Poederalert#3: dit zijn de gebieden waar je moet zijn!

Poederalert#3: dit zijn de gebieden waar je moet zijn!

Poederalert #3 is van kracht vanaf donderdag 30 november tot en met maandag 4 december. Maar waarheen te gaan? Omdat nog niet alle gebieden open zijn hebben we een lijst voor je gemaakt waar de komende dagen de liften (gaan) draaien en de base prima is. Bedenk daarbij dat het nog vroeg in de winter is en er drie risico’s zijn waar je rekening mee moet houden:

  1. Op de gletsjers zijn de meeste gletsjerspleten nog niet dichtgesneeuwd.
  2. Hoewel er al veel sneeuw ligt kan het sneeuwdek lokaal nog dun zijn. Denk aan rotsen, stenen en takken die je een vroege blessure kunnen opleveren.
  3. Lawine’s. De eerste sneeuw betekent ook weer de eerste lawines.

^30% korting, Met de code SAFESINT krijg je nu korting op de Safety Academy

Wil je meer weten van de risico’s buiten de pistes, begin dan nu met de Safety Academy. Een online cursus, inclusief een uitgebreid boek waarin je alle basiskennis vindt om een betere freerider te worden en altijd poeder te scoren. Starten doe je hier.

Onderstaand een lijstje met gebieden die open zijn of open gaan, waar een prima base ligt, waar nu of de komende 48 sneeuw valt en waar het niet überkoud wordt. Klik voor meer details nog even op de link naar de dorpspagina voor een uitgebreide weersverwachting, webcams, een link naar het lokale lawinebericht en direct de mogelijkheid om onderdak te boeken.

Zwitserland, Zentralschweiz

Zwitserland, Berner Oberland/Vuade

Zwitserland, Ostschweiz

Zwitserland, Graubunden

Vorarlberg
Vorarlberg

Oostenrijk, Vorarlberg

Oostenrijk, Karinthië

Slovenië

Oostenrijk, Salzburgerland

Oostenrijk, Steiermark

Oostenrijk, Tirol
Met uitzondering van de gletsjers en Ski Arlberg is hier nog niet zoveel te halen. Fieberbrunn is een optie, maar het is er nog dun.

meteomorris

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur30 november 2017 · 10:33
powfinder.com
Gevorderd
Jurre BaguetAuteur30 november 2017 · 12:30

Geen poederalert voor Frankrijk?

Jurre
Expert
meteomorrisAuteur30 november 2017 · 12:46

@@Jurre Baguet Nee, meeste resorts zijn nog gesloten. De resorts die open zijn hebben off piste nog te weinig base om gedachteloos te freeriden. De base in Val Thorens, Les 2 Alpes, Chamonix, Espace Killy, Alpe d’Huez, Chamrousse en Montgenevre is echt nog te dun.

Enkel voor Isola 2000 geldt een alert. Daar ligt nog een redelijke base van begin november en valt komend weekend 50-100 cm verse sneeuw.

powfinder.com
Gevorderd
BobJoostenAuteur1 december 2017 · 15:56

Thanks voor de update Morris, wordt Lech dit weekend!! :)

Ski good or Eat wood
Gevorderd
CassiejAuteur3 december 2017 · 19:11

Hi! Ik weet dat volgend weekend nog ‘ver weg’ is… maar wat zijn momenteel de beste gebieden om heen te gaan voor 4 dagen? Oostenrijk denk ik zo… en dan welke gebieden hebben nu meeste liften al draaien? Is daar nog ergens een update van? :) maakt onze beslissing waarheen te gaan wat makkelijker!

Work less || Board more
Gevorderd
GuyFAuteur3 december 2017 · 23:16

Ik zit met dezelfde vraag als Cassiej. Nu donderdag kan ik weg, momenteel denk ik aan Lech, Sankt Anton, Montafon of iets kleiners zoals Damüls. Of beter naar Zwitserland? Waar is er over een dag of 4 nog iets te rapen?

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!