Toerski dame

• Sylvie
    Sylvie op 18 november 2017 路 14:05
    Hoi, ik ben 1.60 mtr en zoek een toerski. Heeft iemand advies voor mij qua lengte en breedte?
    Helaas is op marktplaats net een mooie set verkocht maar mogelijk heeft iemand nog iets in de aanbieding of een overjarig model uit de winkel? Ben al bij MK skiservice geweest, schoenen met pinbinding gekocht.

Ben benieuwd!
    Groet, Sylvie
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 18 november 2017 路 16:29
    He jammer ik dacht dat er een toerskiende Dame werd aangeboden.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 18 november 2017 路 16:33
    He jammer ik dacht dat er een toerskiende Dame werd aangeboden. bertjebertje op 18 nov 2017 16:29 die heb ik ook nog niet gevonden 馃槥
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 18 november 2017 路 16:52
    He jammer ik dacht dat er een toerskiende Dame werd aangeboden. bertjebertje op 18 nov 2017 16:29 die heb ik ook nog niet gevonden 馃槥martijnuiterwijk op 18 nov 2017 16:33koest jij, mogelijkheden in overvloed binnenkort 馃槂
  • Sylvie
    Sylvie op 20 november 2017 路 18:56
    Nou, ipv serieuze adviezen wordt het een soort datingsite 馃槈gewoon meegaan met de reizen van jelle, dames in overvloed馃槉! Maarre....geen tips dus....
  • GerritA
    Beginner
    GerritA op 20 november 2017 路 20:37
    Hi sylvie, kijk eens op sport conrad daar hebben ze veel aanbiedingen (van bijv. vorig jaar). Mijn vrouw tourt op de waybacks van K2 die lekker licht zijn.

Succes met zoeken.
    And snow it is.....
  • Sylvie
    Sylvie op 21 november 2017 路 18:10
    Super! Bedankt gerrit!
    Nu nog ergens info over lengte, breedte en rocker vandaan halen!
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 21 november 2017 路 18:18
    Lengte zou ik rond de 157 gaan, iets korter dan jij bent.
    Breedte alles tussen de 90 en 130 in. Beetje afhankelijk wat je wilt. Wil je sect harde pistes op touren. Smalste lat die je kunt vinden + strak pakje
    Wil je meer poederen zou ik rond de 100 gaan.
    Wbt rocker, die meningen verschillen zo links en rechts.

• Sylvie
    Sylvie op 22 november 2017 路 23:26
    Thanks martijn! Ik ga je advies samen met die van jelle combineren! En ik ga voor de poeder dus niet dat strakke pakkie! Die waybacks van K2 spreken me wel aan gerrit!
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 23 november 2017 路 09:17
    @Sylvie, kijk eens bij atomic de backland serie. Ook een voor vrouwen specifiek. Ik heb zelf de mannelijke voorloper de automatic 109
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 23 november 2017 路 09:56
    optie: fischer hannibal 94. betaalbaar en superlicht. heb zelf de 100 mm, bevalt super.
  • ireenschrijvershof
    Beginner
    ireenschrijvershof op 26 november 2017 路 10:06
    hay sylvie,

Om die mannen even in hun wensen te voorzien 馃槈....hier nog een tourski毛nde dame hhaha
    Ik ben ook op zoek naar een leuk setje en ben zelf 157. Conrad is inderdaad een goede site. Ik heb nu een leuke ski gevonden, weliswaar een kinderski. Stuk voordeliger en helemaal geen slechte optie als je wat kleiner bent. Ik zoek een ski met 90 a 95 onder de binding. 100 onder de binding is inderdaad een lekkere poederski, maar maakt het lopen ook wel weer wat zwaarder. Probeer een ski te vinden met chamber onder de voeten en rocker aan de uiteinden. Daarnaast is het gewicht van je gehele set belangrijk. Omdat we wat kleiner zijn is het wel belangrijk te besparen op gewicht, wil je de mannen bij kunnen houden.
    Succes!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 november 2017 路 11:47
    Als kinderski bv de scott rook. er ligt een keurig genruikt setje bij outdoorxl in 162. nette prijs, was van mijn dochter 馃槂. andere bindingen er op en gaan 馃槂
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 18 december 2017 路 22:09
    Volkl VTA 88, licht en erg stabiel terwijl ze niet heel breed zijn... doet het goed in verschillend terrein, redelijk op harde sneeuw.
    Neem geen skies in een lengte korter dan je zelf lang bent, je verliest veel in stabiliteit. Met een beetje rocker heb je geen last van de lengte op harde sneeuw omdat een groot deel van de neus van je skies de sneeuw niet raakt..

De 'orb freebird' black crows doet het ook erg goed, maar vraagt iets meer ski techniek.
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro