zooltjes

• plukski
    Beginner
    plukski op 14 december 2017 · 13:43
    Iemand wel eens zooltjes in zijn skischoenen gebruikt? Zodat zijn voet strakker zit en meer feeling met de schoen?
    Ik heb nu eindelijk echt chille schoenen gevonden, alleen letterlijk bij elke schoen heb ik in mijn hiel iets teveel ruimte, dus ik dacht dat zooltjes wel konden helpen hiervoor.
    bericht aangepast door plukski op 14 dec 2017 13:44 (100% bewerkt)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 14 december 2017 · 15:06
    Zooltjes helpen hier in principe miet. Is vaak wel oplosbaar, maar wellicht past een andere schoen beter. ga naar de vakman. Schoen die niet goed past is niet chill zeg maar, hoe ze er ook uit zien!
    bericht aangepast door evr66 op 14 dec 2017 15:25 (1% bewerkt)
  • ERES
    Beginner
    ERES op 14 december 2017 · 15:22
    Als door een zooltje je hiel net wat hoger komt te staan, kan deze wel meer naar boven in de 'versmalling' worden gedrukt en kan er dus speling weggenomen worden... zolang het maar lekker blijft zitten bij de enkel.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 14 december 2017 · 19:24
    wat je beschrijft is een hiel-shim. Kan zeker helpen
    Daarnaast is zooltjes sowieso een goed idee, om je naar binnen vallende enkel te ondersteunen, je voetzool (arch) te ondersteunen, en vele andere redenen.

samenvatting: ga naar MK
  • ERES
    Beginner
    ERES op 14 december 2017 · 20:27
    wat je beschrijft is een hiel-shim. Kan zeker helpen
    Daarnaast is zooltjes sowieso een goed idee, om je naar binnen vallende enkel te ondersteunen, je voetzool (arch) te ondersteunen, en vele andere redenen.

samenvatting: ga naar MK bertjebertje op 14 dec 2017 19:24

klopt allemaal, ik duidde er op dat de meeste skischoenen (en met name de goedkopere) een lapje stof als zool hebben. Dus op alle andere voordelen na, gaat je hiel ook iets omhoog, precies wat de topicstarter vroeg. 😉
    bericht aangepast door ERES op 14 dec 2017 20:31 (4% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro