Voorgoed de bergen in.

• martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 10 november 2017 · 21:34
    Soms heb je van die dagen dat je op kantoor uit het raam kijkt en denkt : ga ik dit nu echt de rest van mijn leven doen?

Grauwe winkelstraat met hier en daar wat mensen. Op mn pc wat spreadsheets met getalletjes. Forecasts budget actuals. Week in week uit. Periode in periode uit. Iedere keer het zelfde Langzaam bezig met de kerst budgetten en de planningen. Langleve werken in de retail.Gedachtes dwalen verder af. Nog dik 3 maanden tot de eerste trip en op nieuw vakantie saldi. Knal chrome open en begin wat tw googlen naar jobs ins Salzburg. Niks bijzonders. In een opwelling schrijf ik een ski school aan en knal mn cv in de bijlage en druk op verzenden. Met de gedachte "ach dit gaat hem toch niet worden". Dag later net na de meeting gaat mijn telefoon. Fuck Oostenrijk. Na wat gepraat te hebben bekruipt het gevoel dat deze droom misschien toch werkelijkheid gaat worden.

Vrijdag avond tijdens het eten gaat de telefoon nog eens. " we zoeken iemand met een dosis retail ervaring en management skills" en we willen een gesprek met je.
    Zondag vroeg gooi ik de visspullen in de auto en rijd naar het water. Het is koud en mistig maar hoop toch op een mooie najaars karper. Halverwege de middag gaat de telefoon. Video oproep. Vanuit mn sheltjertje voeren we een aangenaam gesprek. Op wat brasems na vang ik niks.

Maandag weer die zelfde sheets. Zelfde getallen en ga zo maar door. Na de koffie gaat weer de telefoon. Ik neem op en hoor. We willen met je verder. Je hebt de baan. Mijn eerste reactie: serieus? Ik heb de baan? Ja je hebt de baan. Wow

Middels is het contract getekend. 15 december 1e werkdag.
    Het zal hard werken worden en vertrouwen op alle skills en inzichten die ik ooit heb geleerd. Zoals mijn oude manager jaren terug zei: leuk dat je je hbo hebt. Proficiat. Daar leren ze je de Theorie. Nu is het tijd voor de praktijk.

En die dagen dat ik vrij heb? Die ga ik doorbrengen in de sneeuw. Op de piste. Naast de piste. Smorgens toch vroeg op om snel de huisalm op te touren. De ijsbijlen weer in een waterval slaan ( wel eerst een zekeraar vinden daar)

Er moet meer gewerkt worden dan er tijd is om te skieen. Maar dat ik de grijze winkel straat inruil voor zicht op de bergen. Maakt meer dan alles goed.

Ik zal regelmatig updates sturen vanuit Saalbach/Zell am See en Kaprun. Maar kijk niet raar op als ik hier en daar eens vraag of mensen wat Duvel oid willen mee nemen. Want dat ga ik wel missen.

Home is, where the mountains are.

Martijn

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 10 november 2017 · 21:41
    Mooi man. Living the dream!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 10 november 2017 · 21:43
    @martijnuiterwijk Wow, veel succes!
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 10 november 2017 · 21:47
    Zeker livin the dream.
    @Mars, thanks. Verrassing van de week. Gaat een uitdaging worden. Maar we gaan dat gewoon doen.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 10 november 2017 · 21:55
    Succes met de nieuwe stap! Geniet er goed van!
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 10 november 2017 · 23:36
    Vet man, succes daar!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 10 november 2017 · 23:42
    Nice. Veel succes en geluk in austria.
    When life gets too complicated.... SKI
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 11 november 2017 · 01:01
    nice, mooi avontuur!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 11 november 2017 · 09:05
    Te gek man! Dit doet me goed. Ben met vergelijkbare plannen bezig, dus mooi om te horen hoe zo'n moment verloopt waar ik ook op zit te wachten 😉. Geniet er van!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 november 2017 · 10:40
    Dat is supergaaf! Gefeliciteerd met de nieuwe baan, nieuwe uitzichten, een nieuw leven!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 11 november 2017 · 13:30
    Thanks allemaal. Hoop echt dat ik daar wat kan gaan opbouwen. Gelukkig hulp om alles te regelen e.d. En zoals @dutchess, zegt een nieuw leven
  • 49
    Advanced
    49 op 11 november 2017 · 13:52 montagna bianca, ti amo
  • powderforce
    Beginner
    powderforce op 11 november 2017 · 14:36
    Mooi!

Doen wat je blij maakt, en die stap durven te maken. Zet ‘m op daar en geniet!
  • Patrick1973
    Beginner
    Patrick1973 op 11 november 2017 · 14:42
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou zeggen go go go.
    Later op je leven wordt het moeilijker, zelf ben ik 44y, en heb vrouw en kind, eigen huis en fair betaalde job. Dan wordt het moeilijker om zomaar iedereen mee te pakken naar een nieuwe uitdaging in een ander land en daar alles opnieuw opbouwen....

Dus gaan en het beste ervan maken zou ik zeggen.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 11 november 2017 · 14:46
    @Patrick1973, ik ben 27 geen kids geen partner. Nu kan ik het nog. Heb nu ook een goede baan met zeker een goed salaris. Maar nu kan ik het nog.
  • Rens
    Advanced
    Rens op 11 november 2017 · 17:20
    2,5 jaar geleden dezelfde stap gemaakt, nu woonachtig in Zwitserland en gisteren al de eerste poeder geproefd op de toerskis. Tot nu toe nog geen moment spijt van gehad! Veel plezier man!
  • groenen
    Beginner
    groenen op 11 november 2017 · 18:58
    Heel gaaf. Ga zelf ook ineens twijfelen om iets in de bergen te gaan zoeken.
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 11 november 2017 · 20:07
    @martijnuiterwijk Gaaf man, gefeliciteerd! Je zet me aan het denken hier van achter mijn werkstation op het werk met uitzicht op een ommuurde binnenplaats met prikkeldraad....
    powpowwowjippiajippieee
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 11 november 2017 · 20:14
    @QmaartenQ, wanneer mag je vrij op basis van goed gedrag?

Sorry maar die was echt te makkelijk 😃 😋
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 11 november 2017 · 20:33
    Dank allemaal voor de felicitaties en de goede woorden. Het echte Wp gevoel.
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 11 november 2017 · 21:48
    Mooi man, gefeliciteerd met je stap. Mooi dat je je hart hebt laten winnen van de ratio; das niet altijd makkelijk!
    Wat ga ja doen qua nieuwe job in Oostenrijk?
    Veel geluk, plezier en powder gewenst daar 😃
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 12 november 2017 · 13:46
    @QmaartenQ, wanneer mag je vrij op basis van goed gedrag?

Sorry maar die was echt te makkelijk 😃 😋martijnuiterwijk op 11 nov 2017 20:14

Om 16.00 .......... dus
    powpowwowjippiajippieee
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 12 november 2017 · 14:38
    @martijnuiterwijk goed bezig!!! Wij zijn 2 jaar geleden definitief verhuisd naar Wagrain (Salzburgerland). Tot op heden nog steeds geen spijt. Waar ga jij wonen en wat ga je doen?
  • iPow
    Advanced
    iPow op 14 november 2017 · 22:07
    Succes en als het even tegenzit denk dan maar weer terug waarom je ook al weer deze beslissing nam.

Op naar een nieuw avontuur!

Groet,
    Martin
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 14 november 2017 · 22:47
    Feli Martijn! Veel plezier
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 15 november 2017 · 09:12
    Alle succes Martijn. En vergeet niet om hier genoeg avontuurtjes te bloggen, al is het maar om je Nederlands een beetje op peil te houden 😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 15 november 2017 · 09:33
    Alle succes Martijn. En vergeet niet om hier genoeg avontuurtjes te bloggen, al is het maar om je Nederlands een beetje op peil te houden 😉EmileHendrix op 15 nov 2017 09:12

Ben bezig met deel 2. En wbt mn Nederlands. Gelukkig kon ik dat vak op school compenseren 😉.
  • merel
    Advanced
    merel op 15 november 2017 · 14:00
    Hier ga je geen spijt van krijgen 😃 Ik ben nu bijna 3 jaar in Innsbruck en heb er geen moment spijt van gehad. Vanmorgen voor werk mn eerste poeder van het seizoen gepakt in Stubai. In de zomer vroeg uit bed, berg op en genieten van de zonsopkomst of nog even een mountainbike tochtje maken na werk. Dat was in Rotterdam allemaal toch wat lastig 😉 En goed nieuws, sinds een paar maanden verkoopt de Interspar ook Duvel!
  • Bart313
    Advanced
    Bart313 op 15 november 2017 · 14:58
    Super, mooi ook dat een Oostenrijks bedrijf een Nederlander deze kans biedt, zonder ooit in persoon te hebben afgesproken. Je Duits zal wel erg vloeiend zijn!
  • evan
    Advanced
    evan op 15 november 2017 · 19:41
    Voorgoed de bergen in.martijnuiterwijk op 10 nov 2017 21:34Ik was even bang dat dit een eufemisme was. :-/ Gefeliciteerd en veel geluk!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro