Mammut ride on removable airbag 22 2014

• buggenum
    Tourist
    buggenum op 28 november 2017 · 11:05
    Hallo

ik heb een vraag over Mammut ride on removable airbag 22 2014. Gister was ik in een mammut winkel waar ze deze rugzak in de aanbiedingen hadden voor 280 euro met airbag maar zonder gasfles deze koster nog 120 euro dus in totaal 400 euro voor een nieuw rugzak allen een ouder model.
    Nu mij vraag is dit een goede deal ? en heeft iemand ervaring met deze rugzak ?
    Ik wilde zelf eerst eentje kopen op accu maar wat zijn nu echt te grote voordelen en nadelen tussen gas en entje op accu ?
    alvast

Groet
    Tom van buggenum
  • brakkeman
    Tourist
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 28 november 2017 · 13:26
    @buggenum Mammut is met een nieuw airbag systeem gekomen, het Removable Airbag System 3.0 (RAS 3.0) Van hun website:
    "The Removable Airbag System 3.0 is an avalanche airbag system based on a square, brightly-colored airbag that deploys behind the wearer’s head within seconds. The new system is safe and easy to use. It is even lighter and smaller than before and can be attached to all Removable 3.0-compatible backpacks."

Het is dus niet raar om de oudere RAS 2.0 modellen nu in de aanbieding te zien - waarschijnlijk heeft de tas die jij hebt gevonden dat systeem. Meer info over de verbeteringen van RAS 3.0 vind je hier:
    https://community.mammut.ch/t5/Mammut-Blog/Safety-Equipment-New-Airbag...

Voor zover ik weet deden de oude 2.0 modellen ook gewoon wat ze moesten doen.

Gas vs. accu.
    - gas systemen zijn over het algemeen lichter van gewicht (zware accu's)
    - een systeem met accu kun je makkelijk zelf opladen, waardoor je hem in een "twijfelgeval" sneller trekt. Het "kost" je niet een dure nieuwe gascartridge...
    - je kunt een systeem met accu makkelijker testen
    - een systeem met accu geeft minder problemen als je hem als bagage meeneemt in het vliegtuig
    - een systeem met accu is meerdere keren per dag te gebruiken (hangt o.a. af van temperatuur), dus je kunt doorgaan nadat je hem nodig hebt gehad...

Succes met je keuze,

Erwin

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro