Alaska

• Joop
    Beginner
    Joop op 24 november 2017 路 16:58
    Hoe voor te bereiden op een trip naar Alaska? Geen ervaring en waar moet je aan denken om aan dit avontuur te beginnen? Voorbereiding, equipment,verzekering, wat mag je niet missen als je daar eenmaal bent? Bij wie kan ik terecht die daar al eens gaan heliskien of het gebied reeds kent en kan me eens vertellen wat je zoal te wachten staat? Planning is begin jan/febr. 2019 te gaan.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 24 november 2017 路 18:12
    Heel hard sparen 馃構
  • sanno
    Tourist
    sanno op 24 november 2017 路 21:27
    welk gebied bedoel je met "het gebied"?
    Toerisski
  • BASC
    Advanced
    BASC op 24 november 2017 路 21:40
    Alaska heeft maar 1 ski gebied (met liften) Alyeska. Is wel heel vet! Wat wel leuk kan zijn is om hier te beginnen, paar dagen Alyeska skien, en dan van daar naar 1 van de vele heli ski operators te gaan. (Er zijn er een paar dichtbij, voor haines/valdez zal je dan een korte, maar prachtige vlucht vlucht moeten boeken) Laatste avond Anchorage is ook vet!

Veel heli ski operators bieden je gratis 3-eenheid, harnas en airbag aan. Verder gewoon goede layers meenemen en een goed boek. (Aangezien je nog wel eens lang kan wachtten)

Ik wil zelf in April 2019 gaan. In April zijn de dagen wat langer en kans op mooie weer groter. Heb de planning al in mijn hoofd. 馃槂
    First Tours
  • robbert
    Advanced
    robbert op 24 november 2017 路 23:37
    Bij Juneau heb je het ski gebied eaglecrest.

Paul de Groot ( @paulski ) kan je verder helpen met info over heli ski毛n in Alaska. Aanrader en ja als je het geluk hebt dat het goed weer is dan moet je waarschijnlijk wat harder sparen
  • Stalinas
    Advanced
    Stalinas op 25 november 2017 路 10:53
    Zit er van 11 april tot 10 mei 2018, ga dan voor de 2de keer naar Alaska. eerste keer was 10 jaar geleden en ben toen 24 dagen de bergen in geweest bij Haines, niet op ski toen, maar met sneeuwschoenen en voor het klimmen. We hadden 4 dagen sneeuw en daarna 20 dagen strak blauw, redelijk uitzonderlijk en daardoor meer lawienes en echt grote gezien als de 10 jaar daarvoor bij elkaar opgeteld. Nu vlieg ik op Anchorage en ga dan met een vreind die ik 10 jaar geleden heb ontmoet een kleine maand skitoeren en wat ijsklimmen en waarschinlijk nog wel ergens klimmend/skiend een topje meepakken, hij woont daar. Op het programa staan: Hatcher Pass, Alyeska, Turnagain Pass, Bomber Travers, een drop-in met vliegtuigje ten zuiden van Denali en als toetje nog naar Thompson Pass.

Dus ga je naar Haines dan kan ik je wel wat info geven, maar veel denk ik ook te vinden op internet, is redelijk populair met freeriden nu, is dan ook erg mooi! met de ferry van Jumeau is een aanrader om er te komen.

Voor skitoeren en ski毛n westelijk een noordelijk van Anchorage, ff wachten tot mei en dan kan ik je alles vertellen 馃槂
    Maar ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen? alleen heliski毛n, simpel de internetsites opzoeken en je hebt alle info. Toeren is ook al wel wat van te vinden, maar wat moeiljker.

Qua verzekering, NKBV, dekt alles wel af, tenzij je langer als, geloof ik, 24 dagen op expeditie gaat, dan apart verzekeren.
    Qua ski, ga je niet toeren maar met de heli, breed! ga je toeren, breed en licht 馃槂
    Earning your descent!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 25 november 2017 路 12:40
    forum : GOAL****17!!! SPROKKELS
    uitgebreid verslag volgt !
    sbs roelz
  • sanno
    Tourist
    sanno op 25 november 2017 路 14:21
    Alyeska (Anchorage)
    Moose Mountain (Fairbanks)
    Eagle Crest (Juneau)

Allemaal skigebieden in Alaska in totaal verschillende regio's, maar laten we ons niet beperken tot gebieden/regio's waar liften of wintersport infrastructuur is, dan kan je beter in Europa blijven.
    Toerisski
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 25 november 2017 路 15:03
    Vergeet niet Mt. Eyak!
  • Joop
    Beginner
    Joop op 25 november 2017 路 19:43
    Dank voor alle nuttige informatie tot dusver eenieder. Top! Kan ik zeker iets mee.
  • Joop
    Beginner
    Joop op 25 november 2017 路 19:45
    Alaska heeft maar 1 ski gebied (met liften) Alyeska. Is wel heel vet! Wat wel leuk kan zijn is om hier te beginnen, paar dagen Alyeska skien, en dan van daar naar 1 van de vele heli ski operators te gaan. (Er zijn er een paar dichtbij, voor haines/valdez zal je dan een korte, maar prachtige vlucht vlucht moeten boeken) Laatste avond Anchorage is ook vet!

Veel heli ski operators bieden je gratis 3-eenheid, harnas en airbag aan. Verder gewoon goede layers meenemen en een goed boek. (Aangezien je nog wel eens lang kan wachtten)

Ik wil zelf in April 2019 gaan. In April zijn de dagen wat langer en kans op mooie weer groter. Heb de planning al in mijn hoofd. 馃槂BASC op 24 nov 2017 21:40

@Basc. Dat houden we heel even in gedachte 馃槈

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro