Skischoenen beter passend maken?

• Leon
    Beginner
    Leon op 19 november 2017 · 17:01
    Hallo,

vorig seizoen heb ik tijdens een weekje skiën in Soelden nieuwe skischoenen gekocht.
    Helaas gaven ze mij direct veel minder vertrouwen dan mijn oude boots. Pas tegen het eind van de week
    merkte ik dat links en rechts van mijn hiel iets teveel ruimte zat. De laatste dag geskied met een extra hielstuk
    uit een kapotgeknipte skisok. Dat voelde direct stukken beter.
    Jammergenoeg te laat om nog wat bij de lokale shop wat te regelen.

Geen zin om elke dag weer extra hielstukken aan mijn voeten te doen 😉
    Heeft iemand suggesties voor een wat structurelere oplossing?

groet,
    Léon.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 19 november 2017 · 17:14
    Ha er mee langs een goede bootfitter. Kan lastig zijn lijkt me, ze maken gemakkelijker wat extra ruimte in een krappe schoen dat dat ze een te grote schoen kunnen vullen. Op naar de vakman, hier kun je zelf weinig mee.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 19 november 2017 · 17:37
    Als je de binnenschoen kan hotformen daar eens mee beginnen, evt met een extra (inleg)zooltje.

Die dingen kun je zelf, echter beter laat je dit een bootfitter oplossen en heb je meteen een voetbed waardoor je stance ook beter is!

Succes!

Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 19 november 2017 · 20:12
    Er vanuitgaande dat de lengtemaat klopt is mijn advies: Op juiste plek in de juiste vorm padding aanbrengen op de buitenkant van je binnenschoen zodat de binnenschoen daar dikker wordt. Padding bestaat in verschillende diktes en is aan 1 zijde zelfklevend. Vorm van uitknippen is bepalend. Betere winkels hebben daarvoor mallen waarmee je padding (vaak A4 formaat) kunt aftekenen en uitknippen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de vorm van hoefijzer.
    Tukker(ik)
  • michielneyens
    Advanced
    michielneyens op 19 november 2017 · 23:10
    Marc contacteren bij Sportina in Erpe-Mere!
    Bootfitter van het land!

Cheers
    Michiel
  • Leon
    Beginner
    Leon op 20 november 2017 · 21:41
    Dank voor de tips allemaal. Hier kan ik wel wat mee.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro