bindingen

• robcornelissen
    robcornelissen op 6 november 2017 · 10:30
    Hoi,

Na jaren geskied te hebben op K2 wayback 88 met diamir freeride bindingen ben ik vak plan de movement alp tracks 89 te kopen maar vraag hierbij advies omtrent de bindingen. buiten de toeren en het in de buurt van de piste ski ik ook regelmatig op de piste, als eerste denk ik aan de marker kingpin, maar hoe zit dat met de veiligheid (uitbreken van de binding ten opzichte van de traditionele binding), dan de traditionele of free ride van diamir tenopzichte van de marker baron, bij de een sta je hoger op de ski dan de ander, hoe zit het dan met de ski eigenschappen ?

Gr,

Rob
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 6 november 2017 · 11:12
    Zelf vorig jaar de kingpins gekocht. Hakstuk is vergelijkbaar met een alpinebinding. Voorkant niet natuurlijk, maar naar mijn idee zeker acceptabel.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 6 november 2017 · 11:32
    Ik heb er vorig jaar een artikel over geschreven, wellicht heb je er wat aan: http://wepowder.com/nl/forum/topic/241769
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 6 november 2017 · 12:47
    @bertjebertje,

Ik zit nog altijd met smart op deel twee te wachten 😃

@robcornelissen,

ik ski sinds vorig jaar ook op Kingpins, ik wil niet meer terug. Gevoelsmatig veel meer controle en directer sturen.
    Even wennen is het wel. Met name op een piste weer inklikken, omdat je de ski niet goed recht kunt leggen als bijv in de poeder.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 6 november 2017 · 13:28
    @martijnuiterwijk Ook met gewone bindingen is het op een (steilere) helling vaak het makkelijkst om onder je ski's te gaan staan, met je dalbeen voor je bergbeen langs te kruisen, in je dalski te klikken en vervolgens met je bergbeen in te klikken in je bergski. Dat werkt heel behoorlijk ook met pinbindingen.
    bericht aangepast door Aryen op 6 nov 2017 13:29
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 6 november 2017 · 15:18
    @Aryen, Had je me dat niet kunnen vertellen voordat ik voor het eerst in de kingpins moest stappen op een piste?

Wel de tip van de week 😃
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 6 november 2017 · 15:51
    Graag gedaan. 😃 Ik was er graag bij geweest, die eerste keer met je kingpins op de piste. 😀
  • JuraSki
    Advanced
    JuraSki op 6 november 2017 · 17:15
    @robcornelissen

Je kan ook de nieuwe Diamir Tecton kunnen overwegen (pin maar veiliger wordt beweerd)
    Ze zijn inmiddels te koop, ik heb ze. Op het droge (rechte vloer) gaat het erin/eruit makkelijk. In de sneeuw, op de helling... tja dat komt nog.
    zie
    http://wepowder.com/nl/forum/topic/14884?page=72
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 6 november 2017 · 17:40
    Graag gedaan. 😃 Ik was er graag bij geweest, die eerste keer met je kingpins op de piste. 😀Aryen op 6 nov 2017 15:51

@aryen, Na een 10 minuten kloten, piste over gestoken. In de poeder recht leggen en instappen.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 6 november 2017 · 22:18
    Graag gedaan. 😃 Ik was er graag bij geweest, die eerste keer met je kingpins op de piste. 😀Aryen op 6 nov 2017 15:51

@aryen, Na een 10 minuten kloten, piste over gestoken. In de poeder recht leggen en instappen. martijnuiterwijk op 6 nov 2017 17:40
    shit, die gelegenheid heb ik gemist 😃
  • robcornelissen
    robcornelissen op 6 november 2017 · 22:56
    Dank voor alle adviezen, het artikel heb ik zeker wat aan gehad.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 7 november 2017 · 14:52
    De Tyrolia Adrenaline mag ook niet aan je lijstje ontbreken. Heeft naar mijn mening diverse voordelen tov de Baron, Tracker, Guardian, etc. Oa lager gewicht en de bouwwijze waardoor de binding niet van invloed is op de flex van de ski.
    If in doubt, don't go out!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 7 november 2017 · 17:37
    Mocht je een setje adrenalins willen hebben voor een nette prijs , stuur me maar een pm

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro