Altijd drie-eenheid mee?

• dennispaagman
    Beginner
    dennispaagman op 2 december 2017 · 21:44
    Ik zit dit hele seizoen in Oostenrijk en heb nu ook een drie-eenheid aangeschaft. Nu vroeg ik me af of het handig is deze altijd mee te nemen. Ik zal regelmatig in m'n eentje op pad zijn. Ik ga dan niet off piste snowboarden, maar zit te twijfelen of ik dan wel mijn materiaal mee zal nemen. Ik denk enerzijds dat de kans super klein is dat ik iets zie gebeuren waarbij ik kan helpen, maar het zou ook kut zijn als het wel gebeurt en ik juist niet kan helpen.

Ik vraag me dus af: wat doen jullie, of wat zouden jullie doen?
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 2 december 2017 · 22:53
    Ik neem het altijd mee. Tenzij ik echt zeker weet dat ik 0.0 meter buiten de piste ga. Voelt ook raar om het niet bij te hebben. Zoiets als zonder broek naar t werk gaan
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 3 december 2017 · 12:02
    Ik heb mijn gear eigelijk ook altijd bij me, en eigelijk mijn pieper ook altijd aan staan. Deels een kwestie van gewenning en ook omdat ik nooit zeker weet of ik niet buiten de piste beland.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 3 december 2017 · 12:18
    Altijd mee. Itt @martijnuiterwijk heb ik geen idee hoe het voelt zonder broek naar mn werk te gaan, dus ik neem aan, dat-ie gelijk heeft.
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 3 december 2017 · 12:31
    Ik heb het altijd mee en aan. Mocht er iets gebeuren kan je altijd mee helpen. Daarnaast heb ik goede ervaring met het vinden van een in 1 meter poeder zoekgeraakte GoPro. Je kan wat meer m3 verzetten met een schep, dan met je handen en voeten 😉.

Als ik in het park ben doe ik mn tas wel even af maar daar kom ik toch maar sporadisch.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 3 december 2017 · 13:36
    altijd mee en altijd aan.
    je komt gewoon in de verleiding. en een rugzak ik toch handig voor wat eten en drinken en een zonnebril en muts...
    dan maakt die schep sonde en pieper het verschil niet meer.

stel je ben lekker alleen aan het piste skiën en je komt onverwachts maatjes tegen waarbij je kan aanhaken....moet je eerst terug om je shizzle op te halen...
    nee, liever mee verlegen dan onverlegen
    If the conditions are crap, it's called training!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 december 2017 · 20:38
    Wat Frenktastic zegt. Op de dagen dat je jezelf hebt voorgenomen om echt, echt niet buiten de piste te gaan kom je die locale vriend(in) tegen die zegt: oh, maar ik weet nog een onaangeraakte afdaling, we hoeven er maar een ahlf uurtje voor te hiken... En dan moet je nee zeggen.

Wat betreft alleen op pad gaan: er zijn altijd mensen in de bergen. Ook als het met jou misgaat, kan het zijn dat iemand dat ziet en komt helpen. Wel zo handig als je dan toch een pieper omhebt.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Ischgl
    Tourist
    Ischgl op 3 december 2017 · 21:39
    @ all, vroeger altijd zonder rugzak buiten de pistes op snowboard. Jullie doen net of het een rugzak het meest belangrijke is als je buiten de pistes ga boarden. Ik ga af en toe nog steeds zonder rugzak op pad, niet vaak omdat je constant verwijten krijgt.
    Zie de laatste tijd veel rugzakken die met de skiër op pad gaan ipv van andersom.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 3 december 2017 · 21:40
    Altijd mee. Itt @martijnuiterwijk heb ik geen idee hoe het voelt zonder broek naar mn werk te gaan, dus ik neem aan, dat-ie gelijk heeft.evr66 op 3 dec 2017 12:18 geloof me dat is raar.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 3 december 2017 · 21:41
    @ all, vroeger altijd zonder rugzak buiten de pistes op snowboard. Jullie doen net of het een rugzak het meest belangrijke is als je buiten de pistes ga boarden. Ik ga af en toe nog steeds zonder rugzak op pad, niet vaak omdat je constant verwijten krijgt.
    Zie de laatste tijd veel rugzakken die met de skiër op pad gaan ipv van andersom. Ischgl op 3 dec 2017 21:39
    ohnee. Is gewoon irritant om steeds je schep en sonde vast te houden of aan je been ducttapen.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 december 2017 · 22:06
    Het gaat niet om de zak, het gaat om wat erin zit.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 december 2017 · 22:08
    Zie de laatste tijd veel rugzakken die met de skiër op pad gaan ipv van andersom. Ischgl op 3 dec 2017 21:39

Cool story bro, maar waar laat je je carnavals kleren en Flügel dan?
    splitfest.nl
  • Ischgl
    Tourist
    Ischgl op 3 december 2017 · 22:12
    Wat erin zit gaat je leven niet redden. Je verstand gebruiken wel.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 3 december 2017 · 22:16
    Waar de fuck wil jij dan iemand mee gaan uitgraven. Dit is oprecht volgens mij t domste wat ik hier op wp ooit gelezen heb.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 3 december 2017 · 22:16
    Ik heb veel meegemaakt bij de commando's maar dit nog nooit.
  • Ischgl
    Tourist
    Ischgl op 3 december 2017 · 22:26
    Martijn, ik ben waarschijnlijk een stuk ouder als jou. 20 jaar terug had bijna niemand iets mee als ze buiten de pistes gingen. Ik heb het bij mezelf ook gemerkt dat ik door de " rugzak " meer risico's ging nemen. Ik kwam op plekken waar ik daarvoor niet zou komen. Het gaat mij erom dat je mindset beter is als je zonder rugzak op pad gaat.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 december 2017 · 22:31
    Waar de fuck wil jij dan iemand mee gaan uitgraven. Dit is oprecht volgens mij t domste wat ik hier op wp ooit gelezen heb.martijnuiterwijk op 3 dec 2017 22:16

En nu? Is het nu nog steeds het domste dat je ooit hebt gelezen? Of is het alweer overtroffen? 😃
    splitfest.nl
  • Kasper
    Advanced
    Kasper op 3 december 2017 · 22:39
    Martijn, ik ben waarschijnlijk een stuk ouder als jou. 20 jaar terug had bijna niemand iets mee als ze buiten de pistes gingen. Ik heb het bij mezelf ook gemerkt dat ik door de " rugzak " meer risico's ging nemen. Ik kwam op plekken waar ik daarvoor niet zou komen. Het gaat mij erom dat je mindset beter is als je zonder rugzak op pad gaat.
    Ischgl op 3 dec 2017 22:26

Vroeger zaten er ook geen gordels in auto's, gebruik je die nu nog steeds niet en is je verkeersgedrag daardoor anders?
    Stay Hungry, Stay Foolish!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 december 2017 · 22:42
    Martijn, ik ben waarschijnlijk een stuk ouder als jou.
    Ischgl op 3 dec 2017 22:26

Je bent gelukkig nooit te oud om te leren, dit zou een mooi moment zijn om daarmee te beginnen.

p.s. Ik ben ook heel oud, en hoop nog veel ouder te worden.
    splitfest.nl
  • Ischgl
    Tourist
    Ischgl op 3 december 2017 · 22:48
    Kasper, je moet wel lezen. Ik heb hem in 95% van de gevallen mee. Ik zeg alleen dat je verstand gebruiken belangrijker is.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 3 december 2017 · 23:06
    Ik heb veel meegemaakt bij de commando's maar dit nog nooit.martijnuiterwijk op 3 dec 2017 22:16

Conclusie: 1. geen domme dingen doen & 2. wel je speelgoed bij je hebben.
    Ik ken wielrenners die zich scheren en ventieldopjes thuislaten om gewicht te besparen (#laf), maar in de wintersport ga je gelukkig juist harder bergaf als je meer verstand en een boel extra scheppen, stokken en andere ballast mee bergaf neemt.
    bericht aangepast door EmileHendrix op 3 dec 2017 23:07
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 3 december 2017 · 23:07
    Ik neem door mn gear echt niet meer of minder risico. Ik gebruik het liever niet dan wel. Ik kom juist op plekken waar ik vroeger niet kwam. Maar dat komt eerder door mn tourspullen dan mn lawine gear. En dat kan ook onder de 30 graden met stufe 1
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 3 december 2017 · 23:09
    @emilehendrix, ja dat was nog in mn goede tijd die foto. Toen had de sint een heel ander probleem dan de zwarte pieten discussie.
  • Ischgl
    Tourist
    Ischgl op 3 december 2017 · 23:46
    @ all, ik probeerde met mijn bericht een discussie te starten, het meeste in mijn berichten is niet gebeurd.
    Wat wel is gebeurd is, dat ik een ander gevoel had als ik met rugzak buiten de piste ging.
    Ben nu 45 en toen ik 18 was het imo normaal dat je geen rugzak mee nam en volgens mij was dat er toen ook nog niet.
    Tegenwoordig ga ik alleen met een lokale gids op pad, omdat ik zelf tekort kennis heb en dus met rugzak.
    Wat ik wel vind is dat mensen moeten blijven nadenken als een bak sneeuw valt en dat mis ik nog wel eens.
    Neem dus altijd je rugzak mee, maar blijf nadenken.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 4 december 2017 · 09:37
    Wat ik wel vind is dat mensen moeten blijven nadenken als een bak sneeuw valt en dat mis ik nog wel eens.
    Neem dus altijd je rugzak mee, maar blijf nadenken. Ischgl op 3 dec 2017 23:46

Mee eens en een goed punt. Wel een beetje heftig om sommige reacties hier te lezen. Hoop dat dit soort discussies respectvol blijven en argumenten alleen genoeg zijn om iemand te overtuigen.
  • Bart313
    Advanced
    Bart313 op 4 december 2017 · 20:46
    Pieper mee op de piste en dan tijdens de lunch in de berghut pontificaal uit gaan zetten en allemaal piepjes afspelen om iedereen te laten zien dat je pro had kunnen zijn als je iets beter je best had gedaan.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 5 december 2017 · 10:19
    stel je ben lekker alleen aan het piste skiën en je komt onverwachts maatjes tegen waarbij je kan aanhaken....moet je eerst terug om je shizzle op te halen...
    nee, liever mee verlegen dan onverlegen

Dit zou ik persoonlijk niet zo snel doen. Waar vind hier de 3x3 plaats? Ik ga enkel op pad nadat ik van te voren zelf uitvoerig het lawine en weerbericht gelezen heb. Daarnaast stippel ik de route van te voren uit op een kaart/gps zodat de kans kleiner is dat ik van de route af kan wijken.

Maar je moet altijd op pad gaan met voldoende kennis en gear. Deze zijn nou eenmaal onlosmakelijk aan elkaar verbonden. (Voldoende kennis kan natuurlijk ook in de vorm van een gids zijn)

Die gear neem je mee voor het rest risico hoeveel kennis je ook hebt, er zal altijd een rest risico zijn.
    Remember the avalanche doesn't know or care that you're an expert skier or rider.

bericht aangepast door waingro op 5 dec 2017 10:19
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 5 december 2017 · 10:21
    Pieper mee op de piste en dan tijdens de lunch in de berghut pontificaal uit gaan zetten en allemaal piepjes afspelen om iedereen te laten zien dat je pro had kunnen zijn als je iets beter je best had gedaan.Bart313 op 4 dec 2017 20:46Da's beter dan dat ze je terugvinden met een uitgeschakelde pieper in de rugzak omdat het allemaal overbodig leek.
  • 49
    Advanced
    49 op 5 december 2017 · 10:59
    @waingro begrijp ik, maar als saisonier/(semi)local is het een stuk makkelijker aanhaken met toch voldoende inzicht in de omstandigheden van de dag en bijbehorende routekeuze. Het is dan wel ook makkelijker om op de glijdende schaal van stoke naar beneden te gaan, blijven opletten dus.
    montagna bianca, ti amo
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 5 december 2017 · 11:06

Dit zou ik persoonlijk niet zo snel doen. Waar vind hier de 3x3 plaats? Ik ga enkel op pad nadat ik van te voren zelf uitvoerig het lawine en weerbericht gelezen heb. Daarnaast stippel ik de route van te voren uit op een kaart/gps zodat de kans kleiner is dat ik van de route af kan wijken.

Maar je moet altijd op pad gaan met voldoende kennis en gear. Deze zijn nou eenmaal onlosmakelijk aan elkaar verbonden. (Voldoende kennis kan natuurlijk ook in de vorm van een gids zijn)

Die gear neem je mee voor het rest risico hoeveel kennis je ook hebt, er zal altijd een rest risico zijn.
    Remember the avalanche doesn't know or care that you're an expert skier or rider.
    waingro op 5 dec 2017 10:19

Routes in de GPS voor een beetje freeriden in het gebied (waar je -in het geval van ts- werkt)? Echt?

Het lawinebericht heb je 's ochtends bij de koffie gelezen toch? Zeker als het gedumpt heeft. En je maatjes ken je, want daar ben je vaker mee op pad.

Ik ben het helemaal met je eens dat het goed is om een plan te hebben en eea even expliciet te maken/uit te spreken voor je de poeder in duikt, maar als je een klein beetje op elkaar in gespeeld bent kan dat volgens mij ook in 5 minuten bij de lift.
    bericht aangepast door Willem2k op 5 dec 2017 11:07 (8% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro