mag je altijd bij mij aanhaken in het kneusengroepje. Mijn blessure doet ook goed zn best om mijn winter te verpesten.

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 4 december 2011 · 17:33
    6 hele relaxte kmtjes hardgelopen: 100% op achillespeespampermodus
  • JeWeDe
    Advanced
    JeWeDe op 4 december 2011 · 20:17

Nog anderhalve week tot Kapow, dus als iemand nog geniale tips heeft (mijn fysio gaat heel hard lachen als ik het over snowboarden heb) hoor ik het graag.

ivar

Hard boots, ik mocht gewoon skiën van de dokter met gescheurde banden, heb maar niet verteld dat ik ging snowboarden
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 5 december 2011 · 10:11
    Enkelbrace?
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 6 december 2011 · 20:25

Van de week weer de fitness in geweest: core, core, core, en benen.

Wat doe ik dan voor oefeningen? Sowieso zoveel mogelijk met losse gewichten en/ of op een of twee
    ballen (excuses voor het verrotte plaatje) en eea op de fysiobal.
    1. knielen op een fysio bal en een andere om je heen rollen
    2. een benig op een bosu staan (of deels op een been squatten) en een medicijnbal van de ene hand naar de andere gooien (15x)
    3. lateral pedestal met leg lift (10x/ kant), steunend op bosu (zie
    voor toelichting)
    4. prone pedestal en suppine pedestal met leg lift (10x/ been), steunend op bosu (zie
    )
    5. 'Running arms' houding (zie start plaatje van
    ) zittend op een bosu en ipv armen heen en weer een medicijnbal van de ene arm naar de andere gooien (30s)
    NB 3, 4 en 5 doe ik achter elkaar, dan 30s rust en dan nog 2x 3,4,5)
    6. http://www.ehow.co.uk/video_4433368_do-reverse-woodchopper-exercise.ht...
    7. squats op bosu's
    etc...

PS alle oefeningen zijn op zichzelf, zonder bosu oid ook heel prima voor het skien. 2,3,4,5 kunnen zelfs gewoon thuis (gesteld dat je zelf een medicijnbal (bijv van een oude voetbal) kunt maken of iets anders 'zwaars' kunt vinden).

+1 (gisteren)
    nu ook met frontal squats... oooh, die zijn lekker!

Heb nu pijnlijke billen/ benen van gisteren!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 6 december 2011 · 20:28

Enkelbrace?

Al geprobeerd, maar dat zit echt niet lekker en ik heb niet het idee dat het meer steun geeft. Donderdag laat ik het tapen met kinesio tape. Volgens een kennis van mij die sportmasseur is help dat soms bij sommige blessures.
    splitfest.nl
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 6 december 2011 · 20:59
    Enige wat je idd kan doen. Mijn trainen bestaat momenteel iets te veel uit bier/wijnglazen tillen en etentjes.  :-X
  • JeWeDe
    Advanced
    JeWeDe op 19 december 2011 · 13:44
    Vorige week rustig paar avonden begonnen nu echt aan de gang.
    Waarom dacht ik dat ik een goede conditie had?
    2 x 10 min hardlopen ging net.
    daarna onderstaande :

week Maandag
    Hardlopen 2x 10 min
    rust 5 min
    body squat 3 x 10 reps
    rust
    lateral pedestal 30s
    prone pedestal 10 x leglift/ kant
    supine pedestal 10 x leglift/ kant
    rust 30s
    Rocky 's 3 x10 reps
    rust 30s
    rocket jumps 3 x10 reps
    rust 30s
    sit up 4 x 15 reps
    rust 30s
    totaal +- 60 min

Nu lekker douchen, morgenochtend weer hard lopen en s avonds squash.
    kijken of ik de discipline opbreng!
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 19 december 2011 · 14:15
    spierpijn in de kuiten van Kapow  ;D was top!!!

schade + 2.6 kg  >😞

morgen maar weer sprongen/legblasters doen....
    donderdag 50km fietsen
    zaterdag schaatsen
    zondag weer een klein marathonetje schaatsen
    may the pow be with you
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 19 december 2011 · 19:42

spierpijn in de kuiten van Kapow  ;D was top!!!

Ook hier de benen helemaal naar de klote...

5 Maanden geblesseerd stilzitten, heeft ertoe geleid dat alle opgebouwde conditie uit de maanden daarvoor helemaal weg is. Ik heb nog nooit mijn bovenbenen zo snel voelen verzuren en twee afdalingen achter elkaar was eigenlijk al te veel. 😞 
    En dat is pijnlijk als de sneeuw met bakken uit de hemel komt zetten. Daarnaast ga ik er ook een stuk minder goed van skien. Excuses aan de mensen die af en toe op mij hebben moeten wachten  :-[

Positief punt is dat ik, afgezien van de verzuring, mijn spieren 3,5 dagen pijnvrij heb kunnen belasten.
    En heel belangrijk, dat de eerste faceshots van het seizoen binnen zijn  8) 8)

Komende weken zal qua training vooral gericht zijn op opbouw van de basisconditie en uitbouwen van de core-stability training. Dus waarschijnlijk veel uurtjes op de fiets en crosstrainer. Daarna maar eens gaan kijken of er ook weer wat ski-specifiek getrained kan gaan worden.

Voorlopig dus nog even geen tripjes richting de sneeuw voor mij.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 19 december 2011 · 20:41
    Gisteren ca1000m Hm gepakt op de vellen. Voorlopig geen centje pijn  ;D
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 19 december 2011 · 21:23
    Vanmorgen spinninglesje van 45mins en net 40 mins trappenlopen op de stairmaster met wat kleine gewichtjes in de handen. Lekker dagje😃
    Sharing Secrets, Sharing freedom!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro