Is dit de ultieme hybride binding?

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 8 december 2017 · 11:45
    Helaas wel in het Zweeds. Vanaf 5:50 kun je zien hoe het werkt.

When life gets too complicated.... SKI
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 8 december 2017 · 11:47
    Een artikel op gearjunkie in het engels met de werking uitgelegd in een filmpje
    https://gearjunkie.com/salomon-s-lab-shift-mnc-ski-binding...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 8 december 2017 · 12:01
    Wat een brilliant ontwerp! Beetje jammer dat het nog een jaar wachten is èn dan nog een jaar voor ik hem betaalbaar vind waarschijnlijk, maar verder een mooi vooruitzicht!
    bericht aangepast door Tim3 op 8 dec 2017 12:01 (1% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 8 december 2017 · 21:53 When life gets too complicated.... SKI
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 9 december 2017 · 11:48
    http://blistergearreview.com/at-binding-reviews/the-new-salomon-slab-s...

En Blister gear heeft een podcast gemaakt met oa Townsend en Rubens
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 9 december 2017 · 21:21
    http://shift-bindings.salomon.com/en

bericht aangepast door misteriks op 9 dec 2017 21:23 (52% bewerkt)
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 december 2017 · 21:26
    voorbak doet me enorm denken aan de G3 Onyx
    Toerisski
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 9 december 2017 · 22:34
    Wat is nu het voordeel ten opzichte van de fritschi tecton 12?
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 9 december 2017 · 22:45
    Het voordeel is dat je de voorbak kunt transformeren tot een alpine voorbak en je er dus ook met alpine schoenen in kunt skien als je niet wilt touren en de veiligheidsvoordelen van een alpine binding hebt. Het nadeel is, naar mijn mening, toch wel het gewicht.

bericht aangepast door Ee1co op 9 dec 2017 22:59 (12% bewerkt)
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 9 december 2017 · 23:04
    @Ee1co, als dat het probleem is heb ik nog wel 2 mooie tele-bindinkjes onder m'n bed waar ik voor 't eind van de week vanaf moet 😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 9 december 2017 · 23:07
    Hahaha touché
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 9 december 2017 · 23:30
    Het lijkt mij dat twee werelden bij elkaar aan het komen zijn. Zo kan je van de tecton 12 ook de voor pin instellen op een uitbreekt weerstand. Dat komt dan alweer heel dicht in de beurt van de standaard voorbak.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 9 december 2017 · 23:58
    Dat klopt en die Salomon binding gaat nog een stap verder.
    bericht aangepast door Ee1co op 9 dec 2017 23:58 (2% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 december 2017 · 07:48
    Misschien snap ik het even niet, maar koop je voor €600 niet zo'n beetje een tech en een alpine binding?
    splitfest.nl
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 10 december 2017 · 11:23
    Ja, Denk dat je het zo kan stellen. Scheelt weer inserts om te wisselen 😀
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 10 december 2017 · 12:48
    Wat ik er van begrijp is dat het niet het idee is dat je of een tech binding gebruikt of een alpiene, maar voor de uphill gebruikt maakt van de techinserts, om vervolgens met diezelfde schoen af te dalen. Uit de discussie op Blistergear begrijp ik vooral dat het voordelen zal hebben doordat de laterale spanning/overbrenging die je met een alpiene binding/bak hebt nooit kan benaderen met inserts. De vraag is natuurlijk of de krachten die pro-skiers op dit soort bindingen los laten, ooit worden benaderd door minder hoogvliegende leken. Al kan ik me voorstellen dat deze binding juist in deze tijden van moderne skiers, die alles willen en grenzen verleggen (zie al die edits die jongen gasten maken en al backflippend door de poeder vliegen) wel eens een hele goede zet kan zijn van Salomon/Atomic.

Het zal dan ook eerder een binding zijn die framebindingen als die Guardian uit de markt zet, dan dat het een alternatief is voor de tourbinding puur gericht op het (lichtgewicht) touren.
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 16 december 2017 · 22:30
    ik kijk er alvast naar uit ...
  • ERES
    Beginner
    ERES op 16 december 2017 · 23:27

Het zal dan ook eerder een binding zijn die framebindingen als die Guardian uit de markt zet, dan dat het een alternatief is voor de tourbinding puur gericht op het (lichtgewicht) touren.CuttingStorm op 10 dec 2017 12:48

Zeker. Veel mensen vinden tech heerlijk voor het toeren, maar niet robuust en veilig genoeg voor het afdalen. Deze binding lost alles op, en dat gewicht is misschien meer dan een hele kale techbinding, maar wel lichter dan een 'standaard' sth2 wtr oid. Perfect!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro