Catskiën of -boarden in Macedonië met Cloud9 Travel

Catskiën of -boarden in Macedonië met Cloud9 Travel

Wil je een keertje wat anders dan een poedertrip in de Alpen? Maar heb je geen zin om lang te vliegen en wil je met een bescheiden budget eens echt een totaal andere ervaring dan Oostenrijkse après-ski of Franse pastis en dan ook nog eens zonder concurrentie poeder rijden? Dan is een trip naar Macedonië om te catskiën of te catboarden misschien wel wat voor jou!

Twee uur vliegen

Macedonië maakte vroeger deel uit van Joegoslavië en je vliegt in zo’n twee uur tijd naar de hoofdstad Skopje. Vanuit Skopje rijd je in zo’n anderhalf uur naar Popova Shapke. Dit kleine dorpje ligt op 1750 meter hoogte en ligt in de Shapka bergen, waarvan de hoogste toppen tot zo’n 2750 meter hoogte gaan.

Grasvlaktes

Het grote voordeel van deze bergen is dat ze de hoogstgelegen grasvlaktes van Europa hebben. Dat betekent dat je ook wanneer er wat minder sneeuw ligt dus niet bang hoeft te zijn voor sharks! Je gaat op pad met Eskimo Freeride, de oudste catski operatie van Europa!

Divers terrein

Het terrein is divers, met open vlaktes, treeskiing, couloirs en cliffs. Voor ieder wat wils dus! Van steilere hellingen tot relaxte poederruns over de grootte sneeuwvlaktes van Popova Shapka. Het gebied biedt eindeloze mogelijkheden voor de ‘lucky few’ die de kans krijgen om hier te freeriden.

Huidige condities

Net zoals in de Alpen zijn ook de condities in Macedonië momenteel geweldig. In januari zijn er nog voldoende plekken, dus last-minute boeken is ook zeker een optie! Check de huidige condities op de Facebook pagina van Eskimo Freeride.

Cultuur en nightlife

Naast het freeriden is er ook tijd om Macedonië zelf te ontdekken. Het is echt een mix van het vroegere oostblok en de westerse cultuur en tijdens de laatste avond van de trip duiken we het nachtleven van Skopje in. Da’s weer eens wat anders dan de après-ski in ValTho. Dat geldt ook voor het eten, want we kunnen toch wel stellen dat dat in Macedonië exceptioneel goed is!

Wanneer?

Van 5 t/m 12 februari gaat Cloud9 Travel met een groep freeriders naar dit voor velen onbekende land.

Wat kost het?

Je bent voor zes dagen catskiën of -boarden in Macedonië zo’n € 1720 euro kwijt.

Wat krijg je daarvoor?

  • 5 tot 10 runs per dag (unlimited vertical)
  • Alle overnachtingen
  • Alle maaltijden
  • Transport op locatie
  • Een plek in de cat met zo’n 12-14 Nederlandse en Belgische freeriders.

Wanneer je in januari naar Macedonië wilt om te catskiën of -boarden, dan kan dat uiteraard ook. De condities zijn momenteel zeer goed voor de tijd van het jaar!

Contact

Wil je meer weten over deze trip, neem dan contact op met de mannen van Cloud9 Travel! Misschien zegt deze naam je nog niet zoveel, maar bij het horen van de naam CMH Benelux gaat er misschien wel een belletje rinkelen. Cloud9 Travel is ontstaan uit deze organisatie met wie we al jaren de helitrip naar Canada organiseren. Maar er zijn nog meer schitterende plekken op de wereld om te skiën en die wil Cloud9 Travel bereikbaar voor je maken!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
xs2arjan.Auteur2 januari 2018 · 13:31

Cool @@BobvanIterson en ikzelf zijn van plan om eind feb 2019 te gaan, en hebben al bijna geboekt ;-)

xs2arjan
Gevorderd
BobvanitersonAuteur7 januari 2018 · 12:30

@@xs2arjan en ik hebben zojuist een trip naar Eskimo Freeride in Macedonië vastgelegd.

Vertrek op vrijdag 22 februari, skien met de cat van zaterdag t/m donderdag, de vrijdag en zaterdag gaan we nog zelf op pad in het gebied of maken we een toertje. Zaterdag na het skiën taxishuttle naar Skopje voor bonte avond en thuisreis op zondag 3 Maart.

Wellicht zijn er nog meer geïnteresseerden om aan te haken bij deze bijzondere reis

Toerist
sannoAuteur7 januari 2018 · 16:15

Ik ben er twee keer geweest. 1 keer in april en 1 keer in februari. Beide keren was de sneeuw prima.

De tweede keer heb ik het gecombineerd met skien in Noord Griekenland en Mavrovo. Dit was een mooie interessante trip, hoewel de grens mogelijk nu wat moeilijker is om over te gaan.

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Beginner
BonoAuteur7 januari 2018 · 19:13

Leuke ervaring twee jaar geleden, maar de sneeuw was toen heel slecht. Zijn toen helaas slecht geïnformeerd door Eskimo freeride. Ze beloven namelijk aan verticals, maar kwamen we lang niet aan. Erg jammer. Als sneeuw top is, heb je echt tijd van je leven

Gevorderd
cavemanAuteur7 januari 2018 · 19:43

@@xs2arjan en ik hebben zojuist een trip naar Eskimo Freeride in Macedonië vastgelegd.

Vertrek op vrijdag 22 februari, skien met de cat van zaterdag t/m donderdag, de vrijdag en zaterdag gaan we nog zelf op pad in het gebied of maken we een toertje. Zaterdag na het skiën taxishuttle naar Skopje voor bonte avond en thuisreis op zondag 3 Maart.

Wellicht zijn er nog meer geïnteresseerden om aan te haken bij deze bijzondere reis

Bobvaniterson op 7 jan 2018 12:30

En wat kost dit nu alles zo samen?

Gevorderd
BobvanitersonAuteur8 januari 2018 · 21:35

@@sanno, dat klinkt dan veelbelovend, wij zijn erg benieuwd. Wellicht heb je nog tips tegen die tijd voor ons.

Gevorderd
BobvanitersonAuteur8 januari 2018 · 21:35

@@Bono, ja dat kan natuurlijk gebeuren en is een risico als je ver van tevoren zo een trip boekt. Aan de andere kant hebben wij in beloofde poederlanden als Japan en Canada ook wel eens matige sneeuw gehad, hopelijk hebben we deze keer mazzel en anders lijkt het nog steeds een gave ervaring in een niet alledaags land

Gevorderd
BobvanitersonAuteur8 januari 2018 · 21:36

@@caveman, wij betalen 1790 voor 6 dagen catskien, verblijf, eten en shuttles van en naar het vliegveld. vrij inclusief dus. Voor 45€pppn hebben wij er nog twee nachten met eten bij geboekt om zelf op pad te kunnen. Enige wat we zelf nog moeten regelen is de vlucht naar Skopje

Toerist
sannoAuteur8 januari 2018 · 22:22

Ik ben er in 2008 en 2010 geweest. Dat is al zo lang geleden… In 2008 werd de snowcat gebruikt door het skigebied om de pistes aldaar te prepareren want ze hadden zelf geen pistebully. Volgens mij in 2010 wel, maar toen draaiden de liften nog steeds alleen in het weekend. Mogelijk is dat nu anders, maar ik denk dat je toch al snel dezelfde hellingen gaat toeren welke je met de cat al talloze keren gedaan hebt (de afdaling terug naar het hotel).
maar ik heb nog wel 1 tip. Vermijd het ziekenhuis in Tetovo (ik was de eerste ziekenhuis bezoeker vanuit Eskimo), dus moest ik nog wel een keer terugkomen om het goed af te ronden.

Persoonlijk zou ik voor die prijs liever naar Priiskovy gaan. Is wel wat verder reizen.

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!