Stalinas op 25 november 2017 路 10:53
Zit er van 11 april tot 10 mei 2018, ga dan voor de 2de keer naar Alaska. eerste keer was 10 jaar geleden en ben toen 24 dagen de bergen in geweest bij Haines, niet op ski toen, maar met sneeuwschoenen en voor het klimmen. We hadden 4 dagen sneeuw en daarna 20 dagen strak blauw, redelijk uitzonderlijk en daardoor meer lawienes en echt grote gezien als de 10 jaar daarvoor bij elkaar opgeteld. Nu vlieg ik op Anchorage en ga dan met een vreind die ik 10 jaar geleden heb ontmoet een kleine maand skitoeren en wat ijsklimmen en waarschinlijk nog wel ergens klimmend/skiend een topje meepakken, hij woont daar. Op het programa staan: Hatcher Pass, Alyeska, Turnagain Pass, Bomber Travers, een drop-in met vliegtuigje ten zuiden van Denali en als toetje nog naar Thompson Pass.
Dus ga je naar Haines dan kan ik je wel wat info geven, maar veel denk ik ook te vinden op internet, is redelijk populair met freeriden nu, is dan ook erg mooi! met de ferry van Jumeau is een aanrader om er te komen.
Voor skitoeren en ski毛n westelijk een noordelijk van Anchorage, ff wachten tot mei en dan kan ik je alles vertellen 馃槂
Maar ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen? alleen heliski毛n, simpel de internetsites opzoeken en je hebt alle info. Toeren is ook al wel wat van te vinden, maar wat moeiljker.
Qua verzekering, NKBV, dekt alles wel af, tenzij je langer als, geloof ik, 24 dagen op expeditie gaat, dan apart verzekeren.
Qua ski, ga je niet toeren maar met de heli, breed! ga je toeren, breed en licht 馃槂
Earning your descent!