Wanneer " poeder " er ineens niet meer toe doet

• Hermen
    Beginner
    Hermen op 6 november 2017 · 06:17
    Even een kleine inleiding ; ik ben al een jaar of tien lid van deze community en al iets langer zelfstandig ondernemer ( en dat is niet altijd een goede combinatie ) er stroomt sneeuw door mijn aderen word weleens gekscherend gezegd . Kom bijna dagelijks op WP , lees hier vooral veel , gelachen om de leuke voorvallen , genoten van jullie tripreports , dagen van slag geweest wanneer er iemand van "ons" in een lawine terechtkwam , gehuild om het verlies van Steven en tot tranen ontroerd door de collum die Morris schreef nav het lawineongeval van prins Friso ( deze hangt uitgeprint op mijn kantoor en voor vertrek pak ik deze er altijd een keer bij ) .

" Poeder is een keuze " , al jaren een gevleugelde uitspraak in deze prachtige community , en niets is minder waar ......... totdat .
    Het was April , ik was nog niet zolang terug van mijn derde trip naar de bergen waar het iedere keer een beetje voelt als thuiskomen , mijn snowboard stond nog beneden in ons bedrijf , toen mijn vrouw half April geholpen werd aan iets wat in eerste instantie zo onschuldig leek , maar niets bleek minder waar . De klachten kwamen 2 dagen na de behandeling keihard terug , en zo belanden we op 1 Mei weer aan het bureau van de behandelend arts die de resultaten van de week ervoor er maar even bij pakte , ik zal er niet omheen draaien zei de arts nog ........ u heeft Kanker , het is kwaadaardig en zijn er iig op twee plekken uitzaaiingen gevonden luidde de boodschap . WTF daar zit je dan allebei nog geen veertig jaar oud met een prachtige dochter van 10 jaar , ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar zo moet een lawine ongeveer aanvoelen , volkomen onverwacht werd de wereld keihard onder ons vandaan geveegd en je voelt je compleet machteloos en overgeleverd aan de " witte wereld " . Een paar weken later zitten we in Amsterdam waar haar dossier van een plaatselijk ziekenhuis in het oosten van het land is overgedragen naar het AMC , het team van artsen heeft alles in kaart gebracht en een behandelplan opgesteld , ons word uitgelegd wat dat precies in gaat houden , kort samengevat ; zware operatie , bestralingen en last but not least de chemotherapie . Onze arts waarschuwde voor een zware tijd waarbij ze benadrukte ; we hebben nu 1 kans om je beter te maken en die grijpen we met beide handen aan , komt het binnen 3 jaar terug dan zijn we ' klaar " . De eerste 2 zitten erop en we zijn nu met deel 3 bezig en ik kan je zeggen dat het allemaal focking zwaar en erg moeizaam is verlopen tot op heden . Normaal als de herfst nadert begint het weer te "kriebelen " en staat alles in het teken van de winter die eraan komt en de eerdere vergelijking van de " lawine " die ons heeft getroffen schiet tijdens het werk door mijn hoofd ik denk erover na en de vergelijking gaat verder , ik zie mezelf staan in de sneeuw zoals altijd met ABS , de kans die we krijgen is de trigger waaraan we trekken waardoor de airbag opengaat , terwijl we met de lawine worden meegevoerd komen we hobbels tegen , we worden heen en weer gegooid en voelen ons redelijk machteloos worden meegevoerd door alles . En net als met een ABS geldt dat het geen garanties geeft wanneer je deze trekt je moet gewoon ook een beetje geluk hebben .

P.S. bedankt voor het lezen ik moest het even van me afschrijven en terwijl ik dit schrijf is ze voor de zoveelste keer dit jaar wegens complicaties weer opgenomen , ik wens jullie allemaal een fantastische winter toe met enorme bergen sneeuw, geniet ervan en " better safe than sorry " kom veilig thuis .
    bericht aangepast door Hermen op 6 nov 2017 06:53
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 6 november 2017 · 07:07
    Sterkte voor jou en je gezin Hermen!
  • ronaldkoopmans
    Tourist
    ronaldkoopmans op 6 november 2017 · 07:14
    Heel veel sterkte gewenst!
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 6 november 2017 · 07:22
    Sterkte voor jouw vrouw en jullie gezin en veel beterschap
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 6 november 2017 · 07:34
    @Hermen Heel veel sterkte en kracht. Als ik iets voor je kan betekenen schroom niet. In goede en in slechte tijden!
    May the powder be with you.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 6 november 2017 · 07:38
    @Hermen: Zo dan, dit confronteert ons wel even met de betrekkelijkheid van e.e.a., terwijl we op het punt staan in de auto te stappen om van de eerste dump te gaan genieten! Heel veel sterkte!
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 6 november 2017 · 07:46
    Mooie beeldspraak. sterkte.
    Onequiver
  • BASC
    Advanced
    BASC op 6 november 2017 · 08:07
    Heel veel sterkte! Het aller beste
    First Tours
  • kanski
    Elite
    kanski op 6 november 2017 · 08:24
    @Hermen; dank voor het delen! Concentreer je maar op je vrouw en dochter en naaste familie, dan proberen wij hier allemaal wat positieve energie richting jullie te zenden.
    It's only frozen water. Smelt weer weg en komt weer terug, dat is niet met alles zo.
    Heel veel sterkte in jullie gevecht! Hang in there...
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • MTV
    Beginner
    MTV op 6 november 2017 · 08:46
    Ik hoop dat poeder in de nabije toekomst weer je grootste zorg kan worden. De lichtheid van het bestaan... Veel sterkte en zorg voor de mensen om je heen.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 6 november 2017 · 09:05
    Ik wens jullie heel veel sterkte en beterschap.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 6 november 2017 · 09:08
    Heel veel sterkte en beterschap!
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 6 november 2017 · 09:10
    @Hermen, Ik heb bewondering voor je positieve houding.
    Heel veel sterkte de komende tijd!

knowledge is powder
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 6 november 2017 · 09:34
    Heel veel sterkte!
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 6 november 2017 · 09:53
    @Hermen, goed dat je je gevoelens deelt. Inderdaad gek hoe het leven je prioriteiten overhoop gooit. Ik zat vijf jaar geleden in exact dezelfde positie als jij. Je wereld staat op zijn kop en je kan nog amper ademen. op zo'n moment is sneeuw niet meer zo belangrijk. Ik hoop voor jou dat het verloop hetzelfde mag gaan als bij ons: na alle operaties, chemo's en bestralingen is mijn lieve wederhelft ondertussen kankervrij verklaard. Hou vol, blijf geloven in betere tijden...de sneeuw die is er elke winter weer en jullie zullen er samen terug van kunnen genieten.
    Sterkte!
    (altijd in de buurt voor een luisterend oor, mocht je het nodig hebben...)
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 6 november 2017 · 10:04
    Wat heftig Hermen. Weer even keihard met de voetjes op de vloer op deze maandagochtend. Ik wens jullie alle sterkte en beterschap van de wereld.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 6 november 2017 · 10:08
    Keep up the fighting spirit!
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 6 november 2017 · 10:49
    Wens jullie veel sterkte toe.
    Tukker(ik)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 6 november 2017 · 11:02
    Heel veel sterkte toegewenst en keep up the faith.
    When life gets too complicated.... SKI
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 6 november 2017 · 11:11
    Dank voor het delen, en ook van mij positieve energie, hoop en veel sterkte gewenst in jullie gevecht. Ik had ooit kanker, 12 jaar geleden, (kwaadaardig maar niet uitgezaaid, dus minder heftige behandeling) maar ik ben er nog steeds. Poeder is er nadien nog magischer van geworden. Het is nu goed klote, maar in de toekomst komt er weer poeder. En zon. En zorgeloosheid. Neem jullie gevecht stapje voor stapje, dag voor dag, adem voor adem. Heel veel sterkte gewenst.
    bericht aangepast door Dutchess op 6 nov 2017 11:13
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 6 november 2017 · 11:11
    Sterkte!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 6 november 2017 · 11:59
    Alle kracht toegewenst!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 6 november 2017 · 16:38
    Sterkte Hermen en gezin !!
    www.boerteun.com
  • flip
    Beginner
    flip op 6 november 2017 · 20:57
    sterkte, hou je taai
  • Mars
    Tourist
    Mars op 6 november 2017 · 21:08
    Heel veel sterkte gewenst.
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 6 november 2017 · 21:48
    Indrukwekkend. Sterkte Hermen. Ik hoop op prachtige tijden voor jou en je gezin.
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Bart313
    Advanced
    Bart313 op 6 november 2017 · 22:53
    Sterkte gewenst
  • Hermen
    Beginner
    Hermen op 7 november 2017 · 09:03
    bedankt voor jullie steun en mooie woorden allemaal , we blijven positief maar we komen nogal hobbels tegen onderweg en dan valt dat niet altijd mee 😉
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 7 november 2017 · 14:21
    Mooi geschreven. Heel veel sterkte Hermen!
    Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/
  • Ors
    Advanced
    Ors op 7 november 2017 · 16:24
    Heel veel sterkte!
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro