freeride tignes Val d'isere

• timvanhelmond
    timvanhelmond op 29 december 2017 · 22:04
    Beste allen,

Ik zit nu in tignes en het gaat heel de nacht plus morgen overdag goed sneeuwen. Mensen die bekend zijn in Tignes en mij wat tips kunnen geven waar ik verse sporen kan vinden? Ben niet erg bereid om omhoog te lopen, liefst direct met lift bereikbaar. Uiteraard ben ik op de hoogte van lawinegevaar en ben ik ook niet van plan de held uit te hangen.

Alvast dank!
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 30 december 2017 · 13:17
    Vanuit de liften kun je veel leuks doen. Ook onverspoord. Vorig jaar met epique geweest. Hebben slechts een stukje terug omhoog moeten skinnen.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • timvanhelmond
    timvanhelmond op 30 december 2017 · 13:30
    jammer, veel liften dicht plus het is iets te warm, dus sneeuw is heel zwaar. Hopen gaat er nog iets open naar een hoger punt..
  • Mary
    Advanced
    Mary op 30 december 2017 · 13:35
    Zat vorige week 2 weken in Tignes. Je kunt daar heel goed poeder rijden al vanuit de stoeltjes liften. Maar goed als het gebied dicht is dan is lopen de enige optie.😀
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 30 december 2017 · 18:10
    @timvanhelmond ik zag toevallig net dat ze een stufe 5 afgeroepen hebben op de site van Tignes.net, dus vraag me af hoeveel er dan ook daadwerkelijk open zal zijn (wss niks). Maar je beste runs met slecht weer en dikke poeder scoor je in het Fornet bos. Te vinden helemaal aan het einde van het val d’isere dal. Hier vind je een grote gondel die vanuit t dal je net boven de boomgrens dropt. Vanuit daar veel treeruns (wel ook relatief steil, dus wees alert). De bereikbaarheid op dagen met slecht weer en weinig liften open is het best met de auto vanuit Tignes. Er rijden ook bussen naar val disere maar weet niet of die gratis is. Het makkelijkst en snelst is in de ochtend de Toviere lift te pakken naar top. Vanuit daar ski je helemaal naar beneden naar het eerste dorpje in val d’isere. Daar pak je de gratis bus naar Fornet.
    bericht aangepast door PaulJ op 30 dec 2017 18:26
    Discover the unknown
  • Mars
    Tourist
    Mars op 30 december 2017 · 21:38
    Een klein stukje de combe du géant piste volgen en dan naar het joch lopen (zo'n 10 min en tamelijk vlak). Vervolgens kun je aan de andere kant naar Fornet rijden. Dan kun je er voor kiezen of je het laatste stuk door de bossen of over de piste rijdt. Bestudeer de kaart (route en steilheden icm stufe) goed. Ga niet alleen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro