brakkeman op 29 november 2017 · 09:03
Wat ik me nu afvraag, zo'n gps horloge in de trend van een Garmin Fenix of een Suunto Spartan/Ambit.
En je maakt een huttentocht van een week, kan je dan de hele week je route tracken/navigeren zonder die batterij op te laden?
Persoonlijk heb ik genoeg aan een Suunto Core, als ik eens iets wil tracken zet ik meestal men Strava op op de gsm.Dorylus op 28 nov 2017 22:00
In de praktijk net niet, als je GPS aanhebt en een route volgt denk ik dat ik meer dan 15 uur wel haal. Dus een hele week zal niet gaan. Als je het horloge gewoon aan hebt staan maar GPS, Bluetooth en WIFI uitzet gaat het weken mee, dus dat is niet het probleem. Maar het laadsnoertje is gewoon Usb, dus die kan je in de meeste hutten wel opladen als het zou moeten. Laden gaat ook vrij snel, sneller dan een telefoon.
Persoonlijk vind ik het voor skitouren niet echt nodig, maar wel handig om erbij te hebben. Ik heb 'm eigenlijk gekocht voor mountainbiken, omdat ik daar een kaart of telefoon gewoon onhandig vond.ieism op 28 nov 2017 22:33
In hike modus, gaat de gps op 1 min interval denk ik, wat de batterij spaart. Dit gaat in de afdalingen wel een heel krom beeld geven. Je kan volgens mij de garmin opladen onder de activiteit, maar daar ben ik niet zeker van.