Dit zou ik persoonlijk niet zo snel doen. Waar vind hier de 3x3 plaats? Ik ga enkel op pad nadat ik van te voren zelf uitvoerig het lawine en weerbericht gelezen heb. Daarnaast stippel ik de route van te voren uit op een kaart/gps zodat de kans kleiner is dat ik van de route af kan wijken.
Maar je moet altijd op pad gaan met voldoende kennis en gear. Deze zijn nou eenmaal onlosmakelijk aan elkaar verbonden. (Voldoende kennis kan natuurlijk ook in de vorm van een gids zijn)
Die gear neem je mee voor het rest risico hoeveel kennis je ook hebt, er zal altijd een rest risico zijn.
Remember the avalanche doesn't know or care that you're an expert skier or rider.
waingro op 5 dec 2017 10:19
Routes in de GPS voor een beetje freeriden in het gebied (waar je -in het geval van ts- werkt)? Echt?
Het lawinebericht heb je 's ochtends bij de koffie gelezen toch? Zeker als het gedumpt heeft. En je maatjes ken je, want daar ben je vaker mee op pad.
Ik ben het helemaal met je eens dat het goed is om een plan te hebben en eea even expliciet te maken/uit te spreken voor je de poeder in duikt, maar als je een klein beetje op elkaar in gespeeld bent kan dat volgens mij ook in 5 minuten bij de lift.
bericht aangepast door Willem2k op 5 dec 2017 11:07 (8% bewerkt)