Noordkaap Challenge - 3FM serious request - Rode Kruis

• RP
    Advanced
    RP op 6 december 2017 · 11:13
    Zoals al eerder aangekondigd gaan we met onze Sprinter 4x4 meedoen aan de Noordkaap Challenge. Timing sucks want het is nu gekkenhuis in de Alpen maar dat hopen we later dubbel en dwars met onze Poederbus in te halen... dat er nog maar veel pof bij mag komen na deze sublieme seizoensstart!

Natuurlijk proberen we zoveel mogelijk poeder mee te pakken in Finland, Noorwegen en Zweden en willen we graag wat Challenges op de ski's doen en daar hebben we jullie hulp voor nodig!

We vertrekken vrijdag a.s. omstreeks 7.30 bij de 3FM studio (live in de uitzending bij Domien) en komen als het goed is de 20e december aan bij het Glazen Huis in Apeldoorn waar het team dat het meeste geld heeft opgehaald de cheque aan de 3FM DJ's in het glazen huis mag overhandigen.

Het gaat boven verwachting goed, op dit moment staan we op ruim 6K aan donaties maar we willen nog veel meer inzamelen om kinderen die door oorlog of natuurgeweld van hun ouders en verwanten zijn gescheiden te kunnen herenigen met hun familie.

Gisteren zijn ze de hele middag en deel van de avond bezig geweest om de wraps en stickers aan te brengen maar zeer tevreden over het resultaat, top werk van Wrapmaniacs!

Wepowder staat er mooi op denken we zo....

Wij zijn er helemaal klaar voor en staan te popelen om de Scandinavische sneeuw (hopelijk poeder) in te gaan!

Op dit moment hebben we de volgende Wepowder Challenges staan:

* Faky achter de bus @Dutchess
    * 1 km achter de Sprinter skiën, 10 cent de meter @Gaius
    * Rendier knuffelen @EmileHendrix
    * RP wakduik nemen @pulverdude

Hier kan natuurlijk nog wel wat bij.... Aimee (@skiester) heeft aangegeven voor geen goud in een wak te duiken. Ik wil dat eigenlijk wel meemaken en jullie ook denk ik...

Nu ben ik van mening dat we er als WEpowder voor moeten zorgen dat Aimee ook dat wak in gaat! Ik denk namelijk dat ze voor het juiste bedrag aan donaties wel over te halen is, uiteindelijk wil ze zoveel mogelijk kinderen met hun ouders herenigen, daar moet ze dus iets voor over hebben!

Ik ben easy, mijn wakduik heeft @pulverdude 50 euri's gekost, maar helaas is Aimee niet zo easy.

Ik zou als doel willen stellen: voor 500 euro gaat Aimee het wak in!

Ja, ik weet het, een stevig bedrag maar er staat een mooi filmpje tegenover en het geld komt allemaal rechtstreeks bij het Rode Kruis terecht. Wellicht kunnen we onder deze mail een soort teller maken waarbij jullie aan kunnen geven wie er welk bedrag voor overheeft, vele kleintjes maken een grote! Wanneer de 500 euro is gehaald gaat Aimee het wak in en kan iedereen zijn bijdrage overmaken via onze actiepagina bij 3FM:

https://kominactie.3fm.nl/actie/team119-nk-sprinters-noordkaapchalleng...

Natuurlijk mag er ook gewoon direct gedoneerd worden, haha of verzin zelf een mooie Challenge, leg hem voor en we kijken of we deze kunnen- en willen aannemen!

Zo is Aimee van mening dat ik als die-hard-polar-bear een nachtje buiten moet slapen, in de open lucht wel te verstaan, zoiets als: Iglo's en sneeuwholen zijn voor watjes. Nu wil ik dat best doen, mits niet kouder dan -30 c. want ik wil ook nog wel graag de poeder in de komende jaren en als ijsblok is dat lastig.

Dus: wie wil mij de koude poolnacht injagen? Bieden!

Verder kunnen jullie ons avontuur volgend via https://www.facebook.com/NKsprinters en http://www.noordkaapchallenge.com/ en zullen we regelmatig foto's filmpjes en updates posten op Wepowder en natuurlijk van de Challenges!

Explore the Outdoor!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 6 december 2017 · 13:52
    weinig van de 'sneaky' bus over.
    Mooie doelen.
    Ik heb wel 50 euro om Aimee in het wak te krijgen (en na een verfrissenden onderdompeling ook weer eruit natuurlijk - zorg voor een sauna in de buurt). Het is niet genoeg, maar een begin. Wie volgt?
    Toerisski
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 6 december 2017 · 14:52
    Ziet er goed uit. Succes en veel plezier met de trip.

Als de foto/het filmpje van het sleepie achter de bus op Wepowder staat, dan maak ik de donatie direct over.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 6 december 2017 · 15:24
    Wait. WHAT?

Dus ik moet voor de camera met mn wintervet in een bikini in een wak springen?

Haha. As if. Die 500 gaan jullie toch nooit redden.😀 want ik ben echt leuker met een vet skipak aan in de winterse wereld!!
    bericht aangepast door skiester op 6 dec 2017 15:44 (19% bewerkt)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Mattje
    Beginner
    Mattje op 6 december 2017 · 15:38
    Wait. WHAT?

Haha. As if. Die 500 gaan jullie toch nooit redden.😀skiester op 6 dec 2017 15:24

Dat wintervet maakt het voor het gevoel in ieder geval iets minder koud 😉 tel uit je winst 😋
  • MBulten
    Advanced
    MBulten op 8 december 2017 · 07:24
    Hoorde naam RP en Noordkaap Challenge vallen op 3 FM om 7:15; Goed verhaal, en succes!
    LedFloyd
  • ieism
    Tourist
    ieism op 8 december 2017 · 07:36
    Wait. WHAT?

Haha. As if. Die 500 gaan jullie toch nooit redden.😀skiester op 6 dec 2017 15:24

Hier ook €50 voor Skiester in het wak. Zijn we al op 1/5de.
    splitfest.nl
  • RP
    Advanced
    RP op 8 december 2017 · 12:19
    Ja, was leuk vanmorgen de start en ik inderdaad live bij Domien in de show.

Nu onderweg naar Kopenhagen, veel sneeuw en regen maar prima te doen.

Explore the Outdoor!
  • RP
    Advanced
    RP op 8 december 2017 · 12:19
    Ja, was leuk vanmorgen de start en ik inderdaad live bij Domien in de show.

Nu onderweg naar Kopenhagen, veel sneeuw en regen maar prima te doen.

[2ffdcfa16db19e8a30fe17de08d800e8_img-20171208-wa0018.jpg]
    Explore the Outdoor!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 8 december 2017 · 13:42
    Goeie reis! Dat jullie ook maar veel rendieren en wakken mogen tegenkomen langs de weg 😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 8 december 2017 · 13:51
    Hup Holland hup, of wordt het Hup Aimee Hup?
    Deze Belg heeft ook wel 50 eurootjes over om een Nederlandsche schone in een wak te zien springen 😉
    Hopla, 3/10, nog 7 te gaan...
    knowledge is powder
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 8 december 2017 · 16:00
    Skiester Wak 50eu +1
    Dromen zijn er om te realiseren
  • skiester
    Advanced
    skiester op 10 december 2017 · 10:02
    Nou dat is echt afzien hoor, die Noordkaap Challenge! Terwijl in Nederland het land op zn kop staat vanwege sneeuw en ijzel klappen wij er gemiddeld 750 km per dag doorheen...

Vannacht zijn we met de ferry van Stockholm naar Helsinki gevaren. Ook dat was afzien.

Vanochtend in daglicht aangekomen.

Maar nu dat ijswak. 200 euro al. Kappen nou jongens, straks moet ik er echt in!?😳

Tot slot, volg ons op facebook.com/NKsprinters, daar zetten we elke dag foto's en vlogjes op!
  • RP
    Advanced
    RP op 11 december 2017 · 10:23
    @Gaius, ga maar vast storten, filmpje later vandaag of morgenochtend op onze Facebook pagina. Is toch zeker kilometer of 5 geworden... Lol

Filmcrew heeft ook shots gemaakt dus hou pagina Noordkaap ook in de gaten.
    Explore the Outdoor!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 december 2017 · 13:53
    Vandaag al wat challenges afgetikt:

RP achter de bus (shot vd achteruitcamera): echte film volgt.

De wepowder stickers in het dorp van de kerstman op de poolcircel:

En RP knuffelt n rendier

De rest van de Challenges volgen!!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 12 december 2017 · 16:04
    Het filmpje van de ski challenge van @RP staat online op Facebook!! Dus @Gaius kom maar door!! https://facebook.com/NKsprinters/

Morgen meer!! Dan komt de film van de Challenge van @Dutchess online, waar ik fakie achter de bus hang!!
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 12 december 2017 · 16:43
    Mooi filmpje @RP en de rest van de crew. Ik maak bij thuiskomst meteen het geld over. Succes met wakduiken @skiester 😉 en alle andere challenges.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 12 december 2017 · 19:16
    8D 8D 8D 8D 8D ben benieuwd!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • ardt
    Advanced
    ardt op 12 december 2017 · 20:10
    Mooi initiatief. Ik heb alvast 50 gedoneerd voor de wakduik van Aimee.
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 12 december 2017 · 20:35
    Challenge uitgevoerd en donatie zojuist gedaan. Had ook zonder challenge wel willen doneren, maar nu is het leuker en volgens mij vooral voor de crew zelf als ik het resultaat zie. Top gedaan! Succes verder.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 12 december 2017 · 22:17
    Dank @Gaius en @Ardt je maakt het spannend, straks moet ik echt in dat wak....😱

Vandaag hebben wij skigebied Levi ontdekt. Dat was waanzinnig mooi.
    Deze foto is genomen rond 13.30. Bijna donker!😂 Ook daarvan verwachten we morgen de (skiende) beelden.

Op het moment zitten we aan een Fjord en vliegen de noorderlicht vegen om ons heen. Erg bijzonder! Morgen staan we als het goed is op de Noordkaap!!
  • Teze
    Tourist
    Teze op 13 december 2017 · 07:44
    @skiester

Hopla €50 erbij voor dat wak. We zitten in de helft van het beoogde bedrag.

Als notoire poederjaagster zou je je hand voor een duikje in een wak toch niet moeten omdraaien? 😀

Afgelopen dagen hier nog foto's zien langskomen van mannen/vrouwen die lekker in Nederland aan het golfsurfen waren. Ze hadden dan wel pak aan maar dan toch ook respect!

Veel succes in het hoge Noorden!

• rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 13 december 2017 · 08:56
    +50 voor het wak
    vette trip hoor !!
  • Haas
    Expert
    Haas op 13 december 2017 · 12:39
    Alle jezus heeft de PR afdeling van Powfinder jullie niet benaderd voor een sticker op jullie camper?!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 13 december 2017 · 13:07
    BAM we made it!

Ook staat er n filmpje op onze NK Sprinters Facebook pagina van "Op stap met Paul en Ruben" waar ik de Challenge fakie achter de bus aftik en waar we nog wat poeder vinden in Levi!! 💪🏼⛷🤗
  • skiester
    Advanced
    skiester op 13 december 2017 · 14:17
    Alle jezus heeft de PR afdeling van Powfinder jullie niet benaderd voor een sticker op jullie camper?! Haas op 13 dec 2017 12:39

Nee geeneens! Had ook wel met n powfinder achter de bus willen staan. Ik op n snowboard: dat was lachen geweest😂

Side note: Wakchallenge staat intussen op 350!😬😳
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 13 december 2017 · 20:46
    Jullie zijn awesome 😃
  • slootjes2
    Advanced
    slootjes2 op 14 december 2017 · 09:06
    ik doe er 50 euri bij voor het wak!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 14 december 2017 · 09:20
    Toppers!
    knowledge is powder
  • JuraSki
    Beginner
    JuraSki op 14 december 2017 · 09:45
    +50 voor het wak

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro