Toerskien voor beginners, tips?

• Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 22 december 2017 路 23:13
    Hi poederaars!

Mijn zus en ik willen samen met onze moeder gaan toerskien. We zijn op zoek naar een tocht van ongeveer een week. We skien alledrie goed, maar hebben weinig tot geen ervaring met toerskien. Onze moeder is 62, wil liefst wel enigszins comfortabel onderdak maar is goed in vorm (skiet al haar hele leven).

We zoeken tips voor organisaties/gidsen:
    - ongeveer een week toerskien voor beginners
    - vanaf een centraal punt tochten maken
    - geschikt voor 60+ maar ook voor de jongeren
    - voorkeur voor gids die goed engels/nederlands spreekt, maar niet noodzakelijk
    - liefst enigszins betaalbaar (met ons 3en een gids huren voor de week wordt waarschijnlijk heel duur, bijvoorbeeld)

Alle tips/adviezen/ervaringen zijn welkom!

Reinoud
    bericht aangepast door Reinoud op 22 dec 2017 23:14 (9% bewerkt)
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 22 december 2017 路 23:22
    Hey Reinoud. Super gaaf dat jullie dit met je moeder willen ondernemen. Neem eens contact op met Roeland van Oss. Roeland is top en ik denk zomaar dat hij jullie een hele mooie tour kan bezorgen.

http://www.roelandvanoss.com/
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 23 december 2017 路 04:57
    Moet UCPA eens checken, voldoet voluit aan al je eisen, wel in het Frans 馃槈
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 23 december 2017 路 06:26
    www.bergsportreizen.nl biedt verschillende mogelijkheden.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 23 december 2017 路 08:05
    Overigens heeft Edward Bekker ook tourskitochten voor beginners https://mountaintravel.ch/nl/sinds-1987-toonaangevend-bergsport-en-pis... en anders de NKBV
  • Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 24 december 2017 路 00:04
    Heel veel dank voor jullie suggesties! Ik heb verschillende partijen benaderd, ik wacht op reacties. Zijn er toevallig mensen met ervaring met 1 van de genoemde organisaties (of andere organisaties natuurlijk)
  • lucasdeboer
    lucasdeboer op 24 december 2017 路 09:30
    Ik ga over 2 weken met Boris Textor op pad, ben ook beginnende freerider. Hij skiet met je in de omgeving Stubaier gletsjer, vlakbij Innsbruck. Mooi gebied en relatief goed bereikbaar over de weg en met Transavia... Hij doet ook aan maatwerk-oplossingen. Zie www.boristextor.nl
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 24 december 2017 路 10:48
    Hoi @Reinoud Ik heb meerdere keren Snow Safety cursussen samen met Roeland gedraaid en kan hem zeker aanraden. Het is een hele rustige en competente gids. Prima kerel.
  • Ansje
    Beginner
    Ansje op 26 december 2017 路 11:53
    Powderguides heeft superleuke en betaalbare tochten!
  • Ottoski
    Ottoski op 26 december 2017 路 21:09
    Bergsportreizen.nl (gelieerd aan NKBV) heeft een introcursus voor personen die nog geen offpiste en toerskiervaring hebben. 3 dagen offpiste skitechniek trainen en 3 dagen eenvoudige toeren maken. Er zitten dan nog ca. 3 andere personen in de cursus. Dat maakt dat het doorgaans goedkoper is dan een gids voor 3 personen boeken. Je zit wel vast aan de aangeboden cursusdata.

Direct een nederlandse berggids of skigids boeken is natuurlijk een goede keuze en bied je meer vrijheid en afstemming op jullie behoeften. Namen zijn al genoemd.

• MichelleKoning
    Advanced
    MichelleKoning op 27 december 2017 路 07:33
    Check ook toerskien.org
    Zeker een vd goedkoopste qua organisatie, maar doet niet onder voor kwaliteit. Hebben ook 鈥渢ochtmaten gezocht鈥 onderdeel. Kun je wellicht gelijkgezinden treffen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro